Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näköhäiriö

Vierailija
02.06.2025 |

Näköhäiriö toista kertaa, aiemmin ollut alkuvuodesta. Hoitajalle mainitsin silloin ja sanoi että jos toistuu niin sit lääkäriin. Olen 26v. Pieni  värillinen kuvio näkökentässä ja oli vaikeampi esim. lukea tekstiä kun semmoinen peitti näkökenttää. Se helpotti jo, mutta pelkään  aivokasvainta tai aivoverenvuotoa:( miten nyt uskallan käydä nukkumaan tänä yönä 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemuksia?

Vierailija
2/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasiaisen irtauma kenties, ei ole vaarallinen. Kannattaa silmälääkärissä käydä tarkistuttamassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on vaarallinen. Näköhäiriötä tulee esim. migreenissä monille.  Mulla oikein kova niskajumi myös voi jonkinlaisen auran tehdä. Auraksi sanotaan sellaista silmissä vilkkuvaa ilmiötä yleensä jonkinlaista shalaitakuviota, joka kestää yleensä alle puoli tuntia.

Joillakin on ollut sellainen kohtaus vain kerran elämässä. Mutta ota toki yhteys hoitajaan, jos on niin käskenyt tehdä. Voihan se olla muukin tauti.

Vierailija
4/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten semmoinen migreeni voi yhtäkkiä vaan alkaa aikuisena? Toki haluisin siihen uskoa ennemmin kuin että joku aivoverenvuoto tai kasvain, mutta enemmän pelkään niitä vakavampia

Vierailija
5/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös ollut nyt tänä keväänä samantyyppinen näköhäiriö 2 kertaa. Värillistä vilkkuvaa kuviota ja sahalaitaa. Vähän pelottaa että mistä johtuu. Ajattelin että olisi migreeniä.

Vierailija
6/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee pari kertaa kuukaudessa aurallinen migreeni, minkä ainoa oire on näköhäiriö, eli sokea piste. Ei huolta.

Vierailija
7/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälääkäriin pöljä.

Vierailija
8/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmälääkäriin pöljä.

No ei sinne noin vaan pääse

Vierailija
9/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi aikuisena päälle kolmekymppisenä aurallinen migreeni,joka tulee ilman päänsärkyä. Säikähdin ensimmäisellä kerralla aivan valtavasti, luulin myös, että olisi jotain vakavampaa. Kuitenkin paljastui sittemmin migreenin yhdeksi muodoksi, englanniksi silent migraine. Luulisin Ap sinulla olevan samankaltaista.

Vierailija
10/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko molemmissa silmissä? Onko migreeniä itsellä tai suvussa?Oletko likinäköinen? Ei kuulosta lasiaisen irtaumalta vaan enemminkin migreeniltä mutta ilman tarkempia esitietoja on vaikea tehdä etädiagnoosia.

silmälääkäri

Vierailija
11/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin optikkoliikkeissä on silmälääkärin vastaanotto. Niihin yleensä pääsee nopeasti.

Vierailija
12/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko molemmissa silmissä? Onko migreeniä itsellä tai suvussa?Oletko likinäköinen? Ei kuulosta lasiaisen irtaumalta vaan enemminkin migreeniltä mutta ilman tarkempia esitietoja on vaikea tehdä etädiagnoosia.

silmälääkäri

Luulisin että oli molemmissa silmissä, ainakin yritin peittää toisen silmän kädellä niin näkyi se pieni kuvio molemmissa silmissä. Miten toi migreeni sitten tutkitaan? Tai miten saa mielenrauhan jos on vain se

Vierailija
13/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä oli migreenissä pelkästään näköhäiriöitä. Päänsärkyä ei tullut koskaan, mutta säryttömäksi migreeniksi näköhäiriöt diagnosoitiin. Itselläni on migreeniaurana joko puutos näkökentässä tai kirkas tai värillinen salama, joka vähitellen pienenee ja häviää. Juuri sen puolisen tuntia kestää aina ja sen jälkeen tulee päänsärky ja ankara väsymys, usein huimaustakin. Lasiaisen irtaumassa oli myös runsasta salamointia, mutta siinä oli se ero migreeniauraan verrattuna, että migreenissä salamat näkyvät, vaikka silmät olisivat kiinni, mutta lasiaisen irtaumassa ne hävisivät, kun suljin silmät. Palasivat kyllä aina takaisin, kun silmät avasin. Siihen ei liittynyt päänsärkyä lainkaan eikä muitakaan migreenioireita. Salamointia kesti lasiaisen irtauman aikana viikkotolkulla.

Vierailija
14/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetes? Mulla kun laskee sokerit alas, niin alkaa näkö heikkenemään ja näkyy tähtiä.

Vierailija
15/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivat silmät mulla aiheuttaa, muuta ei ole löytynyt

Vierailija
16/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenissä sepelvaltimotaudin ja aivoinfarktin riski on suurentunut sekä naisilla että miehillä, ja riskiä suurentavat huomattavasti aurallinen migreeni, tupakointi ja naisilla yhdistelmäehkäisytablettien käyttö. Migreeni lisää myös jonkin verran naisten riskiä sairastua verenpainetautiin.

no tosi kiva

Vierailija
17/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten semmoinen migreeni voi yhtäkkiä vaan alkaa aikuisena? Toki haluisin siihen uskoa ennemmin kuin että joku aivoverenvuoto tai kasvain, mutta enemmän pelkään niitä vakavampia

Miten sen sitten pitäisi alkaa? Minulle alkoi 26-vuotiaana tulla aina silloin tällöin migreenikohtauksia, ja alkoivat aina juuri noin, että näkökentässä juuri siinä mihin yrittää katseen kohdistaa, on kirkas värillinen välkkyvä alue. Siitä se vähitellen laajeni sahanterinä, kunnes katosi.  Mutta mitään pahaa päänsärkyä ei seurannut.

Vierailija
18/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun diagnoosini oli skitsofrenia. Kannattaa rohkeasti mutta nopeasti olla yhteydessä lääkäriin/päivystykseen

Vierailija
19/20 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ajan vähän päälle viikon päähän lääkärille

Vierailija
20/20 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan tää olla joku hormonaalinenki juttu kun viimeksi tää oli muistaakseni sen jälkeen kun lopetin minipillerit ja nyt tuli just kun menkat alkaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme