.:*KOTILOIDEN VIIKONLOPPU!*:.
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9870435&p=1&mpage=6&tmode…
Eli alkuviikko löytyy tuolta!
Kommentit (17)
Lunalla varmaan nyytti jo kainalossa ;) Vauvauutisia odotellessa!
Tänään on esikoisen 3v syntymäpäivä :) Eli kolme vuotta sitten olin itsekin sairaalassa kärvistelemässä ;)
Kohta pitäis lähteä viemään muksut mun mummolle leikkimään, niin saan käytyä kaupassa rauhassa ostamassa huomisiin juhliin kaikki valmiiksi. Saavat toiset olla pihalla, eikä tarvitse niitä raahata mukana xD
PP 27+5
Luna sitten pääsi lähtemään. Varmaan on jo kahtena kappaleena. :0) Nyt alkaa sitten vauvauutisten kyttäily.
Omassa navassa ei mitään uutta. Vointi on samanlainen kuin aikaisemminkin. Tuli tänään pestyä ikkunatkin vihdoin. Se ihana puoli tässä on, että saa tehtyä kaikkia rästihommia, jotka ovat jo pitempään häirinneet kun ei vielä oli pientä ihmistä hoidettavana. " Isot" tytöt kun puuhaavat jo aika pitkälti omiaan tuossa pihalla, tosin äidin valvovan silmän alla, joten olen sikäli vapaa tekemään myös omia juttuja.
Huldallako oli epätietoisuutta vauvan asennosta? Voin lohdutaa, että minulla nämä molemmat, jotka sitten ovat päättäneet kääntyä raivotarjontaan, ovat olleet vielä viikoilla 30-34 ihan miten sattuu ja sitten kääntyneet vasta pysyvästi.
Näyttää taas olevan ihana päivä tuloillaan ja viikonlopuksikin luvattii lämmintä ja aurinkoista. Olisi ihan kivat ilmat vauvan kannalta tulla maailmaan *haaveilee*
adalat, 39+2
uutisia!!!
Me täällä Adalatin kanssa kärvistellään ja kaikilla kolmella LA:t peräkkäisinä päivinä, joista Lunalla viimeisenä, epäreilua...
Mullakaan ei omassa olossa pahemmin muutosta, välillä supistelee, mutta ei mitenkään kipeästi ja mitään limojakaan ei ole näkynyt mailla halmeilla. No neuvolantätikin sanoi keskiviikkona kun kävin et mikä kiire sulla nyt on kun laskettuaikakaan ei ole lähelläkään... No ei millään jaksais enää tätä mahaa kantaa, vaikka se ei mikään järin iso olekaan, mutta ei siltikään. Kaipa sitä on niin malttamaton näkemään et mikä pikkuihminen sieltä oikein putkahtaa...
Kaunis päivä tosiaan tulossa, samoin viikonlopuksi luvattiin tänne meillepäin ainakin tosi kaunista, ihana päästä ulkoilemaan... Voisi sitä kyllä ulkoilla tuonne sairaalaankin päin...
LapaLepa rv 39+1
Kukapa tätä raskautta edes pitäis mitenkään kivana aikana? En mä ainakaan... :D Kyllä ne loppuviikot odottaa vain sitä vauvaa, joten mua on aina ihmetyttäny noi jotka sanoo " mikä kiire tässä nyt on" ...
Ittellekin tullu tosi kärsimätön olo, etenkin kun täällä vuoronperään poksutaan. :D Huomenna meillä on kaukalo vauvalle ja oikeastaan en keksi enää mitään sellaista tosi tarpeellista mikä puuttuis. (Paitsi kehto on vielä anoppilassa söilössä.) Mut viikkoja vasta niin vähän, ettei voi ees synnytysoireita toivoa saati kyttäillä! :/ (28+1) Vajaa 2vkoa ultraan, joten sitä odotellessa...
Adalat; meilläkin tytöt pystyy itsekseen olemaan tuossa pihalla kun mä teen kotitöitä. Nyt vaan on ruvennu vähän huolettaa sekin, vaikka ne on koko ajan tuossa ikkunasta nähtävillä, kun th kerto, että tällä alueella joku kulkee pakulla ja kaappaa lapsia. :( Meillä on kyllä muuten turvallinen piha. Eli tässä olkkarista ja makkarista näkee suoraan etupihalle ja suoraan meiän etupihan edessä on lasten leikkipiha. Eli eivät pääse pitkälle valvovan silmän alta, vaikka mäkään en joka hetki ulos kattele. Mutta leikkipihan ympärillä on kaikkien naapureiden etupihat ja mun lisäks kotona päivisin yleensä ainakin 4 naapuria. Mut SILTI sitä aina miettii, että mitä jos. :( Etenkin kun nää hormonit tekee normaalia hysteerisemmäks.
Tässä on itekin ihan täpinöissä aina kun joku on lähtenyt synnyttämään. Lunalle tsemppiä!! Vaikka en ole paljon kirjoitellu, lukenut olen sitäkin ahkerammin. Sitten kun pitäis jotakin kommentoida en muista kenelle, koska nimimuistini on karsean huono. Itseasiassa jotkut teistä ovat tuttuja jo tuolta kolmekuumeilijoiden puolelta, johon tosin en itse kirjoittanut, luin vain.
Viikolla oli nlalääkäri, jossa kaikki oli hyvin kohdunsuulla. Sen sijaan sokerit oli yhdellä plussalla ja nyt sitten joudun sokerirasitukseen. Vieläköhän tähän tylsään lepolomaan isketään joku dieettikin. Syöminenhän on ollut jo pitkään ainut nautintoni, heh heh...
Hulda: Meidän edellinen kääntyi vasta vkolla 35, siihen asti oli perätilassa. Nyt tämä pyörii vielä kovasti, vaikka nlassa oli rt:ssa, en usko että siinä pysyy loppuun asti. Sitä kyllä toivoisin. Meillä on muuten vain pari päivää eroa lasketuissa ajoissa. Huomenna mulla täynnä 28 vkoa ja sittenkös se alkaa se viimeinen kolmannes?
Sitähän aina sanotaan, että toinen kolmannes on raskauden parasta aikaa. Minä luotan, että viimeinen on minun, koska supparit ovat hieman vähentyneet. Muistuttakaa minua sitten tästä kun alan valittaa viimeisten viikkojen krenkoista!!!
Sen sijaan toivon suppareita adalatille ja lapalepalle!
Mama 27+6
Mua on kovasti ruvennu mietityttään noi tuplarattaat..
Onko kukaan nähnyt niitä phil&teds merkkisiä rattaita livenä? Saatika kokeillu niitä? Olis varmaan pitkäikäiset kun muuttuu ihan yhden lapsen rattaiksi kun ei tuplia enään tarttis.. ikäeroo kumminkin tulee sellanen 2v 4kk.. tuo kuopus tykkää olla noissa rattaissa kamalasti ja esikoinen jo päästelee pyörällä... Toiset mihin oon tykästyny on ne herqulesin twin rattaat.. mut ne on sit jo ihan tupla tuplat... jos ei kuopus viihdykkään pitkään vauvan kans kyydissä...
JELP!!!
Omamaha samma!!! EI muutoksia... yöt nukutaan nii ja näin.. välillä heikommin ja välillä taas herään vasta aamuyöstä/aamusta vessaan... huippaus pysyy linjoilla.
NE JOTKA SAANUT TYTTÖJÄ, niin onko teillä maha ollut alhaalla koko raskaus ajan?
Mulla tuntuu että toi maha laahaa polvia, vaikka fundus vetelee yläkäyrien yläpuolella... kuulostaako oudolle?
mani ja purri rv 29+1
On se kyllä hassua miten tässä loppuvaiheessa alkaa yli-innokkaasti odottamaan, että pääsisi synnyttämään. Minullakaan ei edes ole mitään ihmeellisiä kremppoja, mutta silti olisi ihana saada se vauva jo syliin. Ehkä asiaan vaikuttaa sekin, että olisi kiva kokea ihan luonnollisesti alkanut synnytys; esikoinen kun tuli sektiolla ja toinen käynnistettynä. Tässä loppuvaiheessa on myös hivenen ärsyttävää se kun kaikkialla toitotetaan, että " se voi tulla milloin vaan" ja jatkuvasti elää tavallaan sellaisessa valmiustilassa. Parasta olisi jos jotenkin pystyisi olemaan tuijottamatta kalenteria ja laskematta viikkoja, vähän sama kuin yritysvaiheessa. Varmaan kohta kyllästytte valituksiini, mutta tänne on niin hyvä höyrytä.
LapaLepa; laitetaanko veto pystyyn kumpi kärvistelee kauemmin? Pääsiäisenä vielä täällä??
adalat taas
Jos mahan muodosta jotain voisi päätellä niin meillä olisi 2 poikaa ja kolmas tulossa. Kuulemma on aina " klassinen poikamaha" minulla ollut, joten ei ainakaan minun kohdallani ole voinut näiden mahanmuoto uskomusten perusteella päätellä mitään.
Aluksi sanottava, että ihana kun teitä loppumetreillä olijoita on noin monta niin saadaan odotella kuka poksuu ja milloin. Lunan uutisia odotellessa...
Nyt sitten tarviin teiän asiantuntemusta. Onko teille koskaan sanottu, että vauvan aivot olisivat yläkäyrällä? Hemputti kun nää puhuu englantia niin en millään ymmärtänyt mitä aivoissa se tarkoitti, mutta teki todella tarkan tutkimuksen niin aivoille kun kaikille muillekin rakenteille ja meiän vauvelin aivojen mitat kulkee yläkäyrällä. Ei kuulemma mitään huolestuttavaa, mutta silti kontrolli 2vkon päästä. Oon ihan paniikissa, vaikka mieheni ei ollutkaan moksiskaan asiasta. Onneksi vauva muuten oli rakenteiltaan täydellinen pakkaus, suoristeli sormiaan meille, minkä sonographer tulkitsi todella hyväksi merkiksi siitä ettei kromosomihäiriöt ole todennäköisiä. Oli muuten niin tarkka tutkimus, etten ole Suomessa sellaista nähnyt. Ne tutki vauvasta kaiken mahdollisen.
Sitten kiusaan teitä vähän. Kumman luulette olevan tulossa näiden perusteella:
Ei pahoinvointia, masu ylhäällä, alussa kovasti finnejä kaikkialla, viikset ja parta kasvaa, himo hedelmiin ja viimeaikoina lihaan sekä kahviin(en juo kahvia). Muuten olen kuin normaalitilassa.
Hihii, aikas jännää...
Ei pahoinvointia, masu ylhäällä, alussa kovasti finnejä kaikkialla, viikset ja parta kasvaa, himo hedelmiin ja viimeaikoina lihaan sekä kahviin(en juo kahvia). Muuten olen kuin normaalitilassa.
Mää veikkaan poikaa! Kaikki muut osuu kohalleen, paitsi hieman toi himo hedelmiin... eikä sekään pahasti vikaan, koska mulla ainakin yhdessä vaiheessa teki mieli hedelmiä kun poikia odotin.. ja kuopuksen kohdalla olo oli kun ei oliskaan raskaana...
Joten poikaa veikkaan!
Lumituulille; Maanantain ultrassa Alman pään koko oli yläkäyrän yläpuolella....ja vartalo keski käyrällä. Muuten aivot oli ok, plexus kysta oli paikallaan ei suurentunut eikä pienentynyt. Arvaa olenko hermoraunio. Kontrolli ultra on 2.4. Muuten Alma oli tosi terhakka ja teki hengitys harjoituksia. Vähän lohduttaa se että minusta lääkäri oli hieman pihalla koko tilanteesta enkä todellakaan luota hänen ammattitaitoonsa. Tarkasti aikaisemmista kuvista miltä esim. kysta näyttää. Mutta silti on hieman pelko persiissä. Varsinkin kun antoi painoarvioksikin 1600g...
Mukavaa viikonloppua kaikille....
JB72 & Alma rv 29+4
Heippa vaan!
Ultrassa käytiin aamulla ja ihanaa kaikki oli hyvin. Pieni kaveri siellä sätkytteli aluksi kovasti ja sitten nukahti. Oli kyllä hyvät laitteet koska vauva erottui tosi hyvin ja kauniisti. Oli se niin söpö.
=)
Istukka oli vatsan puolella joten liikkeitä ei varmaan kovin hyvin tunnu jos ei siirry.
Seuraava ultra onkin sitten rv 20+2.
Tsirppana rv 11+6
LUNAn vauvauutisia täälläkin odotellaan..
HULDA: Tytöt olleet rt rv 29 lähtien molemmat, mutta tämä tapaus kyllä kääntyilee vielä miten sattuu. Terkkari sanoi että rv 35 jälkeen vasta ruvetaan miettimään toimenpiteitä jos ei pää alaspäin.
MANI: Mulla ollut tyypilliset tyttömahat. Ylhäältä alas kauniisti kaartuva (heh) maha. Nyt jotenkin tuo maha kasvaa eri tavalla (???). Mistähän lie johtuu..
LUMITUULI: Poikaa kuule veikkaisin minäkin noilla oireilla ;)
TSIRPPANA: Kivat ultrakuulumiset. Onnittelut!
ON: Tänään oli neuvolakäynti. Sf oli 34cm (noussut 2 viikossa 5cm!), RR 140/84, Painoa oli tullut 1,5kg, HB 139 ja vauvan syke 140. Seuraava käynti sitten 3 viikon päästä.
Terkkari kun paineli mahaa ja etsi miten päin vauva on, niin teki alavatsalle tosi kipeetä! Siis niinku lihaksiin ei luuhun. Kannatinkipuja vai mitä? Onko muilla ollut? En muista edellisistä tällaista. No onneksi tiistaina on se gynen käynti.
Ei kun hyvää viikonloppua kaikille!!!
AIHA ja Nea rv 30+3
Tsirppanalle ja Lumituulille onnittelut ultrakuulumisista! Valitettavasti en osaa sanoa mitään tuohon Lumituulin kysymykseen aivojen yläkäyrillä menosta. Kaikki on varmaan ihan kunnossa jos kaikki rakenteet aivoissa olivat normaalit. Poikaa minäkin noilla oireilla veikkaisin, mutta kyllä tässä on kuullut niin ristiriitaisia tyttö/poika oirelistoja, että en kyllä usko niihin pätkääkään. Kumpis on tulossa?
Kaikki taitavat olla viettämässä kaunista lauantaipäivää muualla kuin netin ääressä. Ulos suuntaan taas minäkin kunhan saan ruoan laitettua ja pesueen ruokittua. Olossa ei muutoksia edelleenkään. Eräpäivä lähestyy, mutta ei mitään tuntemuksia muutamia kivuttomia supistuksia lukuunottamatta.
adalat, 39+3
Kyllä on hienot kelit!!
Harmi vaan kun ei olla siitä tänään vielä päästy nauttimaan, kun kellojen siirron johdosta aamurytmi meni uusiks ja piakkoin pitää lähteä moikkaamaan kummipoikaa n. 30km päähän..
Jospa vaikka sit iltapäivällä pääsis hiukan käveleen.
Meillä meinas d-vitamiinitipat aiheuttaa mahavaivoja (oonkohan moneenkin kertaan kertonut tän.?!) mutta nyt oon antanu pojalle vaan yhden tipan päivässä, niin mahavaivat on poissa!
Jos pikkuhiljaa alkaisin sit kokeileen kahta tippaa jne..
Hyvistä ultrakuulumisista onnittelut ...hmm..jollekin!! (pirun huono nimimuisti mulla..)
