*¤* HUHTImammojen PErjantaipvä *¤*
Kommentit (23)
Eilen meidän tietokone tilttas että en päässyt näille sivuille ollenkaan, tuli melkein vieroitusoireita =)
Beatitude, kyllä on tylsää tollanen että " vauva on iso, ei hän oo kaan niin iso" . Mutta kyllä se sieltä tulee, usko tai älä... =)
Huiskutin, mulla on kans välillä sellanen olo että mä en oo hyvä äiti kun paojat " tappelee" aikapaljon keskenään mutta kai se vaan kuuluu tähän ikään, toivotaan ainakin että tilanne rauhoittuu jossainvaiheessa.
Timpura, kyseli millä rv edelliset lapset on syntyneet. Meillä esikoinen syntyi rv 37+0 ja kuopus 39+4.
Repeämisistä ja öljyämisistä on ollut puhetta. Kaksi tikkiä tuli esikoisen synnytyksessä ja vaan pieni nirhauma kuopuksen synnytyksessä. En oo koskaan rasvannut tai öljynnyt mitään paikkoja =)
Pääsiäis suunnitelmia ei oo. Varmaan ihan kotosalla tai korkeintaan lähdetään mökille mun vanhempien kanssa. Isältäni leikataan ens ke se syöpä joten se mökkireissukin riippuu ihan miten leikkaus menee ja miten hän voi ym.
Tänää tulee lasten kaverieta tohon pihalle leikkimään nyt aamupvällä. Kivaa niin lapset saa seuraa, ja minäkin...
Huono yö takana, lapset kylläkin nukkui mutta minä en. Vessassa ramppasin kerran tunnissa eli se siitä yöunista.
Nyt aamupalalle ja sit makkarakeiton laittoon niin että keitto sit on valmiina kun tullaan sisään..
Hauskaa pvää!!
t. jonzku80 rv 35+3
Hurjan pitkiä nää pinot nykyään. Mä kun käyn aina tälleen aamusta, niin edellisen päivän pinon lukemiseen menee iäisyys. =) Ja sit kun koittaa vastailla galluppeihin ym, niin pää onkin ihan tyhjä. ;)
Joikkuli tuolla eilen kaipaili. Vielä en ole jakautunut ja lueskelen kyllä päivittäin. Olo vaan on niin " neutraali" ja arki tylsää, ettei tule kirjoiteltua. =)
Katsotaan, jos jotain saisi raapusteltua.
Esikko syntyi
viikolla 37+6
, synnytys käynnistettiin ja
ikäeroa
tulee 2v8kk. (Nylallako oli sama ikäero lapsilla? Koska tein esikoinen on syntynyt?)
Repeäminen/alapää... Esikon syntymässä leikattiin eppari jonka lisäksi repesin hieman. Tikkejä tuli riittävästi ja arpi vaivailee edelleen silloin tällöin... =( Seksielämä oli kauan hukassa, varmaan vajaan vuoden synnytyksen jälkeen vasta alkoi palautua... Nyt sit onkin taas ollut hiljaista, halut on aika hukassa. Vähän hirvittää kuinka tämän synnytyksen kanssa käy, kykenenkö ikinä enää mihinkään. (Jollain muullakin oli samanlaisia huolia, nimimerkki vaan unohtui. =) )
Sit omaan napaan. =)
Supistelee tasaiseen tahtiin, valitettavasti ei niin että olisi mitään toivoa mistään suuremmasta. Kivuttomia ja kipeitä vuorotellen ja sihan miten sattuu... Liitoskivut on taas iskeneet ja etenkin aamuisin kävely on kuin ankalla. =/ Kyljen ja ton pirun stentin kanssa tapellaan edelleen, jostain syystä kylki aina vaan kipeä vaikka pitäisi olla putket paikallaan. No, viikko enää ja ensi viikolla tähän aikaan ollaan jo sairaalassa. =) Päätä on särkenyt jo kolme päivää, mahtaakohan tuo enteillä jotain? Luultavasti on kuitenkin vaan jumissa olevasta niskasta johtuvaa särkyä...
Esikko nukkuu ja tänään ajattelin lähteä vähän kaupungille. Jos vaikka tarttuisi jotain mukaan... ;)
Ja sit ne plussat.
+ aion päästä shoppailemaan
+ isäntä lähtee hommiin iltapäivällä, tulee vasta huomenna takas = omaa aikaa (samalla myös - )
+ perjantai ja pizzapäivä ;)
~Murmutti ja Jätkis 37+1
Mä sain nukuttua 7h putkeen käymättä vessassa..ennätys pitkästä aikaa..edellinen yö meni 2h välein vessassa kykkiessä.oon jo harkinnu patjan laittamista vessan lattialle,kun en millään jaksais raahautua yöllä sinne=(
Minusta tässä raskaana olemisessa pahinta tämä jatkuva mielen myllerrys.Hetkittäin kaikki on niin ihanaa,ja sitten taas joku alkaa ahdistamaan ja stressaamaan.Mä haluan mun oman mielen takasi..enkä reagoida joka asiaan niin pirun voimakkaasti.Tosin jos tuolta mieheltä joku kysyisi,niin en taida olla tasapainoisin tyyppi vaikken olis raskaanakaan=)
Joku kysyi pääsiäisestä,meillä lähtee nuo isommat lapset silloin isälleen,ja mä oon asennoitunu,että silloin viimestään haetaan tämä nyytti miehen kanssa kotiin.Pari päivää ollu satunnaisia kipeitä suppareita,ja toivon ,että ois tehneet paikoille jotain.Mä oon valmis lähtee vaikka heti laitokselle=)
Meillä nuo petipuuhat toiminu jollain lailla koko raskauden,kerran viikossa vähintään jotain touhuttu.Ja ainakin edellisten synnytysten jälkeen oon palautunu tikeistä huolimatta hyvin,ja ei oo pitkiä taukoja makuuhuoneeseen tullu.Ennen jälkitarkastusta oon jo touhunnu kummastakin.Nyt kyllä tunnen itteni niin ei haluttavaksi,kun oon kuin norsu,mutta näkyy miehelle kelpaavan=)Eiköhän nämäkin taas sellaisia juttuja,että jokaisella yksilölliset kokemaukset.Turha yrittää pakottaa itteensä mihinkään jos ei haluta tai ei kykene=)
Nyt oon surutta lappanu kaikkea mitä mieli tekee suuhuni,en jaksa viime metreillä stressata kiloista.Turvotustakin ollu,jota ei oo aikaisemmin ollu.Ollaan sitten kesä näkkileipäkuurilla.
Pyykkipäivä tänään,oon muuten kateellinen teille jotka puhuu,että pyykkivuori silitettävänä..mä en ikinä silitä mitään=(Tai pojalla yx paita joka pitää silittää,ja harvoin jaksan.Mies raukka silittää ite paitansa=)Sanoin heti ekalla tapaamisella,että mä en sitten noita paitoja silitä..en yksinkertaisesti ees osaa kunnolla=)Laiska mamma olen,mutta ihana kun joku jaksaa nähä vaivaa ja silitellä.
ja plussia
+miehellä alkaa talviloma tänään
+viikonlopuksi lupasi 12 astetta lämmintä
+Eilen raahauduin vielä uimaan ja piristi taas mieltä
Huiskutin 37+3
Huomenta täältäkin,
Yö meni yllättävän hyvin ilman yhtään vessamatkaa. Heräsin kyllä, mutta oli niin laiska olo etten jaksanu nousta ylös ja käydä pisulla.
Tänään mies suunittelee laittavansa saunan loppuun. (Rempan jälkeen se on ollut semmoinen puoliksivalmis..) ja minä ajattelin käydä tytön kanssa äitini luona. Illalla esikoinen meneekin isäni luo yökylään serkkujensa kera. Ihan ilman syytä isukki soitteli eilen että jos lapset tulisi sinne. Ihanaa, vapaailta!! Nyt olisikin hyvä ilta lähteä synnyttelemään... :) Mutta tuskinpa tämä vilpertti täältä mihinkään lähtee. Eilen potki niin että itku meinas tulla kun sattui niin.
Murmutti: Meidän esikko syntyi 14.8.2004. Milloinkas teillä? Ja miten teillä odotetaan uutta tulokasta? Meillä tyttö näyttää vielä olevansa innoissaan, katsotaan muuttuuko tilanne kun vauva oikeasti tulee. Käy päivän mittaan halailemassa masua ja vie pikkusiskolle leluja mun paidan alle, jotta pikkusisko saa leikkiä :)
No joo, aamupalan laittoon...
Plussat vielä
+Vapaailta
+Mennään päivällä shoppaileen
+päivä lähempänä vauvaa
Nyla 38+0
Täällä ollaan eikä muuta voida...jälleen heräsin yöllä klo 3 veskiin ja armottomaan päänsärkyyn...esikoisen herättyä ennen klo 7:ää tuntui siltä, etten nouse koko päivänä ylös sängystä...nousin kuitenkin...
Meillä tulee ikäeroksi viikkoa, paria vaille 3 vuotta eli esikoispoika syntyi 04/04, rv 38+4. Synnytyksestä mainitsinkin aikaisemmin eli 18h alatiesynnytystä ja sitten hätäsectio, kun lapsukainen yritti nenä pystyssä maailmaan mutta ei mahtunut...jostakin luin, että tällaisessa tarjonnassa syntyvät lapset ovat aurinkoisia ja avoimia ja meillä se kyllä pitää paikkaansa = )
Esikoinen on varmaan jo menettänyt uskonsa siihen, että vauva syntyy kohta, kun siitä on pari kuukautta keskusteltu.
Päätin eilen ryhtyä " hommiin" ja silitin ison pyykkivuoren, kannoin roskat roskikselle (painavat sellaiset), " jumppasin" kyykkyyn ylös liikkettä astianpesukonetta tyhjentäessä & täyttäessä, pesin 2 vessaa & jynssäsin kylpyammetta varmaan puoli tuntia, pyyhin pölyt ja siinä vaiheessa mies tuumasi, että nyt riittää ja sanoi, että käynnistyy se synnytys varmaan vähemmälläkin rehkimisellä jos on käynnistyäkseen.
Sain vaan paikat kipeäksi, liitokset paukkui aamulla, kun nousin ja jalkapohjat on siis niiiiin hellänä että ne suorastaan huutaa jalkahoitoa kunhan tästä " lastista" päästään...
Minulla vaan jatkuu tämä hidas " kypsyminen" eli selkää polttaa ja supistelee harvakseltaan sekä kipeästi että ei-kipeästi. Mahan toimintakin jatkuu vilkkaana eli ummetusongelmia ei todellakaan ole. Limatulppaa irtoilee mutta mitään akuuttia ei ole tapahtunut...
Rupeaa tuntumaan siltä, että taitaa tulla loppujen lopuksi kiire lähtö, jos tässä nyt 1cm/päivä tuo kohdunsuu aukeaa....
Mies sanoi aamulla töihin lähtiessään, että hänestä kyllä tuntuu, että vauva syntyy viikonloppuna...en voinut olla kuittaamatta, että hyvä jos edes toisesta meistä tuntuu siltä. Itse en jaksa enää " jännätä" , sitten lähdetään kun kotona en enää pärjää panadolilla.
Raapaisenpas pari plussaa:
+ Viikonloppu, ihanaa = )
+ Aurinko paistaa ja kevät tulee rytinällä
+ Sunnuntaina ollaan jo kesäajassa!!!
+ Koti on puhdas eilisen siivoamisen jälkeen
+ Päivän lähempänä synnytystä
+ Tänään on herkuttelupäivä
+ Saunapäivä (kai tässä vielä uskaltaa vaikka kohdunsuu on auennut?)
Beatitude & Masussa hyvin viihtyvä Eemeli rv 39+3
Loppuis tää jatkuva väsymys...tuntuu kurjalta kun aina vaan väsyttää ja mitään ei saa tehdyksi.Tuli nukuttua taas vähän heikonaisesti, mun ei tarvii vessassa juosta alvariinsa mutta kylkeä joudun kääntämään 5 min välein ja se herättää joka kerta. Ja meidän ihan poika päätti jälleen kerran herätä klo 6 aamulla :/ en tiedä mikä siihen on nyt mennyt..toivottavasti ei ota tavaksi :)
G: meillä lasten ikäeroksi tulee n. 2v 2kk. Rasvauksesta, vatsaa rasvailen joka päivä (on muutenkin niin kuiva iho että jo pelkästään sen takia), raskausarvilta olen tähän mennessä säästynyt molemmissa raskauksissa. Ekassa raskaudessa vähän välilihaakin rasvasin mutta eipä auttanut kun leikattiin imukuppiulosauton takia..tikkejä oli aika lailla. Nyt en ole viitsinyt..eikä tässä kohta enään edes taivukaan :) Pääsiäinen ollaan ihan kotona, mies on sen sunnuntain-maanantain töissä.
( o ) Maha ahdistaa, vatsanahka todella pinkeenä ja kaikki liikkeet sattuu, supistelee, alapäätä vihloo, liitoskipuja on, turvotusta on...heh ei kovin auvoiselta kuulosta :)
Nyt alkaa tää narina riittämään..menen vaikka syömään ja sit lepäämään kun ei meinaa silmät pysyä auki
+ eilen tuli kutsu äitipolille painoarvioon
+ viikonloppu edessä (vaikka kaikki päivät tuntuukin aika samanlaisilta)
+ päivä lähempänä synnytystä
Hauskaa viikonloppua...jakautukaahan kaikki kynnelle kykenevät
Sanna rv 35+3
Aloitetaas plussilla
+ aurinko paistelee
+ viikonloppu tuloillaan
+ viikot poksuu
Tännekään ei mitään uutta. Yö selvitty yhdellä vessareissulla, tosin käyn ennen nukahtamista sängystä päin vielä vähintään kolme kertaa. Vauvan liikkeet on vähentynyt jonkin verran, täytyi jopa aamusta oikein laskea. Kyllä sieltä niitä liikkeitä tarpeeksi tuli, mutta aina pistää kuitenkin miettimään.
G: esikko syntyi 37+0 vesien menon seurauksena.
Josko sitä lähdettäis pojan kanssa ulos ja iltapäivällä olisi muskaria (poika kyllä viimeksi totesi, että hänen ei enää tarvitse mennä muskariin, kun osaa kaikki laulut :))
Tsemppiä kaikille synnyttämään lähteville ja jaksuja mahan kanssa oleileville!
