Olisitko parisuhteessa jossa ei ole seksiä?
Ja jos kyllä, niin miksi? Miten hoidat seksitarpeesi? Vai hautaatko ne vaan jonnekin?
Monet neuvovat että "no hoidat itse itsesi", mutta kyllähän kaikki varmaan tietää että ei se tyydytä toisen ihmisen läheisyyden tarvetta.
Kommentit (66)
Tiukka tekis sellainen suhde, kun tiukkaa tekee nykyäänkin, vaikka saan kerran viikossa sentään.
En tietenkään olisi parisuhteessa, jossa ei olisi seksiä. Eihän se edes olisi parisuhde, vaan kaverisuhde.
M52
Mun mielestä seksillä ei ole mitään tekemistä läheisyyden kanssa. Paljon enemmän saan tyydytystä halailusta. Joten mielelläni vain halailisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin. Kumppanini on minulle rakkain ja tärkein ihminen ja jos seksi jostain syystä loppuisi, niin ei se olisi minulle syy erota. Luultavasti olisin ilman, koska ajatus jonkun muun kuin kumppanini kanssa seksin harrastamisesta ei kyllä tunnu lainkaan houkuttavalta.
Tulee vaikutelma, että olet ihmistyyppiä, jolla seksi ylipäätään ei ole kauhean tärkeä asia. Eikä siinä mitään, jos suhde kerran toimii.
On se tärkeää, mutta se ei ole tärkein asia. Kumppanini on se tärkein, kuten kirjoitin. Jos hän jostain syystä ei enää haluaisi tai pystyisi harrastamaan seksiä, ei hän muuttuisi sen takia minulle yhtään vähemmän tärkeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin. Kumppanini on minulle rakkain ja tärkein ihminen ja jos seksi jostain syystä loppuisi, niin ei se olisi minulle syy erota. Luultavasti olisin ilman, koska ajatus jonkun muun kuin kumppanini kanssa seksin harrastamisesta ei kyllä tunnu lainkaan houkuttavalta.
Tulee vaikutelma, että olet ihmistyyppiä, jolla seksi ylipäätään ei ole kauhean tärkeä asia. Eikä siinä mitään, jos suhde kerran toimii.
On se tärkeää, mutta se ei ole tärkein asia. Kumppanini on se tärkein, kuten kirjoitin. Jos hän jostain syystä ei enää haluaisi tai pystyisi harrastamaan seksiä, ei hän muuttuisi sen takia minulle yhtään vähemmän tärkeäksi.
Kun naisella alkaa vaihdevuosivaivat niin kotiseksi loppuu ja lisäksi alkaa aivan järjetön sättiminen, riehuminen, raivoaminen yms.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä seksillä ei ole mitään tekemistä läheisyyden kanssa. Paljon enemmän saan tyydytystä halailusta. Joten mielelläni vain halailisin.
Kyllä se halailu loppuu ihan samalla tavalla. Samoin koskettelu ja suutelu. Yleensä kun puhutaan että seksi loppuu, tarkoitetaan kyllä koko skaalaa pienistä eleistä, kosketuksesta aina seksiin saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se halailu loppuu ihan samalla tavalla. Samoin koskettelu ja suutelu. Yleensä kun puhutaan että seksi loppuu, tarkoitetaan kyllä koko skaalaa pienistä eleistä, kosketuksesta aina seksiin saakka.
Ai. Minä en tarkoita sitä. Meillä on seksiä hyvin harvoin, miehen erektio-ongelmasta johtuen. Seksi on hänelle ollut aina hyvin yhdyntäpainotteista (mikä ei ole mua haitannut, saan helposti yhdynnässä) ja bhr kun se ei oikein onnistu niin ei meillä ole seksiä juuri koskaan. Meillä on silti valtavasti kosketusta ja muuta läheisyyttä. Halailua, suutelua, silittelyä, kainalossa makoilua, lusikkaan nukahtamista jne.
Oikeastaan tosi hyvä että tää tuli esille. Kaiken läheisyyden loppuminen olisi mullekin eron paikka. Mutta seksin puuttuminen? Ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun naisella alkaa vaihdevuosivaivat niin kotiseksi loppuu ja lisäksi alkaa aivan järjetön sättiminen,
Eipä sitä voi tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan, joten tässä kohtaa kuulostaa vain hyvältä, että olisimme edelleen silloin yhdessä kun kumppanini vaihdevuodet ovat ajankohtaiset.
Vierailija kirjoitti:
Olen parhaillaan sellaisessa suhteessa. Yhdessä +25v. Seksin takia perhettä ei rikota. Haluton osapuoli on tyytyväinen, halukas osapuoli saa yhteisellä päätöksellä käydä luvalla vieraan luona. Toimii toistaiseksi oikein hyvin. Muut asiat kunnossa.
Meillä sama tilanne, tosin olemme olleen naimisissa yli 30 vuotta ja lapset ovat jo omillaan. Olemme sopineet, että kumpikin voi tehdä tahollaa jotain jos haluaa, kunhan hoitaa muut suhteet diskreetisti. Emme kysele toistemme menoista emmekä kerro omistamme.
Miksi tuhota muuten hyvä suhde ja pitkä yhteinen historia sekä mahdollinen yhteinen isovanhemmuus pelkän seksin takia? Asia on helposti ratkaistavissa.
Missä ihmeen "parisuhteessa"
Kyseessä on korkeintaan kaverisuhde jos siihen ei liity minkäänlaista seksiä.
Tosin nämä suhteet joista seksi on loppunut eivät ole edes sitä koska pariskunta ei voi yleensä edes sietää toisiaan mutta ovat yhdessä koska eivät osaa erotakaan.
Se päivä KUN miehen erektio lakkaa toimimasta niin vaimo lähtee. Koska ei se ole enää parisuhde.
No eihän tässä muutakaan voi kun odottaa milloin hän häipyy. Käytöksensä vuoksi en enää halua häntä. Toivoisin että puoliso olisi hyväkäytöksinen ja kunnioittava. Seksiä on kyllä satunnaisesti mutta ei tässä suhteessa. Muualta saan hellyyttä ilman kiukuttelua, huutamista ja raivoamista.
Vierailija kirjoitti:
No eihän tässä muutakaan voi kun odottaa milloin hän häipyy. Käytöksensä vuoksi en enää halua häntä. Toivoisin että puoliso olisi hyväkäytöksinen ja kunnioittava. Seksiä on kyllä satunnaisesti mutta ei tässä suhteessa. Muualta saan hellyyttä ilman kiukuttelua, huutamista ja raivoamista.
Ja sinua estää lähtemästä...?
Vierailija kirjoitti:
Se päivä KUN miehen erektio lakkaa toimimasta niin vaimo lähtee. Koska ei se ole enää parisuhde.
Minulla ei ole näin. Jos taas mies ei enää ole kiinnostunut hellimään minua tai kehumaan tai olemaan lähellä (tällaisiakin vanhoja pareja on!) niin sitten voin lähteäkin. Tottakai miehen erektio on imarteleva ja yhdyntää on vaikea millään korvata läheisyyden ja tuntemusten osalta, mutta seksissä ja läheisyydessä on paljon muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Ex-miesystäväni oli tällainen. Olisipa ollut rehellinen eikä päinvastoin valehdellut että on karski panomies jota ei hempeilyt kiinnosta. Oli sietämättömät pari vuotta halia miehen kanssa vaikka mitään kunnollista seksiä ei saanut :/
Sittenhän tuo toimii upeasti jos kumpikin haluaa vaan halia ja kokee sen tyydyttävänä. Itse en halua edes nukkua toisen ihmisen vieressä ja jos en tarvitsisi seksiä en mitään suhteita olisi ikinä harrastanutkaan.
N30+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole näin. Jos taas mies ei enää ole kiinnostunut hellimään minua tai kehumaan tai olemaan lähellä (tällaisiakin vanhoja pareja on!) niin sitten voin lähteäkin. Tottakai miehen erektio on imarteleva ja yhdyntää on vaikea millään korvata läheisyyden ja tuntemusten osalta, mutta seksissä ja läheisyydessä on paljon muutakin.
Joo. Se olikin lähinnä sarkastinen kommentti tuohon edelliseen.
Itsekään en todellakaan lähde jos mies ei jostain syystä enää saa seisomaan.
Olen sellaisessa suhteessa, ei edes läheisyyttä. Vaimolla ei ole mitään haluja enää, minkäs sille sitten voi.
Mulla loppui onneksi keväällä. En halunnut hänen kanssaan. Nyt on halut palanneet, mutta ei ole kumppania.
Nainen, poliisi ja seksi. 🌝 Vai mistä ed. mennyt Simo Salminen lauloi. Aina on puute jostain...... 😟
En olisi parisuhteessa jossa ei olisi seksiä. Seksi on tärkeä osa yhteenkuuluvuutta ja osoitus rakkaudesta. On tilanteita elämässä jolloin seksi jää vähemmälle, mutta kuitenkin niin että se on yhteinen päätös ja sitten ajan kanssa löydetään takaisin siihen. Tämä toki vaatii kummaltakin osapuolelta halua lähestyä toisiaan hellyydellä ja rakkaudella.
P.s seksiä (rakastelemista) voidaan harjottaa monella eri tavalla.
M.56