Tässä juuri mietiskelin, että onpa ihanaa, kun on terve vauva kotona tuhisemassa, kun mulla koko raskaus oli aikamoista pelkäämistä ja tunteiden vuoristorataa!
Melkein joka ultrakerran jälkeen jouduin itkemään ja pelkäämään jotain uutta juttua, mitä lääkäri löysi vauvasta..
Pian saadaankin varmasti uusia vauvauutisia!!
Niitä odotellessa... Hauskaa sunnuntaita!
mammutti ja Vilppu 3vk ja 2pv
Onpas kotiloihin tulut hiljaista.
Liekkö hiljaisuus johtuu viikonlopusta vai joko kaikki ahkerimmat kirjoittajat ovat synnyttämässä/nyytti kainalossa?
Itse olen aika hiljainen nykyisin kirjoittelun suhteen toisin kuin 3-kuumeilijoissa olin.
Tässä vaiheessa raskautta on niin mitäänsanomaton olo. Maha ei näy eikä edes kasva ja olo on muutenkin varsin normaali.
No onneksi tietää nyt masussa oleva jotain kun se siellä ultrassa varmistu. On kuulemma taaksepäin kallistunut kohtu (olenkin epäillyt sitä) joten jälleen kerran saan varmaan masun kasvua odotella pitkään kuten liikkeitäkin jos se istukka nyt on sitten vaimentamassa liikkeitä.
Ihanaa kun monella on synnytys lähellä niin itsekkin saa elää mukana ja jännätä. Ihan pakko käydä monesti päivässä lukemassa että onko vauva uutisia tms. =)
Rsna mites kaksoset voivat? Joko on np-ultra sinullakin takana?
Lumituuli toivottavasti saat selvyyttä siihen aivo juttuun. Minulla ei ultrassa erityisemmin kai aivoja tutkittu lähinnä kaikkea muuta.
Kukas muu olikaan alkutaipaleella. Voi kun nimi unohtui. Kuulumisia kuitenkin kaivataan. =)
Tsirppana rv 12+1
Tosin varmaan siellä jo nyytti tuhisee kainalossa! :D Onpa jännää, kun kaikki poksuu pikkuhiljaa ja teiän poksumisia jännätessä nää omat tylsätkin viikot alkaa kulua sinne " paremmalle puolelle" . :D
AIHA: Joo, ne soitti mulle kelasta, että ei muka ollu raskaustodistusta mukana ja siks päätös kestää. Pöh, ihan varmasti oli, kun se ei oo mulla enää. Koitin muuten uudestaan lähettää sulle sen viestin, mut ei vissiin tullu perille?
Mulla synnytys ekalla kerralla käynnistyi vesien menolla 39+2 ja se oli helppoa, kun tiesi, että ei voi kauaa mennä enää... ;) Mut tokasta oli kohdunsuu 4-5cm auki 4-5vkoa ennen synnytystä (40+2) ja niitä synnytyssupistuksiakin tuli 5vrk ennen syntymää. Limatulppaa tuli 2-3vkoa. Mä olin NIIIIIN kypsä noihin lähtöä ennustaviin merkkeihin, kun mitään ei tapahtunu.
Mua vaivaa, kun en yhtään tiiä nyt miten päin tää vauva on tuolla. Näillä viikoillahan ne yleensä ottaa sen asennon missä sitten pysyttelevät. Yhä harvempi kääntyy mitä pidemmälle mennään...
Ja edelleen ääni poissa ja hirveen tukkoinen olo. JO 2vkoa! Alkaa todella kypsyttää. Nyt päätin, että mä tästä parannun ja sitkeesti pysyttelen sisätiloissa niin kauan. Mähän oon tässä puolikuntoisena hakenu lapset päiväkodista, vieny tanssitunneille ne jne. Kaikkee pakollista. Nyt en uskalla mennä kauppaankaan ennen kuin tää tauti irroittaa otteen. Mut mä tuun kyllä hulluks täällä 4 seinän sisällä...
Hulda 28+1