Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vhh ruokavaliossa kamala ummetus

Vierailija
02.06.2025 |

Mikä ratkaisuksi kamalaan kovaan mahaan vhh-ruokavaliolla? Täysjyväviljat on jääneet pois ja hedelmiäkin on vain vähän

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas toisinpäin. Vhh vatsa toimii kuin unelma ja nyt kun olen syönyt muutaman ruisleipäsiivun olen ihan ummessa, pelkkää teflonia

Vierailija
2/21 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksia lisää, niin saat kuituja jopa viljoja enemmän. Ja kunnon luraus öljyä ruokaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset kuitua, esim. psylliumia.

Vierailija
4/21 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliiveissa on kuituja, muttei hiilareita. Niitä kannattaa syödä.

Vierailija
5/21 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Just ennen kuin aloin lukemaan tätä, niin mietin että huomenna käyn ostamassa kuitulisää. Löytyy sellaisia, joissa ei ole hiilaria. Kasviksia vedän jo ihan järjettömiä määriä. :D

Vierailija
6/21 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuisiko porkkana tai pari päivän hiilarimäärään? Porkkana tunnetusti tulee läpi ja nappaa muunkin massan mukaansa. Omena toimii samoin, mutta taitaa sisältää liikaa hiilaria.

Vierailija
7/21 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/21 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaa pitää syödä kun karsii pois hiilareita. Kun aiemmin käytit hiilihydraattia polttoaineena, niin vhh:lla käytetään poltoaineena rasvaa. Kun rasvaa on tarpeeksi niin suolikin toimii. Ja siis sitä rasvaa pitää uskaltaa syödä. Unohda kaikki rasvattomat ja siirry täysrasvaisiin.

Vierailija
9/21 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas toisinpäin. Vhh vatsa toimii kuin unelma ja nyt kun olen syönyt muutaman ruisleipäsiivun olen ihan ummessa, pelkkää teflonia

Täysin sama juttu. Joskus oikein mietin että kannattako tätä leivän palaa edes syödä kun huomenna on sitten teflonia. Olen ratkaissut ongelman sillä (koska esim juhlissa joustan vhh:sta) että otan pari erittäin vahvaa c-vitamiinia illalla, joka tekee löysän vatsan seuraavalle aamulle. Mutta joo, kaikki hiilarihötöt jää kyllä mielellään väliin kun tietää että seuraava päivä saattaa olla kärsimystä.

Vierailija
10/21 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämähän on yksilöllisiä juttuja mutta monelle ei todellakaan sovi hiilariton ruokavalio etenkään täysin kuidutun. Kuituja on kuitenkin erilaisia eikä niiden kaikkien karsiminen ruokavaliosta ole välttämättä hyväksi vaikka moni luulee niin. Esimerkiksi suoliston bakteerit käyttävät osaa kuiduista ravinnokseen joka taasen edistää suoliston terveyttä. 

Vierailija
11/21 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vhh-ruokavaliossa ummetus johtuu useimmiten liiallisesta proteiinin syönnistä ja liian vähästä rasvasta.

Vhh-ruokavalioon ei kuulu yletön proteiini.

Kun ei viitsitä perehtyä asiaan kunnolla, niin tulee ongelmia.

Nyt ap vähennä proteiinia ja lisää rasvaa.

Kuitujen lisääminen ei auta.

Vierailija
12/21 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin sama juttu. Joskus oikein mietin että kannattako tätä leivän palaa edes syödä kun huomenna on sitten teflonia. Olen ratkaissut ongelman sillä (koska esim juhlissa joustan vhh:sta) että otan pari erittäin vahvaa c-vitamiinia illalla, joka tekee löysän vatsan seuraavalle aamulle. Mutta joo, kaikki hiilarihötöt jää kyllä mielellään väliin kun tietää että seuraava päivä saattaa olla kärsimystä.

Teflonia? Eli suoli toimii ihanteellisesti?

Vierailija
13/21 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämähän on yksilöllisiä juttuja mutta monelle ei todellakaan sovi hiilariton ruokavalio etenkään täysin kuidutun. Kuituja on kuitenkin erilaisia eikä niiden kaikkien karsiminen ruokavaliosta ole välttämättä hyväksi vaikka moni luulee niin. Esimerkiksi suoliston bakteerit käyttävät osaa kuiduista ravinnokseen joka taasen edistää suoliston terveyttä. 

Eihän kyse olekaan hiilsrittomasta ruokavaliosta.

Vierailija
14/21 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä kuiduttomasta.

Vierailija
15/21 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on muitakin  harmeja, kuten kuolema keskimäärin vuotta nuorempana, sydäntaudit ym   harmit.

Kaikista maailman vhh-tutkimuksista tehtiin megatutkimus, eikä tulos hyvältä näytä.

Joku hyvin harvinainen epilepsia-tyyppinen sairaus on, johon vhh sopii.

Vierailija
16/21 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta auttaa, mutta ettehän te halua tehdä mitään itse.

Pitää saada pillerit!

Vierailija
17/21 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö enemmän rasvaa niin alkaa luistaa. Jos syöt liikaa rasvaa niin tulee ns. rasvaripuli.

Vierailija
18/21 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö mustikoita

Vierailija
19/21 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä kuiduttomasta.

Ihminen ei tarvitse kuituja mihinkään. Mitä vähempi niin sen parempi.

Vierailija
20/21 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö mustikoita

Ei kun ripuliinhan sitä pitää syödä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme