Työttömyys ahdistaa
Olin työtön. Lähdin opiskelemaan ammattiin, jossa oli työvoimapula.
Jo harjoittelupaikan saaminen oli vaikeaa, ja se harjoittelukin jäi lyhyeksi lomautusten vuoksi.
Nyt olen valmistunut. Alalla on lomautettuna ja työttömänä kokeneita osaajia, joten niihin harvoihin avoimiin työpaikkoihin, joita tällä hetkellä on, otetaan niitä kokeneita. Vasta valmistuneena (kiitettävin arvosanoin) olen työtön. Ei edes haastattelukutsuja ole tullut.
Ahdistaa, koska tiedän, mitä se työttömänä oleminen on, enkä jaksaisi sitä taas.
Löytyykö vertaistukea? Vai ainoastaan pilkkaajia ja häpäisijöitä?
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Ei mua ahdista. En voi sille mitään jos en kelpaa töihin. Teen sitten muuta työttömänä ja aina olen keksinyt tekemistä.
Olen muun muassa polkenut fillarilla nuorgamista hankoon edelliskesänä. Jos nyt olis rahaa niin lähtisin jonnekkin kauas fillarilla. Aion säästää pari vuotta että voin lähtee taas reissuun. Muuten kulutan aikaa kalastamalla ja veneilemällä.
Ei minuakaan ennen ole ahdistanut. Mutta kun pääsi vähän maistamaan muutakin elämää, tuntuu, että pää ei kestä tätä.
Yksi ahdistusta lisäävä asia on se, että nyt ihmiset ovat taas innostuneet kyselemään, olenko saanut töitä. No en.
Ap, jaksamisia. Yritä sisällyttää päiviisi mukavia, hyödyllisiä asioita.
Olin nuorena jonkin aikaa työtön, koin hyödyllisenä vierailla välillä esim. vanhusten luona. Sopisiko jokin vapaaehtoistyö sulle? Vaikka pari tuntia viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, jaksamisia. Yritä sisällyttää päiviisi mukavia, hyödyllisiä asioita.
Olin nuorena jonkin aikaa työtön, koin hyödyllisenä vierailla välillä esim. vanhusten luona. Sopisiko jokin vapaaehtoistyö sulle? Vaikka pari tuntia viikossa.
Työttömyystuet katkaistaan nykyään vapaaehtoistyöstä joten älä missään nimessä ap niihin mene!
Ei mua ahdista. En voi sille mitään jos en kelpaa töihin. Teen sitten muuta työttömänä ja aina olen keksinyt tekemistä.
Olen muun muassa polkenut fillarilla nuorgamista hankoon edelliskesänä. Jos nyt olis rahaa niin lähtisin jonnekkin kauas fillarilla. Aion säästää pari vuotta että voin lähtee taas reissuun. Muuten kulutan aikaa kalastamalla ja veneilemällä.