YLE : Greta Thunberg yrittää päästä Gazaan
Ruotsalainen ilmastoaktivisti Greta Thunberg yrittää päästä Gazaan
Tarkoituksena on viedä aluksen kyydissä humanitääristä apua palestiinalaisille.
Useasta kansalaisjärjestöstä koostuva Freedom Flotilla Coalition yrittää tänään sunnuntaina purjehtia Gazaan.
Madleen-nimisen aluksen kyydissä on myös ruotsalainen ilmastoaktivisti Greta Thunberg. Hän purjehtii Gazaan ruotsalaisen Ship to Gaza -järjestön mukana.
Aktivistin mukaan vaarallisen tempauksen tarkoituksena on näyttää maailmalle, ettei palestiinalaisia ole unohdettu.
Gazaan yrittää matkustaa myös Euroopan parlamentin jäsen, ranskalainen vasemmistopoliitikko Rima Hassan ja Games of Thrones -sarjan näyttelijä Liam Cunningham.
Freedom Flotilla Coalition perustettiin vuonna 2010 vastustamaan Israelin toteuttamaa Gazan merisaartoa.
Järjestäjien mukaan tempaus on rauhanomainen. Tarkoituksena on viedä aluksen kyydissä humanitääristä apua palestiinalaisille.
Freedom Flotilla Coalition yritti päästä meriteitse Gazaan myös toukokuun alussa. Tuolloin Conscience-alus joutui kahden droonihyökkäyksen kohteeksi.
Hyökkäys tapahtui kansainvälisillä vesillä Maltan edustalla.
Consciencen miehistön mukaan Israel teki droonihyökkäyksen. Israel ei ole kiistänyt eikä myöntänyt väitettä.
Kommentit (291)
Käy köpelösti. Ei hamas erottele kuka on!
https://showbiz.fi/sanna-sillanpaa-suomen-rikoshistorian-tapaus/
Sanna Sillanpää eli Greta Thunberg, eiku.
Uskomattoman paljon samaa näköä.
Vierailija kirjoitti:
https://showbiz.fi/sanna-sillanpaa-suomen-rikoshistorian-tapaus/
Sanna Sillanpää eli Greta Thunberg, eiku.
Uskomattoman paljon samaa näköä nykyään!
Kaffebulla kirjoitti:
Miksei muut arabimaat yritä saada apua Gazaan? Miksi vain eurooppa yrittää auttaa? Miksei arabimaat ora vastaan pakolaisia? Miksi vain eurooppa ottaa vastaan pakolaisia?
Siksi että paikalliset tietävät ongelman olevan israelin miehityspolitiikka, eikä se auta mitään että annetaan avustuspaketteja israelilaisille ja pyydetään kauniisti että he veisivät ne niille joita yrittävät savustaa mailtaan... Euroopan avustukset on lähinnä käsien pesua itse aiheutetusta ongelmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mm. Martti Ahtisaari oli vihainen miten asiat oli tuolla päin aikoinaan järjestetty. Epäilemättä ymmärsi syitä ja seurauksia.
Entä suomen asioista? Tuntuu ettei suomalaisia poliitikkoja juuri kiinnostele suomalaisten etenkin valtava työttömyys ja massa muuhunmaatosta johtuvat ongelmat.
Ai Ahtisaarta ei kiinnostanut työttömyys? Vai mitä tarkoitat.
Nykyisiä päättäjiä ei kiinnosta maailman eikä kotimaan asiat.
Joku se on siellä pyörimässä rätti päässä?
Kylläpä nuoret vasemmistolaiset naiset menee miesten herkän ihon alle. Hauskaa. Thunbergillä on enemmän munaa kuin teillä itkuiikoilla yhteensä.
Gretan historiallinen esikuva on tietyllä tavalla Anne Frank. Keskenkasvuinen kakara, jonka isä on auttanut uralle, jolla perhe tienaa miljoonia. Tähän sopisi Gretan kuolemakin.
Kohta olisi Gretan kotona museo ja satojen vuosien ajalle miljoona -tienestit varmistettu.
Mä olen miettinyt aika paljon sitä, että olipa kummallinen tapahtuma tuo Hamasin hyökkäys 1.5 vuotta sitten. Pääsivät täysin yllättäen tuon hirmutekonsa tekemään eikä Israelin tiedustelulla ollut asiasta minkäänlaista tietoa. Israelin tiedustelu, joka lienee yksi maailman parhaita, ellei parhain?
Sellaistakin olen miettinyt, että asia on ollut Israelin hallinnolla tiedossa ja hyökkäyksen on annettu tapahtua, jotta Netanjahu kabinetteineen on saanut syyn aloittaa massiiviset hyökkäykset Gazan alueella ja samalla aloittaa kansanmurhan ja sotarikoksen.
Millaista historiaa luetaan muutaman vuosikymmenen päästä? Tållä hetkellä Israel "ratsastaa" järkyttävän holokaustin maineella, mutta miten sitten lienevät palestiinalaiset tulevaisuudessa?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen miettinyt aika paljon sitä, että olipa kummallinen tapahtuma tuo Hamasin hyökkäys 1.5 vuotta sitten. Pääsivät täysin yllättäen tuon hirmutekonsa tekemään eikä Israelin tiedustelulla ollut asiasta minkäänlaista tietoa. Israelin tiedustelu, joka lienee yksi maailman parhaita, ellei parhain?
Sellaistakin olen miettinyt, että asia on ollut Israelin hallinnolla tiedossa ja hyökkäyksen on annettu tapahtua, jotta Netanjahu kabinetteineen on saanut syyn aloittaa massiiviset hyökkäykset Gazan alueella ja samalla aloittaa kansanmurhan ja sotarikoksen.
Millaista historiaa luetaan muutaman vuosikymmenen päästä? Tållä hetkellä Israel "ratsastaa" järkyttävän holokaustin maineella, mutta miten sitten lienevät palestiinalaiset tulevaisuudessa?
Mitkä palestíínalaiset tulevaisuudessa? Eikö ole selvää että tuolla tehdään nyt palẹstiinalaisasioihin lọpullinen rạtkaisu? Ja minun on pakko tunnustaa että en jaksa tirauttaa yhtään kyyneltä. Siellä niitetään nyt vuosikymmenien kylvön sato.
Vierailija kirjoitti:
Palestiina sitten ihme valtio kun sitten on jo vienyt ilmastonmuutoksen.
ei ole valtio
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palestiina sitten ihme valtio kun sitten on jo vienyt ilmastonmuutoksen.
ei ole valtio
Eikä koskaan tule olemaankaan. Länsiranta on jo tukittu täyteen siirtokuntia, ja gazalaiset kạnsanmụrhataan ja lanataan koko alue parkkipaikaksi. Pidit siitä tai et, mikään määrä kohkaamista ja hyväntahtoista *Palestiinan valtion* tunnustamista ei muuta tätä kehitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastoautistina oli ihan söppänä. Nyt näen hänessä enää pelkän rikollisen.
Ei ole rikollista viedä ihmisille ruokaa.
Viekö Greta Hamasin teroille pesää?
15Juutalaiset ovat surmanneet sekä Herran Jeesuksen että profeetat, ja he ovat vainonneet meitäkin. He ovat Jumalan mieltä vastaan ja kaikkien ihmisten vihollisia. 16Kun me puhumme pakanakansoille, jotta ne voisivat pelastua, he yrittävät estää meitä. Näin he täyttävät syntiensä mittaa. Mutta nyt Jumalan viha lopulta tavoittaa heidät.
-Paavali tessalonikalaisille
Miksi tosiasiaa alapeukutetaan?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on omakin kantani. Olenhan Ihminen. Israel toteuttaa Palestiinassa ja ympäri maailmaa (muun muassa tekoälyjärjestelmillään, joiden mukaisesti tekin ajattelette) järkyttävää kansanmurhaa. Ihmisoikeuksia ja kansainvälisiä lakeja rikotaan jatkuvasti.
Uhrin "hyökkäys" on aina paras peruste - vaimokin vain vaatii verta nenästään, kun pieksentä alkaa. Kiusaa ja kiduta, turhauta ja tapa niin kauan, että saat uhrin iskemään takaisin. Siinä sitä uhriutta taas, jonka perusteella voit sitten tehdäkin natsejakin pahemmat teot. Uhrien määrässä ei lasketa mitään. Juutalaisella on miljoonakertainen painoarvo muihin ihmisiin.
Israelin kohdalla en luottaisi mihinkään heidän esittämäänsä.
Kaiken lisäksi on syytä kysyä, miten ihmeessä alueella eläneillä ihmisillä ei ole mitään oikeuksia? Asuivathan palestiinalaiset paikalla tuhansia vuosia ennen juutalaisia. He olivat ne, jotka jäivät, kun osa sen ajan nomadeista lähti. On harhaa kuvitella, että kaikki juutalaiset lähtivät maanpakoon.
Olen niin täynnä tuskaa tästä kansanmurhasta, jota tässä taas jotkut vetelevät täysillä menemään. TV:n kuvista paistaa äärimmäinen kärsimys. Nälkää näkeville ruokaa jakaa tappaja ja alistaja. Juutalainen näyttäytyy tekopyhänä, kierona kiduttajana. Tämä on totuus.
Onko terroristilla nyt hyvä fiilis? Länsimaalaiset ovat vuosikymmeniä kaataneet Gazan ja Länsirannan arabeille miljardeja, jotka he ovat käyttäneet tappaakseen juutalaisia. Ilman länsimaiden tukea koko konflikti olisi loppunut vuosikymmeniä sitten siihen että niin kutsuttujen palestiinalaisten olisi ollut pakko alkaa töihin elättääkseen ne keskimäärin kymmenen lastaan ikuisen sotimisen sijaan.
Palestiinalainen tässä näyttäytyy alkeellisena ja barbaarisena yksilönä, joka ei ole missään vastuussa omista tekemisistään. "Tiedostavat" ihmiset suhtautuvat heihin kuin pikkulapsiin.
Vierailija kirjoitti:
Palestiinalainen tässä näyttäytyy alkeellisena ja barbaarisena yksilönä, joka ei ole missään vastuussa omista tekemisistään. "Tiedostavat" ihmiset suhtautuvat heihin kuin pikkulapsiin.
Juuri ja juuri osaavat käyttää aseita.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä nuoret vasemmistolaiset naiset menee miesten herkän ihon alle. Hauskaa. Thunbergillä on enemmän munaa kuin teillä itkuiikoilla yhteensä.
Ei ole enemmän!
Entä suomen asioista? Tuntuu ettei suomalaisia poliitikkoja juuri kiinnostele suomalaisten etenkin valtava työttömyys ja massa muuhunmaatosta johtuvat ongelmat.