amulet *poks poks* 36+0 *poks poks*
..meidän vauva syntyy MAANANTAINA! Ja nyt JÄNNITTÄÄ!! :D
Eli suunniteltu sektio on edessä ja vielä pitäis kärvistellä kolme yötä tässä paineessa, ei varmaan tule enää juuri nukuttua :)
Nyt on alkanut jännittään, että miltä vauva näyttää ja onko sillä kaikki ok, kun nuita ongelmia on ollut pitkin raskautta. Viikko sitten havaittiin polilla selkeä kasvunhidastuma, viikolle 30 saakka kasvoi samaa tahtia kuin esikoinen (rv39+2 3660g), mutta sitten alkoi tulla hidastuman merkkejä, viikko sitten (rv 37) painoarvio oli 2450g ja kasvu oli pysähtynyt lähes kokonaan. Kovasti ollaan kyllä neuvolassa ja polilla puhuttu siitä, että se on vaan arvio, joten saapa nähä minkäkokoinen lapsi sieltä tulee.. Esikoisen kohdalla viikolla 39+0 tehty arvio oli 3600g ja syntymäpaino oli sen 3660g, joten aika nappiin osui arvio :)
No, eipä tuo sf-mittakaan ole kasvanut lähes kuukauteen, joten saattaapa sieltä olla ihan oikeasti menninkäinen tulossa.
Tänään neuvolassa oli verenpaine taas kerran lääkityksestä huolimatta koholla (alapaine 94) ja pissassa taas proteiinia, mutta sovittiin, että jos paine ei laske päivän mittaan, niin soittelen itse polille. Eli on pieni mahdollisuus, että synnärille lähdetään jo ennen maanantaita (tuskin kuitenkaan)..
Meillä lasten ikäeroksi tulee 6,5v lapsettomuusongelmien takia. Toisaalta ihan kivaa, esikoinen on jo aika paljon apuna äipälle :)
+ aurinko paistaa
+ lähden ostoksille :)
+ VAUVAN SYNTYMÄÄN ENÄÄ KOLME YÖTÄ!!!
Onnea kaikille synnyttäneille ja synnyttämään lähteneille! Niin ja tietenkin teille kaikille muillekin! :)
Eemeli rv 38+1
No niin, hammashoitaja reissu tehtynä ja ruoka odottaa uunissa joten nopsaa kerkee kuulumiset kirjoittaa.
Oltiin näyttään molempien poikien hampaat ja hyvältä näytti, ei reikiä, esikoisella purenta vähän vinksallaan ja korjata täytyy sitten kun pysyvät tulee mutta muuten kaikki ok. Hyvä, hyvä!!!
Jos noihin gallupeihin vastais mitä muistaa. Eli ikäerosta, esikoinen on syntynyt 07/02 viikoilla 38+4 ja kuopus 05/04 viikoilla 38+6. Nyt siis viikkoja kasassa tasan 38 jos olen laskuissa mukana joten odotan kärsimättömänä jos vaikka jo viikonloppuna jotain tapahtuisi!!! En ole rasvaillut kummastakaan eikä suurempia repeämiä tullut, molemmista laitettiin parit tikit mutta suht vähällä päästiin. Kuopus tuli myös kasvot ylöspäin joten ponnistusvaihe vähän pitkitty ja äiti oli ihan verenpurkaumaa täynnä. Kasvot ja ylävartalo oli ihan sinisenpunaisen kirjava synnytyksen jälkeen, olin ilmeisesti ponnistanut väärään suuntaan. Jotenkin toi ponnistusvaihe ei ole mun juttu, suunta ei meinaa millään löytyä, jos kolmannesta sit jo osaisi. Molemmat on myös syntynyt yöllä ja odotankin tuleeko taas yöllä lähtö?!
Pääsiäistä vietetään kotomaisemissa, virpomassa käydään palmusunnuntaina ja miehelläkin on lomaa pääsiäisenä joten toivottavasti silloin totuttelemme jo kolmen lapsen arkeen...
Nyt syömään...
...vaan taasen:). Ihan ensteks alkuun tsemppiä eemeli-81:lle tulevaan sectioon!!! Ja lasten ikäero galluppiin, että meillä ikäeroksi tulee yli 6,5 vuotta, meillä vaan ajankohtaa siirrettiin ja sitten alko tuntua sopivalta tuo koulunalotus, elikäs ihan tosi kivalta tuntuu nyt kun saa olla esikoisen koulunalotuksen kotona. Ja jaksaa taas vauvan kanssa, poitsu kun valvotti ekat kolme vuotta:).
Omaa napaa, tulin just neuvolasta ja kaikki oli hyvin. Verenpaine ok, pissat ja hempat ym ok. Vauvan asento on myöskin oikea, pää jo alhaalla vaikka musta alkuviikolla tuntui et ois pyöriny jotenki väärään asentoon....se helpotti. Tätsy veikkas et vauva alkas olemaan jo liki kolmikilonen, joten isompi tästä tulee kuin tosta veljestään.
Plussat tälle päivälle:
+ vauva oikein päin
+ perjantai ja pizza-päivä (kuten jollain muullakin tuntui olevan, hih)
+ nukuin alkuyön katkojen jälkeen piiiitkästä aikaa aamuyön heräämättä, olo sen takia paaaljon parempi
Niin juu ja meillä esikoinen tosiaan syntyi 38+5.
Nyt lähettävä haukkaamaan jotain kun pukkaa nälkää. Mukavaa viikonlopun alotusta kaikille ja pakkohan täällä on taas viikonlopun mittaankin roikkua......hih hih.
Inkkarityttö 36+4 (kierron mukaan " oikeasti" paukkus jo poks poks 37)
Hei,
oli pakko tulla kertomaan, että meidän poika pääsee tänään kotiin! Alkuperäisen viikkojen sairaalassaolo-arvion muututtua vain viikoksi:) Ollaan koko perhe onnesta ymmyrkäisenä näin nopeasta toipumisesta. Poika joutui olemaan teholla 5 vrk ja sitten lastenosastolla loppuajan. Diagnoosina kehkojen infektio/kehittymättämyys kun syntyi melkein kuukautta aiemmin. Mutta nyt hän jaksaa hyvin!
Tsemppiä kaikille loppumetreille ja onnea muille vauvansa jo saaneille!
Terkuin Lenni ja Toivo-Eemeli (ent Tiitiäinen)
Ja onnea Lennille, ihanaa saada nyytti kotiin vihdoinkin :)
Beatitudella onkin sitkeä kaveri siellä masussa, taitaa olla miespuolinen ;)
Mitäs gallupeita niitä olikaan.. Meille ikäeroksi tulee himpun verran vajaa 1,5 vuotta, esikoinen syntyi 11/05. Välilihaa en ole rasvaillut kummassakaan raskaudessa, vatsan rasvaan aina pesun jälkeen, eikä ole tullut arpia kummallakaan kerralla *kop kop*.
Mulla noita samoja haikeita fiiliksiä esikoisen suhteen, omasta pikku vauvasta tulee isoveli vaikka on itsekin vielä niiiiin pieni.. Kauhulla odotan sairaalassaoloaikaa ja miten pystyn pojasta olemaan erossa ja vielä niissä hormoonipuuskissa, voi apua..
Pistetääs vielä plussat:
+ vkonlopuksi ihanaa kevätilmaa, saa lakanat ulos kuivumaan
+ vkonloppu edessä
+ olo hyvä edelleen
eipä muuta, heipat vaan!! :)
Sanna 36+1
Mies ja esikoinen ovat ulkoilemassa ja minä kärvistelen masentuneena sisällä. Siis tämä loppuaika on minulle aivan helvettiä. Nyt kun olen jostain syystä päättänytkin haluta synnyttää ja olen täysin kypsä tähän raskauteen, en kestäisi enää hetkeäkään! Masentaa ja vituttaa niin paljon että ei mitään rajaa. Suutun päivittäin sata kertaa ja itken sitten joka välissä. Ymmärrän, että minun kanssa on tällä hetkellä helvetillistä elää, mutta olenpa sitten yrittänyt miehelle selittää, että arvaa vaan millaista MIUNLLA on juuri nyt??? PÄÄ HAJOAA!!!! Sekoan! Tulen hulluksi! ja arvatkaa millaista on uhmaikäisen elää tälläisen sekopään kanssa? Säälin poikaa ja miestä, joka on vielä lomautettuna eli PAKOSTA kaiket päivät kotona. Joka päivälle pitäisi olla jotain ohjelmaa, että jaksaisin...
Kauhean monella on käynnistys tiedossa tai sektio. Pitää tietenkin olla itse hyvillään, että vauvalla on tällä hetkellä kaikki hyvin eikä tarvettä kumpaankaan, mutta mitäs jos äidillä on tarve? Siis ihan oikeasti. En tajua miksi sitä ei voida ottaa huomioon, että minä EN saa koskaan tätä lasta synnytettyä, ellei käynnistetä. Ei minun supistukset riitä tähän. (meillä tätä siis suvussa. Sama homma minun äidillä. Kolme sektiolasta, koska synnytys ei vaan lähde..) Ymmärrän lääkärin kannan, joka haluaa välttää käynnistystä kun EI OLE KUNNON syytä. Ja ymmärrän, että tämä vauva ei ole vielä yliaikainen eikä mitään, mutta kun tämäkin on jo niin iso (tällä hetkellä kokoarvio n.3,5kg) Mitä helvetin väliä sillä sitten on, kun sanotaan että vauva on valmis syntymään vk 38-42 välillä? Miksi sitten pitää vetkuttaa jos on tiedossa, että oletettavasti käynnistetään kuitenkin? Onko pakko odottaa sinne ihan loppuun asti ja saada äiti huolesta ja kaikesta hermoraunioksi? Eihän minulla nyt mitään ihan kauheita kremppoja ole. Arvot on suht ok, supistelee mutta ei pahasti. Limatulppaa on tullut, mutta vain muutamana päivänä. Nyt ei. SF-mitta huitelee alakäyrillä ja ei ole turvotuksia tai pissassa mitään. Ja lantiokin on kuin tehty synnytykseen. Mutta kun PÄÄ HAJOAA! Tää loppuraskaus aiheuttaa minulle niin suuria mielialan muutoksia, että oikeasti pelkään sitä synnytysmasennusta. Mies kyllä lohdutti, että viimeeksi oli ihan samanlaista ja hyvin selvittiin.
Kauhea valitus. Ihan älytön purnaus ja ei ole edes kunnon syytä. Monella muulla sentään on kaikenlaista... Sori. Olen vaan tosi väsynyt. Ja yölliset vessareissut on kyllä oma lukunsa. Nyt olen nukkunut aika hyvin, joten kun on vessahätä ja herään siihen, pitäisi vessa olla ihan nurkan takana. Ja meillähän ei niin ole vaan pitää ensin saada portit auki, kavuta alakertaan ja sitten vasta vessaan. Ja vauva on tosi alhaalla ja painaa virtsarakkoa. Tänä aamuna sitten lirahti jo kunnolla housuun! Ei naurattanut. Mutta itketti! Voi helvetti. Onneksi tämäkin liittyy raskauteen ja kunhan tästä mahasta pääsen, alkaa lantionpohjalihasten harjoitus.
Niin ja gallupit... Meillä ikäeroa tulee n.2v10kk. En ole rasvaillut ihoa enkä välilihaa. Ei ole tullut raskausarpia, rintoihin luultavasti tulee kun alan imettää. Ekassa synnytyksessä rv 42+1 tehtiin episiotomia ja tuli toisen asteen repeämiä. Tikkejä oli aikas lailla ympäriinsä. Kumma kyllä, kaikki nirhaumat sun muut hävisi. Ei ole mitään arpia eikä välilihan leikkaus ole yhtään häirinnyt myöhemmin? En ole koko arpea edes huomannut vuosiin? Enkä tajua missä se on, kun ei näy? Ei ole aiheuttanut ongelmia seksielämässä, eli en pelkää nytkään jos joudutaan leikkaamaan. Tässä suhteessa olen kait poikkeus? MIstähän johtuu?
Mitäs plussia sitä sitten keksisi? Ilmakin on harmaa ja Kristian tipahti Idolsista...
+ Lumi sulaa pihalta, sipulikukkia puskee monesta kohtaa esiin!
+ Aina tässä ollaan päivä lähempänä vauvan syntymää.
+ Laitoin ohransiemeniä kasvamaan.. että jos sitä pääsiäisruohoa tulisi..
No, nyt lähden laittamaan pojalle ruokaa. On hyvää kanakeittoa kaapissa.
t. hannah81 rv 38+6 ja NIIN KYPSÄÄ KAMAA SYNNYTYKSEEN!!!!
Eli siis heippa huhtimammat! Eilen oli niin viimesen päälle huono päivä ettei vaan yksinkertaisesti jaksanut kirjottaa enää sen aamun jälkeen mitään. Lueskelin kyllä kaikki mutta kun ei tuntunut löytyvän mitään positiiivista siitä päivästä niin päätin jättää suosiolla väliin..
Esikoisella oli joku superuhmapäivä ja meillä oli potallinen pissaa lattialla ja kaikkea muuta mukavaa jäynää ja sit tältä mammalta palo hihat ihan totaalisesti ja itkin vessassa vessan ovi lukossa ja poika siinä ulkopuolella kun en laskenut sisään.. Että semmone idyllinen yhdessäolon autuus.. Onneks mies tuli kotiin ja otti pojan mukaan ja lähti vanhemmilleen joten sain yli 4 tuntia hiljaisuutta ja omaa aikaa :) Meinas kyllä usko mennä koko hommaan hetkellisesti. Jos ei yhden muksun kanssa pärjää niin mitä sit kun niitä on kaksi...
Lennille onnittelut! Ihanaa kuulla että pääsette jo kotiin :)
Eemelille tsemppiä sektioon, mulla se on edessä viikon päästä maanantaina ja oon jo nyt ihan täpinöissä. Vaikea kuvitella miten sekasin sitä on sit edeltävänä viikonloppuna.. Ei varmaan tuu kauheesti nukuttua...
Niistä gallupeista jotain, osa unohtu jo. Meille tulee ikäeroksi aika tarkalleen 2v6kk, esikoinen syntynyt 10/04.
Mitään välilihaa en koskaan rasvaillut, masua ja rintoja kyllä ja edellisestä tuli arpia rintoihin vasta maidon noustua ja tästä ei vielä yhtään mihinkään *kopkop*. Vaan sen näkee taas vasta sit kun on rinnat maitoa täynnä.
Ei ole repeämiä eikä eppareita kun ekakin syntyi sektiolla, jotta että masuarpi on ainoa ' muisto' siitä.
Pääsiäisenä ei varmaan tehdä mitään kummallista. Mä en edes nyt tiedä millon hitossa se on. Onko se se 8.päivä vai jo ennen sitä? No ollaan varmaan ehkä jo kotiuduttu sairaalasta ja opetelleen elämään kahden naperon kanssa.. Siinäpä suunnitelmaa kerrakseen ;)
( .) Oon ' köyttäny' mahan peitolla kun tuntuu että tipahtaa tosta oikealta missä vauva hengailee ja painaa kylkiluihin ihan sikana. Tuettuna tuntuu vähän paremmalta.
Söin eilen illalla yhden rivin suklaata ja sain aikaan semmosen mylläyksen mahassa että taitaa olla ensimmäinen kerta tässä odotuksessa. Maha heilui puolelta toiselle ja jotain kuperkeikan tuntusia jumppaliikkeita harrastettiin myös. Oli ihan huvittavaa miten neiti innostu. Taitaa tykätä suklaasta yhtä paljon kun mammakin ;)
Muutenkin on ollut nyt tosi liikkuvainen, sekä yöllä että päivällä. Juoksin viime yönä tuolla pojan huoneessa paijailemassa ym kun ei isi kelvannut ja joka kerralla oli vauvakin hereillä. Alavatsa jo ihan hellänä eikä etukenossa voi istua ollenkaan kun painaa niin.
Jos puristaisin niitä plussia
+ viikonloppu ja mies kotona
+ enää reilu viikko vauvan syntymään
+ mies tekee tänään lasagnea
+ postissa odottaa kiva paketti hakemista
No tulihan niitä noinkin monta.
Jotain varmaan jäi vielä sanomatta mutta palailen myöhemmin vielä täydentämään :)
On niin terapeuttista heilua täällä pinossa..
marie 37+5
onpas tylsää kun aina vaan pitää tähän koneelle peppunsa tyyrata! Pitäs vissiin tosissaan hommata AIKUISTA juttu seuraa useammin.. VAikka mies kyllä sanoo ettei mulle mikään riitää noin juttelussa kun mulle tulee juttelu fliilis niin ei mikään riitä sitten taas voi mennä aikaa ettei kaipaa juttuseuraa ollenkaan.. Kummallista!
G: on ollut meille tulee ikä eroa reilu 2v 1kk Ja eka synti rv41 että jos tääkin menee sen viikon yli niin 5viikkoa viellä :/ tuntuupas pitkältä aijalta! Voi teitä onnellisia jotka jo pääsette tositoimiin tai ees on merkkejä niistä!
Puistossa tosiaan oltiin likan kanssa ja siellä ei ollu niin ketään. Mä en ymmärrä kun äidit ja lapset tulee ulos vasta puol 11 aikaa. Mehän jo ruvetaan pikku hiljaa raahustaa siihen aikaan kotia.. VArsinkin jos ei oo ruoka tehtynä!
Kävin sitten kyselemässä paikallisesta liikkeestä tarjouksia kodinkoneista ja sainkin sellasen vajaan 4000euron lapun käteen!
JA PLUSSAT
+viikonloppu
+viikonloppuna tulee rappu äijä tekemään mittauksia ja tarjouksen
+ulkona ei oo märkää
+likka on ollu reipas
Onpas hankala olla tässä koneella maha täynnä (paitsi vauvaa myös ruokaa tällä kertaa :) ).
Hienoa Lenni että saatte pienokaisen kotiin!
Huiskutin:
Minusta tässä raskaana olemisessa pahinta tämä jatkuva mielen myllerrys.Hetkittäin kaikki on niin ihanaa,ja sitten taas joku alkaa ahdistamaan ja stressaamaan.Mä haluan mun oman mielen takasi..enkä reagoida joka asiaan niin pirun voimakkaasti.Tosin jos tuolta mieheltä joku kysyisi,niin en taida olla tasapainoisin tyyppi vaikken olis raskaanakaan=)
Heh, tähän pitää kommentoida että täsmälleen samat fiilikset mulla. Mielentilan muutokset ei ehkä ole pahinta mutta ainakin kauhean kuluttavaa. Ennen perheellistymistä olin ehkä jopa hieman kova tunne-elämältäni, mutta nyt on sitten menty ihan toiseen ääripäähän. Tässä raskaudessa on kolahtanu erityisen voimakkaasti kaikki pikkulapsia koskevat uutiset tai telkkariohjelmat. Eilen ahdistuin uutisesta, jossa kerrottiin kaksivuotiaan harhailemisesta ulkona. :( Jotenkin asetun omassa mielessäni aina kaltoinkohdellun pienen asemaan ja sitten tuleekin itku. Mies saa sitten näitä mun " miten maailmassa voi olla tollasia vanhempia" -vuodatuksia kuunnella. Mies sanoikin aamulla kun puolustelin tunteenpurkauksia hormoneilla, että " no viimeset kolme vuotta on sulla ollu sitten hormonit sekasin" :D Ja oikeassa tuo on. Toisaalta sitten joskus itkeskelen onnesta kun hiippailen katsomaan nukkuvaa esikoista. :) Toivottavasti tämä tästä edes hiukan tasoittuu synnytyksen jälkeen.
Omassa olotilassa ei mitään ihmeellistä. Vähän alaselkäkipua (mihin muuten on alkanut liittyä kaamea hikoilu) aamulla. Nyt veikkaan jo hyvin varmasti että yli lasketun ajan mennään heittämällä. Vaikka tohon pääsiäisen vietto gallupiin vastaisinkin mielelläni että ihastellaan uutta perheenjäsentä kotona. ;)
Hyvää vointia kaikille
Pyrrhyla 38+2
+ kasvit virkistyi ihanasti kun sain viikko sitten vaihdettua mullat
+ perjantaisiivous oli helppo koska jaksoin viimeksi tehdä suursiivouksen
+ viikonloppu edessä ja miehen iltavuoroviikko takana
Ensiksi [color=red][size=4]♥[/size][/color]Lämpöiset onnittelut kaikille vauvansa jo saaneille![color=red][size=4]♥[/size][/color]
Enpä ole muutamaan päivään jaksanut kirjotella. Ahistanu niin kauheasti tämä raskaus.
Tänään oli neuvola ja verenpaine ok, sf 37, pissaa ei katottu eikä hb:tä, mutta viimenkin saivat sydänäänet kuulumaan vauvalta ja siellä oli kaikki huvin. Vauva on jo laskeutunut lantioon ja kiinni.
Viime yönä ei sitten juurikaan nukuttu. Klo 3 heräsin siihen, että alaselkää särki aivan julmetusti. Tunnin kipristelin kunnes tajusin, että voisi sen kaurapussinkin lämmittää. Lämmitin sen ja sitten alkoi kipeät supistelut. Sopivan hitaaseen tahtiin, että en varmasti vain kuvittelisi, että lähdetään synnyttämään :/ Kuuden aikaan menin sitten syömään kun nälkä tuli. Ja juuri kun sain taas unenpäästä kiinni miehen kello soi. Sittenpä aamu olikin yhtä lähtemistä. Ja jokaisella tarve käydä sanomassa, että minä lähden nyt. Puoli kymmeneltä oli sitten oma neuvola.
Jee pää on aivan sekaisin.
Joitaki galluppeja oli. En ole rasvannut vatsaa enkä välilihaa. Esikoiselta tuli niin paljon hienoa tiikeriraitaa tuohon mahaan, että jos lisää tulee niin kukaan ei edes huomaa. Väliliha on leikattu ja revennyt. Kuopuksen jälkeen kyllä suretti kun ei alapää tuntunut lainkaan omalta ja aivan kuin se olisi neulottu miten satttuu. Noh kyllä se ajan kanssa on taas ruvennut omalta tuntumaan :)
Esikoinen syntyi viikolla 40 + 5 ja kuopus 39 + 1 Heidän ikäeronsa on 1 vuosi ja 9 kuukautta. Nyt ikäeroa kuopukseen tulee aika tarkalleen 12 vuotta.
Olikohan sielä muita kyselyitä.. Enpä nyt muista.
Tämän päivän plussat
+ aurinko paistaa
+ tyttö sai (seiskaluokkalainen) opettajien arvion käyttäytymisestä ja kaikilta tuli hyvä
+ totta se synnytys sittenkin lähenee vaikka ajattelin jo olevani maailman ensimmäinen nainen, joka ei synnytä ikinä:)
+++++ viikonloppu taas edessä ei tarvitse olla yksin kotona
Leivänkannikka ja Olivia 38 + 1
[b]Nyla:[/b] meidän neiti syntyi 1.8.04. Kovasti odottaa pikkuveljeä, tohisee ottavansa syliin ja selittää että antaa sit vauvalle tissimaitoa pullosta. Selittää myös olevansa itsekin raskaana ja vauva potkii ja supistaa. =D Halailee ja pussailee masua. Tosin välillä tulee myös pientä mustasukkaisuutta, saattaa välillä tuuppia masua et mene äiti pois, kun olet noin iso... =/
Eemelille tsempit maanantaille!
Pääsiäinen... Kunhan selvitään tästäkin viikonlopusta ja ensi vkl olenkin sairaalassa, joten eipä juurikaan ole suunnitelmia. =)
Nyt syömään...
~Murmutti ja Jätkis 37+1
Tiedän, että tämä kuullostaa jo huvittavalta...mutta aamulla alkaneet supistelut muuttivat klo 11 muotoaan vaativiksi, yritin mennä nukkumaan klo 13 ja sitten tuli oikein kunnon suppareita...silmät rävähti hetkessä auki ja piti purra tyynyä, yritin jatkaa unia mutta sama jatkuu...
pönttöön jäi veristä limatulpaa...
kuullostellaan....
B & E
HUomenta vaan kaikille! Taas täällä hjeti aamusta.. Likka leikkii vieressä sohvalla ja äippä vaan istuu koneella:/ Odottelen että kello tuleen lähemmäs 9 :sää että päästään paikalliseen kodinkone kauppaan JA sen jälkeen puistoo! JOsko sieltä löytys tälle aamulle juttu seuraa! Saas vaaan nähä!
Yö meni himpun verran heikosti! Puol yhen jälkeen heräsin ei unta millään ja puol kolmelta katoin viel kelloa! Likka pissas yöllä meitin säkyyn onneksi nukku oman peittonsa päällä niin ei meitin patja pahasti kastunu. Sen siitä saa kun en jaksanu istuttaa sitä potalla ennen nukkumaan menoa! JA ukkokin sano että just on pissannu! Mutta onneksi on pyykkikone ;)
Aamu alkanu ihan hyvin vauveli pikkasen liikahtelee ja likka on tooosi reipas! Ainakin viellä! Vähän sillä on riiviomäisiä elkeitä..
KAhtellaan päivemmällä lisää ja katellaan niitä plussiakin sitten!