Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärit eivät ala tekemään lisää töitä veronalennusten takia

Vierailija
04.06.2025 |

Taas Orpo sai nenilleen. Orpo perusteli hyvätuloisten veronalennuksia lääkäreillä. Nämä muka rupeaisivat tekemään enemmän töitä, kun verotusta alennetaan.

Lääkärit tyrmäävät Orpon täysin. 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suurin syy osa-aikatöihin ei ole raha, vaan työn kuormittavuus, kertoo Lääkäriliiton kysely."

https://yle.fi/a/74-20164048

Öh, totta kai syy on raha, koska palkka on niin SUURI, että rahaa saa riittävästi osa-aikatyölläkin. Ei ns. tavallisessa työssä ole varaa jäädä tekemään osa-aikatyötä, vaikka kuinka tuntuisi kuormittavalta.

Tossa on totta puolet. Eli pitäisi tutkia mikä oikein suomalaisia lääkäreitä kuormittaa (paskat järjestelmät). Kuitenkin asiakaskohtaamisia on julkisella puolella reilusti vähemmän kuin yksityisellä, samaten kaikilla lääkäreillä Suomessa huomattavasti vähemmän kohtaamisia kuin esim Saksassa. 

Suomeksi, suomalaisen lääkärin tuottavuus on pohjamudissa verrattuna muiden maiden lääkäreihin. Tuskin vika on lääkäreissä vaan syyt ovat muualla. 

Vierailija
22/38 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit ovat jo vuosikaudet tehneet vähemmän töitä, koska heillä on siihen varaa.

Toki julkisella puolella moni tekee pitkää päivää, sillä yrittävät saada jonoja purettua ja hoidettua potilaat ruuhkista huolimatta. Mutta eivät he sitä siksi tee, että saisivat enemmän palkkaa.

Oman kokemukseni mukaan pienipalkkaiset tekevät enemmän töitä rahan toivossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit taitavat jättää Kokoomuksen, kun moittivat pääministeriä niin voimakkaasti. Eivät he tarvitse lisää rahaa vaan ottavat ylityöt vapaana, eivätkä rahana.

Höpsistä. Kokkareet ymmärtävät, että kyseessä oli vain orpopjan keino saada heille enemmän rahaa. Yhteisesti ovat sopineet, että lääkärit vähän julkisuudessa "toruvat" pääministeriä, mutta takahuoneissa ollaan yhtä kaveria. 

Vierailija
24/38 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäkää apotti helvettiin, niin työaikaa riittää taas potilaillekin.

Vierailija
25/38 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neljännesvuosisata lääkärinhommia, ja töitä on tehty työaikalakia rikkoen täysin laittomia määriä.

Verottaja on kiittänyt, ja terveys mennyt.

Älkää kadehtiko, älkääkä iki maailmassa hakeutuko tälle alalle.

Trololololo. Onko sinua siis aseella uhaten pakotettu pysymään alalla? Lääkärit jaksavat aina palkasta puhuttaessa vinkua työn raskautta, mutta muihin hommiin tuolta alalta ei vaihdeta käytännössä koskaan. Jännä homma. 

Siihen, että voi parantaa ihmisen tai parhaassa tapauksessa säästää jonkun hengen jää koukkuun. Sama juttu pelastustyössä olevilla, vaikka saavatkin huonoa palkkaa. Sä et ymmärrä, kun sulle toinen ihminen ei merkitse mitään.

Vierailija
26/38 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan tuikitavallisessa pienipalkkaisessa työssä, sairaalahuoltaja. Olen tehnyt osa-aikaa jo vuosia saadakseni lisää vapaa-aikaa. Varan salaisuus on 1) asuntolaina on maksettu 2) lapsi on maailmalla ja 3) tavaraa on jo tarpeeksi. Mulla ja pienellä tk-eläkkeellä olevalla puolisollakin riittää mukavasti rahat matkustamiseen ja harrastuksiin, joten en todellakaan tekisi enempää töitä vain rahan kiilto silmissä. Tuskinpa ne paljon enemmän tienaavat lääkäritkään. Se työajan lyhentämisen idea kun on siinä, ettei tarvitse tehdä niin paljon töitä.

Vierailija
27/38 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Vaihtoehtoiskustannuksen periaatteen mukaisesti lääkärit arvottavat vapaa-aikaansa sen kustannuksen perusteella. Jos työstä saatava korvaus nousee, niin myös halu pitää kalliita vapaapäiviä laskee. 

Vierailija
28/38 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo nyt puhuu aivan mitä paskaa tahansa järjestellessään lisää rahaa itselleen ja kavereilleen.

Vierailija
29/38 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Vaihtoehtoiskustannuksen periaatteen mukaisesti lääkärit arvottavat vapaa-aikaansa sen kustannuksen perusteella. Jos työstä saatava korvaus nousee, niin myös halu pitää kalliita vapaapäiviä laskee. 

Ai, että oikein periaate :D :D :D

Vierailija
30/38 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neljännesvuosisata lääkärinhommia, ja töitä on tehty työaikalakia rikkoen täysin laittomia määriä.

Trololololo. Onko sinua siis aseella uhaten pakotettu pysymään alalla? Lääkärit jaksavat aina palkasta puhuttaessa vinkua työn raskautta, mutta muihin hommiin tuolta alalta ei vaihdeta käytännössä koskaan. Jännä homma. 

Siihen, että voi parantaa ihmisen tai parhaassa tapauksessa säästää jonkun hengen jää koukkuun. Sama juttu pelastustyössä olevilla, vaikka saavatkin huonoa palkkaa. Sä et ymmärrä, kun sulle toinen ihminen ei merkitse mitään.

Älä jaksa lässyttää. Lääkärikunnassa on pilvin pimein ihmistyöhön täysin soveltumattomia tapauksia, jotka ovat hakeutuneet alalle yksinomaan rahan takia. Jos pyyteetön ihmishenkien säästäminen olisi yleinen motiivi, palkat voitaisiin vaikka puolittaa heti, koska kutsumus. 

Vierailija
31/38 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa lässyttää. L

Ja kaiken huipuksi se palkka olisi itse asiassa ihan hyvä vielä puolittamisen jälkeenkin. 

Vierailija
32/38 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan pienipalkkaiset tekevät enemmän töitä rahan toivossa. 

Tietenkin, mutta on nykyhallituksen ideologian vastaista maksaa pienipalkkaisille enemmän. Heiltä kuuluu ottaa pois ja antaa rikkaammille. Siis aidosti, he haluavat suurempia luokkaeroja, joka ei koske vain varallisuutta. He haluavat takaisin yläluokan ja alaluokan kaikilla tavoilla, kulttuurisesti ja taloudellisesti.

Ja ei tämä lääkäreitä tietenkään yksin koske. Minä olen vuosikausia jo ottanut lomarahat vapaana, vaikka siinä häviää euroja laskien. Olen myös ottanut saldovapaat todellakin vapaana, vaikka myös rahaa tarjotaan. Ensi vuodeksi tingin palkkaneuvotteluissa siten, että pidän saman palkan, mutta teen ensi touko-kesä-heinäkuun nelipäiväistä viikkoa.

Ja minä en ole mikään huippurikas, mutta työuraa sen verran takana, että olen velaton ja miehellä on hyvät tulot myös. Joten because we can.

Kokoomusta en ole äänestänyt koskaan, sillä minullakin on ideologiani ja se ei ole kyykyttää työttömiä, pienituloisia, opiskelijoita ja vähätuloisia eläkeläisiä.

Vierailija
33/38 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, minä jo hoitajana aion lyhentää työaikaani palkankorotusten myötä sillä tämän vuoden korotukset kävikin niin isoiksi että tulorajan noston myötä loppuvuoden nettopalkkani laskee nykytuloilla. Syy: työpäivän aikana ei välttämättä ole yhtään kunnollista taukoa, koko vuoro menee juoksujalkaa ja suunnitellut ajat eivät riitä alkuunkaan. Epäsäännöllinen vuorotyö lisäksi, pyhät ja viikonloput pois omasta elämästä (ajatelkaas, meilläkin on sellainen) niin miksi vaivautua. Elän pienemmälläkin työaikaprosentilla ja aikaa jää ykkösvapaiden sijaan jopa palautumiseen. En minä enää keski-ikäisenä jaksa työtä jossa ei ole taukoja, paukkuja pitää jäädä vapaa-aikaankin. Kuuden päivän työputket yhden päivän vapailla ja illasta aamuun, illasta vapaalle ja yhdeltä vapaalta aamuun. Ei kiitos, tällä hetkellä ei ole vapaa-aikaa. 

Hyvinvointialueethan laittoi ensimmäisenä ruohonjuuritason hoitajat pois ja työn määrä sekä byrokratia vain lisääntyi. 

Vierailija
34/38 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, minä jo hoitajana aion lyhentää työaikaani palkankorotusten myötä sillä tämän vuoden korotukset kävikin niin isoiksi että tulorajan noston myötä loppuvuoden nettopalkkani laskee nykytuloilla. Syy: työpäivän aikana ei välttämättä ole yhtään kunnollista taukoa, koko vuoro menee juoksujalkaa ja suunnitellut ajat eivät riitä alkuunkaan. Epäsäännöllinen vuorotyö lisäksi, pyhät ja viikonloput pois omasta elämästä (ajatelkaas, meilläkin on sellainen) niin miksi vaivautua. Elän pienemmälläkin työaikaprosentilla ja aikaa jää ykkösvapaiden sijaan jopa palautumiseen. En minä enää keski-ikäisenä jaksa työtä jossa ei ole taukoja, paukkuja pitää jäädä vapaa-aikaankin. Kuuden päivän työputket yhden päivän vapailla ja illasta aamuun, illasta vapaalle ja yhdeltä vapaalta aamuun. Ei kiitos, tällä hetkellä ei ole vapaa-aikaa. 

Hyvinvointialueethan laittoi ensimmäisenä ruohonjuuritason hoitajat pois ja ty

Mä suosittelen erittäin lämpimästi. Mun työssä eivät enää edes nuoret jaksa täyttä työaikaa, joten osaprosentit ovat itsestäänselvyys, kunhan joku tulisi töihin (erikoissairaanhoidossa). Verotus tasaa ihan älyttömästi. Meillä on käytössä myös 120 euron työvuoron muutoskorvaus (paikallinen), joten kun tällainen puolikas lähtee vapaalta töihin seuraavana päivänä, on aina sunnuntai, ja niitä sunnuntaita on parhaimmillaan 7 listassa. Työlki ellää.

Vaikutus työssäjaksamiseen on aivan järisyttävä. Sinne menee mielellään, ottaa homman stressittömänä maksettuna treeninä ja oikeasti antaa hymyillen 100% itsestään, koska sitä ei tarvitse tehdä joka päivä. -sahu

Vierailija
35/38 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit oli taas Urpolta niin ihana möläytys, olisi sanonut vaikka it-insinöörit. Lääkärit itse ovat sanoneet, että olisivat toivoneet rahat aivan muualle kuin omiin veronkevennyksiinsä, kun pää ei kestä hommaa. Yksi tuttu lääkäri toivoi lisää hoitajia, jonka ymmärrän todella hyvin:-)

Itse nimittäin it-inssinä toivon assarit takaisin, menee hermo kaiken maan hr-systeemien täyttelyssä, jonka aikaisemmin teki yksi ihminen koko osaston puolesta, nyt kaikki äpästää niitä työpäivien päällä itse.

Vierailija
36/38 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtoiskustannuksen periaate:-) voi lapsi rakas. Kun rahaa on tehty tarpeeksi ja velat on maksettu, on kokemusta kartutettu työissä ja alkaa olla varaa sanella hintansa niin siinä ei enää vaihtoehtokustannukset kiinnosta, periaatteena on balansseerata vapaa-aikaa ja työtä. 

Ihan älytön ajatuskin. Kun palkalla tulee hyvin toimeen ja ylimääräistä jää, mitä helkkarin järkeä on tehdä mitään muuta kuin vähemmän töitä??

Vierailija
37/38 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaahhh.Purjehduskausi alkamassa ja Petteri hommas meille kolmipäiväinen työviikon.Sommaren är kort....

Vierailija
38/38 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heittäkää apotti helvettiin, niin työaikaa riittää taas potilaillekin.

Apotin piti nimenomaan auttaa tuohon ongelmaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän