Olisitko parisuhteessa jossa ei ole seksiä?
Ja jos kyllä, niin miksi? Miten hoidat seksitarpeesi? Vai hautaatko ne vaan jonnekin?
Monet neuvovat että "no hoidat itse itsesi", mutta kyllähän kaikki varmaan tietää että ei se tyydytä toisen ihmisen läheisyyden tarvetta.
Kommentit (66)
Voisin harkita parisuhdetta, jossa ei ole seksiä, jos minulla olisi seksiä parisuhteen toisen osapuolen luvalla ja hyväksynnällä.
Eli eläisimme kavereina kuin kämppikset ja voisin sen rinnalla elää sinkkuelämää omine menoineni. Tähän voisin suostua. Vaihtoehtona täyssinkkuudelle, mutta en vaihtoehtona parisuhteelle, jossa on hyvää ja tyydyttävää seksiä riittävästi.
Olin vähäseksisessä liitossa. Miehellä oli heikot halut (tutkittu lekurillakin), ja kipuja, joten sinällään ymmärrettävää. Kun meillä oli seksiä, hyvä jos kerran kuussa, usein kerran 2-4 kuussa, se oli erinomaista, ihan tajunnanräjäyttävää. Mutta rakastin miestä enkä sen takia ikinä olisi eronnut. Mies kuoli sitten niin päättyi se liitto.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tuumaillaan, miten tehdään. Vaimoa ei seksi kiinnosta ja ollaan keskusteltu suhteen avaamisesta.
Kannattaa ainakin kokeilla avata suhde. Ehkä teillä alkaa seksi sujuun kun vaimo käy välillä saamassa hyvää seksiä.
En kyllä näkisi miksi olisin. En oikein näe hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Voisin harkita parisuhdetta, jossa ei ole seksiä, jos minulla olisi seksiä parisuhteen toisen osapuolen luvalla ja hyväksynnällä.
Eli eläisimme kavereina kuin kämppikset ja voisin sen rinnalla elää sinkkuelämää omine menoineni. Tähän voisin suostua. Vaihtoehtona täyssinkkuudelle, mutta en vaihtoehtona parisuhteelle, jossa on hyvää ja tyydyttävää seksiä riittävästi.
Tässähän se ongelma tulikin sanottua: jos avoimen suhteen syynä on toisen osapuolen haluttomuus seksiin, suhde päättyy sinä päivänä, kun seksiä suhteen ulkopuolelta hakeva löytää ihmisen, joka on kiinnostunut seksistä ja jota vielä viitsii pannakin.
En olisi, siksi olen päättänyt pysyä sinkkuna niin kauan kunnes sitä kemiaa löytyy. Ei kiinnosta vapaa suhde kaverin kanssa, eihän sellainen ole mikään parisuhde, tarviin muutakin läheisyyttä seksin ohella, eikä sellainen onnistu ilman vetovoimaa.
Olin yli kaksikymmentä vuotta parisuhteessa jossa seksiä oli varsin vähän alun alkaenkaan, ja väheni tasaisen varmasti. Vaimo ei ollut halukas, ainakaan minun kanssani. Ero tuli, olin silloin jo yli viidenkymmenen, ja kyllä seksin loppuminen oli iso osatekijä eroamiseen. Löysin yllätyksekseni tyttöystävän vielä näin vanhoilla päivilläni, ja elämän laatu parani avioliittoon verrattuna niin seksin suhteen kuin muutenkin. Koska joku kohta "tietää" että vaihto nuorempaan kannattaa, niin tyttöystäväni on liki kymmenen vuotta vanhempi kuin ex vaimoni, ja jokusen vuoden minuakin vanhempi. Minulla kävi hyvä onni, seksiä on enemmän kuin koskaan, ja on erittäin hyvää seksiä. Elämä yllättää joskus positiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tuumaillaan, miten tehdään. Vaimoa ei seksi kiinnosta ja ollaan keskusteltu suhteen avaamisesta.
Kannattaa ainakin kokeilla avata suhde. Ehkä teillä alkaa seksi sujuun kun vaimo käy välillä saamassa hyvää seksiä.
Naisen "tunnelukko" seksin suhteen voi yllättäen aueta, kun saa vierasta. Jos riittää ajatuksen tasollakin annettu lupaus/lupa. Kun vanha kakku alkaa maistua happamalta ja nähdyltä
ja on samalla se konkreettinen este saada tuoretta "kakkua", niin ei ihme että alakerta piiputtaa. Eli tuo avaus homma voi toimia joillakin.
Olen edelleen. Saan seksiä rakastajaltani.
Aseksuaaleille varsin normaali olotila.
