Vhh ruokavaliossa kamala ummetus
Mikä ratkaisuksi kamalaan kovaan mahaan vhh-ruokavaliolla? Täysjyväviljat on jääneet pois ja hedelmiäkin on vain vähän
Kommentit (21)
Kasviksia lisää, niin saat kuituja jopa viljoja enemmän. Ja kunnon luraus öljyä ruokaan.
Tarvitset kuitua, esim. psylliumia.
Oliiveissa on kuituja, muttei hiilareita. Niitä kannattaa syödä.
Sama juttu. Just ennen kuin aloin lukemaan tätä, niin mietin että huomenna käyn ostamassa kuitulisää. Löytyy sellaisia, joissa ei ole hiilaria. Kasviksia vedän jo ihan järjettömiä määriä. :D
Mahtuisiko porkkana tai pari päivän hiilarimäärään? Porkkana tunnetusti tulee läpi ja nappaa muunkin massan mukaansa. Omena toimii samoin, mutta taitaa sisältää liikaa hiilaria.
Tätä ajattelin ostaa.
https://www.life.fi/terveys/painonhallinta/ruokahalu-ja-makeanhimo/puhd…
Rasvaa pitää syödä kun karsii pois hiilareita. Kun aiemmin käytit hiilihydraattia polttoaineena, niin vhh:lla käytetään poltoaineena rasvaa. Kun rasvaa on tarpeeksi niin suolikin toimii. Ja siis sitä rasvaa pitää uskaltaa syödä. Unohda kaikki rasvattomat ja siirry täysrasvaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas toisinpäin. Vhh vatsa toimii kuin unelma ja nyt kun olen syönyt muutaman ruisleipäsiivun olen ihan ummessa, pelkkää teflonia
Täysin sama juttu. Joskus oikein mietin että kannattako tätä leivän palaa edes syödä kun huomenna on sitten teflonia. Olen ratkaissut ongelman sillä (koska esim juhlissa joustan vhh:sta) että otan pari erittäin vahvaa c-vitamiinia illalla, joka tekee löysän vatsan seuraavalle aamulle. Mutta joo, kaikki hiilarihötöt jää kyllä mielellään väliin kun tietää että seuraava päivä saattaa olla kärsimystä.
Nämähän on yksilöllisiä juttuja mutta monelle ei todellakaan sovi hiilariton ruokavalio etenkään täysin kuidutun. Kuituja on kuitenkin erilaisia eikä niiden kaikkien karsiminen ruokavaliosta ole välttämättä hyväksi vaikka moni luulee niin. Esimerkiksi suoliston bakteerit käyttävät osaa kuiduista ravinnokseen joka taasen edistää suoliston terveyttä.
Vhh-ruokavaliossa ummetus johtuu useimmiten liiallisesta proteiinin syönnistä ja liian vähästä rasvasta.
Vhh-ruokavalioon ei kuulu yletön proteiini.
Kun ei viitsitä perehtyä asiaan kunnolla, niin tulee ongelmia.
Nyt ap vähennä proteiinia ja lisää rasvaa.
Kuitujen lisääminen ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas toisinpäin. Vhh vatsa toimii kuin unelma ja nyt kun olen syönyt muutaman ruisleipäsiivun olen ihan ummessa, pelkkää teflonia
Täysin sama juttu. Joskus oikein mietin että kannattako tätä leivän palaa edes syödä kun huomenna on sitten teflonia. Olen ratkaissut ongelman sillä (koska esim juhlissa joustan vhh:sta) että otan pari erittäin vahvaa c-vitamiinia illalla, joka tekee löysän vatsan seuraavalle aamulle. Mutta joo, kaikki hiilarihötöt jää kyllä mielellään väliin kun tietää että seuraava päivä saattaa olla kärsimystä.
Teflonia? Eli suoli toimii ihanteellisesti?
Vierailija kirjoitti:
Nämähän on yksilöllisiä juttuja mutta monelle ei todellakaan sovi hiilariton ruokavalio etenkään täysin kuidutun. Kuituja on kuitenkin erilaisia eikä niiden kaikkien karsiminen ruokavaliosta ole välttämättä hyväksi vaikka moni luulee niin. Esimerkiksi suoliston bakteerit käyttävät osaa kuiduista ravinnokseen joka taasen edistää suoliston terveyttä.
Eihän kyse olekaan hiilsrittomasta ruokavaliosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä kuiduttomasta.
Sillä on muitakin harmeja, kuten kuolema keskimäärin vuotta nuorempana, sydäntaudit ym harmit.
Kaikista maailman vhh-tutkimuksista tehtiin megatutkimus, eikä tulos hyvältä näytä.
Joku hyvin harvinainen epilepsia-tyyppinen sairaus on, johon vhh sopii.
Liikunta auttaa, mutta ettehän te halua tehdä mitään itse.
Pitää saada pillerit!
Syö enemmän rasvaa niin alkaa luistaa. Jos syöt liikaa rasvaa niin tulee ns. rasvaripuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä kuiduttomasta.
Ihminen ei tarvitse kuituja mihinkään. Mitä vähempi niin sen parempi.
Vierailija kirjoitti:
Syö mustikoita
Ei kun ripuliinhan sitä pitää syödä...