Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* * * LOKAKUUN odottajien perjantai * * *

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on muutama päivä vierähtänyt ohi niin kiireellä, etten ole edes ennättänyt palstailemaan ja taas olen ihan pihalla kaikista tapahtumista.

(.)Keskiviikkona käytiin ultrassa yksityisellä. Olin aivan varustautunut pahimpaan, mutta yllätyksekseni yksi aivan viikkoja vastaava sikiö siellä polski ja sykekin näkyi. Tai no, pari päivää pidemmällä raskaus mittojen mukaan oli, mutta eipä ole sen takia mitään syytä vielä la:ta muuttaa.

Tuntuu etten vieläkään ole aivan tajunnut tuota asiaa (tai koko raskautta) kunnolla, niin pitkään kielsin itseltäni kaiken asiasta iloitsemisen pettymyksen pelossa. No, nyt pitää suunnata ajatukset valoisammille reiteille ja ruveta nauttimaan. Ja etenkin nyt voisin ruveta nauttimaan siitä, että pääsen näin vähillä oireilla. Aiemmin oireiden vähäisyys huolestutti, nyt se tuntuu siunaukselta:)

Ja nyt on kiva ajatella, että jo muutaman viikon päästä pääsee uudestaan kurkkaamaan tulokasta. Niin kunhan nyt saisin sen neuvola-ajan varattua ja sitä kautta sitten np-ultrankin.

Nyt kahvia hakemaan, muutaman kupillisen päivässä uskallan hyvällä omalla tunnolla sitäkin juoda.

Uutu rv 8+4

Vierailija
2/13 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

ei tainnut nyt nimimerkkisi mennä ihan oikein, mutta sinnepäin... KIITOS eilisestä viestistäsi!!! Mukava kuulla, että täällä on toinenkin italo-odottaja. Minä edelleen kamppailen sen kanssa, miten jaksan ruveta selvittämään noita sairaalajuttuja, mutta ehkä mun tosiaan täytyy tsempata. Kävin kaverin kanssa yhdessä Peschieran sairaalassa, mutta nyt tästä eteenpäin pitäis varmaan selvitä yksin. Meidän lähetteenhaku meni vähän pidemmän kaavan mukaan, kun ensin käytiin ULSissa, josta ohjasivat jollekin omalääkärille (meillä kummallakaan ei ole täällä residenzaa, joten ei siis omalääkäriäkään). No, saatiin yhdeltä lääkäriltä lähetteet tuohon gynetarkistukseen. Siinä vaiheessa ei vielä raskaudestani puhuttu mitään - ehkä olisi pitänyt siellä ULSissa mainita!!! No, ei auta.

Nyt mun pitäis jokaista uutta tarkistusta varten käydä hakemassa taas uusi lähete. Ja kun ei tosiaan omalääkäriä ole, niin meinaan mennä helpommalla ja pulittaa kaiken itse, huoh. Minulle selitettiin niin, että labraan voi tuonne ko. sairaalaan mennä sama minä aamuna - osaatko neuvoa, pitääkö himmata aamupisu siihen asti??!! Saako tulokset samana päivänä? Tuohon prima ecografia (np-ultra?) mun pitäis mennä ens viikon aikana - oliko sulla mies siellä mukana ts. voisikohan hän tulla halutessaan mukaan? Pitäisköhän nuo testit käydä ottamassa ennen ultraa? Huoh, ihan liikaa mietittävää :)

Tärkein, mikä pitää sinulta nyt heti selvittää, on tuo leikkeleiden kohtalo. Kerroit, että kun et ole sairastanut toksoplasmoosia, niin leikkeleet pitää jättää syömättä. Tarkoitatko vain prosciutto crudo-tyyppiset, vai ihan kaikki leikkeleet??! Tämänaamuinen kalkkunaleike alkaa uhkaavasti ahdistaa...

No, virheitä tässä varmaan tulee tehtyä ja jos lapsi on meille suotavaksi tarkoitettu, niin kyllä hän ne kestää. Ei auta kuin uskoa niin.

Mukavata päivää jokaiselle lokakuiselle!

t. Fudgis 10+0 (oho, uutta viikkoa pukkaa :))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on myös eilen käyty katsomassa tulokasta ultrassa. Viikkoja vastaava sikiöhän sieltä löytyi! Tämä oli siis seurantaultra ja pienokainen oli siis kasvanut niinkuin pitikin viime kerrasta. Viikkoja meillä on kasassa melkein tismalleen sama kuin Uutulla eli tänään 8+6. Kyllä se taas helpotti nähdä pienen sydämen siellä sykkivän. Sitä uskaltaa taas uskoa omiin tuntemuksiinsa, eli että nämä on ihan oikeesti raskausoireita eikä vaan kuvittelua. Inhottavin vaiva on ripuli joka tuntuu iskevän usein iltaisin syötyäni, ja sama vaiva aamulla herätessä. Oksuja ei tule vaan vaiva on pikemminkin toisessa päässä...

Lääkärin mukaan keskenmenon riski tässä vaiheessa on 6-7 prosentin luokkaa eli kai sitä täytyy alkaa uskoa että tässä voisi käydä hyvinkin. Viime kerralla sain keskenmenon juuri näillä viikoilla, mutta silloin alkio ei kasvanut niinkuin piti ja oli viikolla 9+0 kaksi viikkoa pienempi. Sama ei ainakaan tällä kertaa näyttäisi toistuvan.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille ja nautitaanhan nyt siitä luvatusta auringosta ja lämmöstä!

Vierailija
4/13 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napero kattoo töllöstä Myyrää, ni ehtii tässä muutaman rivin kirjottamaan. :) Hienoa, että on taas hyviä ultrakuulumisia saatu! =)

Mie oon tässä tämän viikon oottanu postia äitipolilta, mutta vielä ei ole kutsua np-ultraan saapunu. Voi kun se ultra olis ennen pääsiäistä! Pääsiäisenä meinataan kertoa tästä raskaudesta mun ja miehen vanhemmille sekä muulle lähisuvulle, niin olis kiva jos olis jotain konkreettista kerrottavaa. Mulla on edelleen jotenki niin epäilevät fiilikset koko raskauden suhteen..

Lievää etomista ja ainaista väsymystä lukuunottamatta oma olo on liian normaali. Eilen kykenin jopa spinningii ja puntille, ei hyvältä vaikuta! No, taisin mie edellisessäki raskaudessa jossain vaiheessa voida suht hyvin. Phuuh... Pahoittelut tästä megaomanapaisuudesta.

Ainiin, jotain positiivistaki oli mielessä, yks kaveri sai viime viikolla vauvan, ihanaa, pääsen sitäkin pääsiäisenä ihastelemaan! :)))

sapa rv 10 (jos tää tulokas olis yhtä hätänen ku esikoinen, niin mullaha ei enää olis ku puolisen vuotta jäljellä ;)

Vierailija
5/13 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yritetään edelleen toipua flunssasta, olo on vetämätön ja väsynyt:( Lapset onneksi alkaa jo olla terveitä, mutta oma olo ei ota parantuakseen. Masentunut fiilis vaan jatkuu, minullahan oli kilpirauhas arvoissa hieman epäselvyyttä, joista lääkärit ei näytä olevan kiinnostuneita, eikä välitä yhtään oireista, vieläkin asia vaivaa, koska monien mielipiteiden mukaan, arvot ei ole hyvät raskaana olijalle, mutta jospa saan asian unohdettua, toivon todella, että mitään ongelmia ei tämän suhteen tule, en anna ikinä lääkärille anteeksi, jos vauvalle tulee jotain ongelmia, siksi, ettei lääkäriä jaksanut kiinnostaa:(

Ihana miten moni on päässyt kurkkimaan mahaan, ainakin kerran. Minun pitää odotella vielä pari viikkoa np-ultraa, lääkärineuvolahan peruttiin. Olisi niin ihana nähdä, että mahassa on kaikki kunnossa, alkaa olla kohta pakko kertoa raskaudesta muille, tai ne huomaa sen ihan itse, olisin vaan kovasti halunnut käydä ultrassa ensin.

Parempaa päivää muille, jospa tämä vielä iloksi muuttuu minullakin.

Vanile rv 10+6

Vierailija
6/13 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kans vähän kirjoittelu jäänyt vähemmälle, aurinkoiset ilmat vetää ulos lasten kanssa:)

Olo on mitä mainioin ja väsymyskin pikkuisen hellittänyt,syödä ei pysty paljoa kun tulee pahaolo,mut hyvä niin, olikin painoa tullut ihan kauheesti lisää.Mutta nälkä on kyllä useasti ja syönkin pikkuisen kerrallaan ,sit kun nälkä yllättää.

Äippähousuihin on pitänyt sit siirtyä,omat normi housut painaa ihan kauheesti. Painoa pitäis saada liikkumalla nyt hivenen alas menemään.

Mulla ihan poika fiilikset päällä jo tässä vaiheessa. Nimittäin esikoista kun odotin ,niin silloin viimeksi iski finnijä otsan täydeltä.Tyttöä kun odotin niin ei ihossa ollut mitään ylimääräisiä näppyjä.Nyt sitten taas tuo finnin tulo ongelma.

Minulle muuten lääkäri sanoi,että kun sykkeet on nähty ultrassa, niin sen jälkeen on enään 3% mahdollisuus saada keskenmeno,jännä miten lääkäreittenkin puhe eroaa toisistaan niin paljon.

Joten minä nautin nyt tästä raskaudesta täysin rinnoin.

Nyt nauttimaan tuosta ihanasta auringon paisteesta ,lasten kanssa ulos:)Tari rv 9+0

Vierailija
7/13 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taasen,

Sen omalaakarin saa sielta samaisesta USLista, eurooppalainen kelakortti ja passi mukaan, siis jos tarvetta on. Sielta saat myos sen ihme numeron jolla kaikki sairausjutut hoidetaan, vahan niin kuin sosiaaliturvatunnus, mutta toimii vaan oman alueen sisalla. Siita USLista vaan pitaa tietaa mina paivina ja mina kellonaikoina se oikea luukku on auki...

Mulla tilee mies mukaan joka paikkaan sen jalkeen kun vahingossa kavin ottamassa paastusukerit aamupalan jalkeen, meika ei ihan tajunnut sita laakarin kayttamaan terminologiaa.

Ne verikokeet voi tosiaan kayda ottamassa milloin haluaa, meilla ne otetaan joka aamu 7.30-9. Laita hyvat kengat jalkaan, ainakin taalla jono on neuvostomallia! Raskaana olevat paasee jonon ohi, joten muista mainita! Koetulokset saa hakea joko viikon paasta, jos sulta otetaan samat kokeet kuin multa, ei labrasta vaan sielta missa kokeista maksetaan, toimisto nimelta ticket jossain sairaalan uumenissa, tavalliset kokeet saa seuraavana paivana. Henkkarit pitaa olla mukana, ne ei anna niita HIV tuloksia kuin sulle. Kokeita tehtaessa henkkareita ei ainakaan taalla tarvita.

Sen raskausvihkosen hankkiminen on aika ruljanssi, joten en tieda kannattaako sun sita hankkia, jos te jo toukokuussa ootte suomessa. Siina tosin olisi kaikki lahetteet valmiina, ne pitaa vaan laakarilla kayda allekirjoituttamassa. Mun laakari allekirjoitti ne jo tinne toisen kolmanneksen loppuun asti kerralla.

Leikkeleista mulle sanottiin etta kaikki insaccati on kiellettyja, mita lie sitten onkin. Mies sitten selitti etta no kaikki mitka on laitettu pussiin/suoleen, tyyliin makkarat sun muut. Kasittaakseni on parempi olla syomatta niista mitaan kuin erehtya, mulle ainakaan ei se raja tullut selvaksi. Ja tosiaan kaikki hedelmat ja salaatit sun muut eka 15 min siina laimeassa amuchina liuoksessa (20ml litraan vetta), ja sitten pestyna hyvin.

Kavereiden hyvaksikaytosta sairaala-asioissa sanoisin etta OTA VAAN AINA MUKAAN! Oon itse asunut tata ennen espanjassa ja englannissa, ja aina oon kysynyt apua, muuten sattuu kaikenlaisia kommelluksia mita ei edes mieleen tulisi. Taallakin mulle varaa kaikki laakariajat, kampaajat sun muut joko tyokaverit tai mies.

fudgis:

Hei,

ei tainnut nyt nimimerkkisi mennä ihan oikein, mutta sinnepäin... KIITOS eilisestä viestistäsi!!! Mukava kuulla, että täällä on toinenkin italo-odottaja. Minä edelleen kamppailen sen kanssa, miten jaksan ruveta selvittämään noita sairaalajuttuja, mutta ehkä mun tosiaan täytyy tsempata. Kävin kaverin kanssa yhdessä Peschieran sairaalassa, mutta nyt tästä eteenpäin pitäis varmaan selvitä yksin. Meidän lähetteenhaku meni vähän pidemmän kaavan mukaan, kun ensin käytiin ULSissa, josta ohjasivat jollekin omalääkärille (meillä kummallakaan ei ole täällä residenzaa, joten ei siis omalääkäriäkään). No, saatiin yhdeltä lääkäriltä lähetteet tuohon gynetarkistukseen. Siinä vaiheessa ei vielä raskaudestani puhuttu mitään - ehkä olisi pitänyt siellä ULSissa mainita!!! No, ei auta.

Nyt mun pitäis jokaista uutta tarkistusta varten käydä hakemassa taas uusi lähete. Ja kun ei tosiaan omalääkäriä ole, niin meinaan mennä helpommalla ja pulittaa kaiken itse, huoh. Minulle selitettiin niin, että labraan voi tuonne ko. sairaalaan mennä sama minä aamuna - osaatko neuvoa, pitääkö himmata aamupisu siihen asti??!! Saako tulokset samana päivänä? Tuohon prima ecografia (np-ultra?) mun pitäis mennä ens viikon aikana - oliko sulla mies siellä mukana ts. voisikohan hän tulla halutessaan mukaan? Pitäisköhän nuo testit käydä ottamassa ennen ultraa? Huoh, ihan liikaa mietittävää :)

Tärkein, mikä pitää sinulta nyt heti selvittää, on tuo leikkeleiden kohtalo. Kerroit, että kun et ole sairastanut toksoplasmoosia, niin leikkeleet pitää jättää syömättä. Tarkoitatko vain prosciutto crudo-tyyppiset, vai ihan kaikki leikkeleet??! Tämänaamuinen kalkkunaleike alkaa uhkaavasti ahdistaa...

No, virheitä tässä varmaan tulee tehtyä ja jos lapsi on meille suotavaksi tarkoitettu, niin kyllä hän ne kestää. Ei auta kuin uskoa niin.

Mukavata päivää jokaiselle lokakuiselle!

t. Fudgis 10+0 (oho, uutta viikkoa pukkaa :))

Vierailija
8/13 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siita aamupissasta. Muut sinne labraan nayttaa ilmestyvan jo pissa putkessa ja kainalossa. Mulla ei ole hajuakaan mista ne ne putket hankkii! Meika on aina pissinyt vasta sairaalan labrassa (ota omat paperit mukaan, meilla se on usein loppu). Ne siina luukulla kysyy onko sulla jo pissa valmiina, jos ei oo niin ne antaa sellasen putken ja kaskee vessaan. Viime kerralla en kylla jaksanut pidatella sairaalalle asti, ja pissin puolet jo kotona.

Vierailija
9/13 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vauvan koosta. Meillä oli viime ultrassa tyypin koko 29 mm, ja viikkoja oli sen koon mukaan 9+5. (heitti pari päivää menkoista lasketusta). Eli kyllä se teidän kaveri on varmaan ollut yli 10 viikon siinä ultrassa ja voit luottaa siihen lääkärin arvioon :)

Vierailija
10/13 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PUDDIGHINU ja RIZA74!!! #kumartaa syvään# Vertaistuki on kyllä korvaamatonta :)

Oli kiva kuulla Puddighinun kokemuksia noista testeistä ym. Varaanpa maanantaina hyvät kengät jalkaan :) - silloin olen suunnitellut kaveri tukenani meneväni testit tekemään. Samalla keikalla on tarkoitus varata np-ultra-aika.

USLiin en enää aio lähteä lääkäripuolta selvittelemään, vaan pulitan kaikki kiltisti(?). Ei tässä enää onneksi montaa kertaa ehdi käymään.

Ja hyvä kuulla noista leikkeleistä - mä varmaan tosiaan varmuuden vuoksi jätän ne kaikki syömättä, ilmankin pärjää.

Rizan kommentista innostuneena siirrän itseni muutaman päivän eteenpäin. Eilen katsoin jostain netistä, että vkolla 11 asukki on noin 6cm ja ajattelin, ettei se oikein täsmää. Mutta jos kerran sulla vkolla 10 sanottiin asukin olevan juuri oikean kokoinen, niin ehkä mä voin ne muutaman päivän ottaa laskuihini lisää. Np-ultrakuume kyllä tässä näitä miettiessä nousee entisestään :)

OLOsta voisin kirjoitella sen verran, että mahankasvua ei vielä juurikaan ole havaittavissa. Rinnoissakaan ei muutoksia, eikä kipuja. Huonoa oloa on aamuisin ja yleensä laatta lentää ainakin kerran kunnolla. Mutta jos muistan syödä ja liikkua (eikä vain koko päivää koneella), niin olo pysyy loppupäivän hyvänä. Väsymystä en ole tavallista enempää huomannut, olen ollut aina hyvä nukkumaan :) Aamuyöstä täytyy kerran käydä vessassa ja se on uusi ilmiö. Ja hyvää ajatusleikkiä siitä, miltä tuntuu nousta yössä monta kertaa ylös...vähän hirvittää, kun tosiaan niin tuosta nukkumisesta tykkään.

Mukavata viikonloppua lokakuisille ja voikaahan hyvin!

Fudgis 10+5

Vierailija
11/13 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveästi en ole viime aikoina ehtinyt kirjoitella, väsymys vaivaa:)

Aika hiljaista on tainnut täällä palstalla olla muutenkin. Tänään oli aivan ihana ilma olisi ollut kiva ulkoilla mutta juuri äsken tulin vasta kotiin.

Paha olo on alkanut hiipiä takaisin, sitä oli aluksi rv 7-8 ja sitten loppui, nyt parina päivänä illalla ja yöllä taas ollut huono olo.

Hiusten lähtö on loppunut kuin seinään ja maha toimii hyvin. Rinnat on vielä arat ja väsymys on tautista. Hevosen ruokahalu ei ole vielä onneksi nostanut kiloja kun tekee mieli vaan kaikkea tarveellistä ja kevyttä.

Miulla on sellainen kotidoppleri ja sain sydänäänet tällä viikolla kuuluviin. Jonkun aikaa piti etsiä mutta oikealta laidalta löytyi, karkasi aina välillä pois.

Vielä olisi 1,5 vko ensimmäiseen neuvola käyntiin ja hurumykke kuinka kauan np-ultraan ja lääkäriin.

Eipä tässä muuta tällä erää, anteeksi omanapaisuus mutta oon vähän pihalla teidän viimeaikaisista keskusteluista.

Vierailija
12/13 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toksoplasmoosia voi olla RAA´ASSA lihassa. Minulta lääkäri kielsi vain ilmakuivatut/savustetut kinkut jne ja ei- läpikypsät pihvit. Keitettyjä kinkkuleikkeleitä, paahtopaistin leikkeleitä jne olen kyllä syönyt.

AJL 9+0

Vierailija
13/13 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissun :)

Eka neuvola käynti takana. Neuvolan mukaan viikkoja nyt 9+3 eli la siirtyis mutta odotellaan nyt kuitenkin sitä np ultraa enneku mennään muuttamaan mitään :)

Hb 142 oli kyllä ihan yllättävän korkee :)

paineet 108/68 mulla on aina tollaset

painoa tullu reilu 2kg :/ ekan kanssa tuli koko aikana +20kg

olihan siellä hirveesti lappujen täyttämistä vaikka luulin, että on ihan pika reissu ku synntyksestä vasta reilu 1v.

Kaikista mukavinta oli kyllä kun kysyi, että kokeillaanko sydänääniä? Varotteli kyllä, ettei näillä viikoilla yleensä kuulu. Noo ei tarvinnu ku kaks kertaa doppleria liikuttaa ku jumpse rupes kuulumaan =D kyllä meinas kyynel nousta silmään :)

Mulla alko ihan totaalisesti koulu keskiviikkona ja nyt joutuu sitten kaks iltaa viikossa käydä koulussa. Töissä käynti, opiskelua, lapsen hoito, häiden suunnittelu ja raskaus väsymys ei kyllä oo mikään kovin mukava kombinaatio :/ mutta itepä olen tähän tahtonut :)

Onneks ei oo muita oireita kun tuo väsymys, kyllähän sitä nyt saa yöllä nukuttua ja junamatkat eestaas töihin ja takasin :) ja rinnat on kyllä kipeet ja turvonnu no sehän nyt ei haittaa ;D Kesäkuussa saan sitten kunnolla levähtää kun koulu ja häät on takana päin, sitten on aikaa nauttia tästä raskaudesta. Pikkasen jännittää vaan mahdunko hääpukuun enää sitten...

Meille kanssa lääkäri sano kun 7+2 käytiin ultrassa, että nyt kun syke on ultrassa näkynyt on enää 2-3% mahdollisuus keskenmenoon. No nyt on syke saatu 9+3 dopplerilla, joten eiköhän nyt olis aika ruveta uskomaan tähän raskauteen :)

En nyt muista mistä oli kirjoteltu, pikkasen alkaa rade vaivaamaan.

B-E ja panda 9+3