Vierailija kirjoitti:
Olen parhaillaan sellaisessa suhteessa. Yhdessä +25v. Seksin takia perhettä ei rikota. Haluton osapuoli on tyytyväinen, halukas osapuoli saa yhteisellä päätöksellä käydä luvalla vieraan luona. Toimii toistaiseksi oikein hyvin. Muut asiat kunnossa.
Hyi. Ei vieraissa. Se olisi loppu se. Tee mieluummin itse asialle jotakin. Ota puheeksi puolison kanssa. Olette ajautuneet lukkoon, jonka jokin on aiheuttanut. Oletko sanonut pahasti, loukannut, pitänyt itsestäänselvyytenä, katsellut muita, ollut huomioimatta, käynyt vieraissa?
En olisi seksittömässä liitossa. N51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään olisi suhteessa joka on muuttunut seksittömäksi.
Olen jättänyt kaksi naista jotka menettivät seksuaalisuutensa koska vaihdevuodet alkoivat, sekä yhden joka ryhtyi pihtaamaan koska halusi lapsen joka päätettiin olla hankkimatta toista kymmentä vuotta sitten kun suhde alkoi. / M1957
Vaihdevuodet on kyllä outo juttu. Oltiin vaimon kanssa ensin 30 vuotta kuin kanit, monta kertaa viikossa naiskentelua. Sitten tuli vaihdevuodet ja koko seksi ihan kuin unohtui häneltä. Muutos tapahtui puolessa vuodessa. Kun aiheesta koitti puhua, vastassa oli tyhjä katse, ihan kuin mitään ei olisi elämästä pois. No vaihdon 10 v nuorempaan ja taas olitiin kuin kanit monta vuotta ja sitten taas naps. Homma loppui kuin seinään. Ja sama ilmiö, koitin muistuttaa että mun tarpeet on ennallaan, mutta nainen oli kuin ikinä ei olisi sekstattu, vaikka oli aiem
Mietin mitä ajatuksia herättää miehessä nainen joka vaihtaa nuorempaan kun miehellä alkaa potenssi pettää ja siksi alkaa vältellä seksiä ja läheisyyttä. Seksuaalisuuden menetyksestä voisi puhua siinäkin.
Ikääntyminen ja sen tuomat muutokset on kaikilla edessä, on se melko julmaa jos elämän rakkaus loppuu väistämättömään hormonitoiminnan muutokseen. Vaihdevuosien haluttomuus tulee joillekin, mutta kaikille ei tule, joillakin halut katoaa vain palatakseen myöhemmin, ehkä jonkun toisen kanssa sitten jos mies jo ehti lähteä.
Avaa se suusi ja puhu. Yleensä seksittömyyteen ajaudutaan, kun on lakattu puhumasta. Puhumattomuus on uhriutumista eli ei kovin kaunista.
En seksittömässä liitossa, mutta en nykyisessäkään liitossa ihan tarpeeksi saa seksiä. Erilaiset halut ja miehelle riittää vähemmän. Joskus elämässä pitää tehdä kompromissejä. Ehkä ne vaihdevuodet vie ne minunkin liiat halut joskus. N44
Vierailija kirjoitti:
En seksittömässä liitossa, mutta en nykyisessäkään liitossa ihan tarpeeksi saa seksiä. Erilaiset halut ja miehelle riittää vähemmän. Joskus elämässä pitää tehdä kompromissejä. Ehkä ne vaihdevuodet vie ne minunkin liiat halut joskus. N44
Samassa veneessä. Itse haluaisin paljon enemmän mutta mies ei joko halua, jaksa tai kykene kuin noin kerran kuussa. Hyvänä kuuna kaksi kertaa. Joku päivä tilanne saattaa olla toinen. Nyt on näin.
Vierailija kirjoitti:
Avaa se suusi ja puhu. Yleensä seksittömyyteen ajaudutaan, kun on lakattu puhumasta. Puhumattomuus on uhriutumista eli ei kovin kaunista.
Voi ollakin, että seksittömyyteen ajaudutaan tällaisen syyn takia joskus, mutta en ole itse kokenut.
Me puhuttiin ihan oikeasti kymmeniä tunteja asiasta exän kanssa. Ihan hyvässä hengessäkin usein, ainakin aluksi. Lopputuloksena tunne että olen jotenkin tulossa hulluksi ja ainoat edes etäisesti aloitetta muistuttavat teot tapahtuivat kun olin kirjaimellisesti pakkaamassa kamojani :D
Ei mun nyt yleensä ole ennen eikä jälkeen pitänyt aikuiselta mieheltä kerjätä seksiä. Eikä olisi pitänyt nytkään huom.
olisin tehnyt viisaammin kun olisin lähtenyt heti, mies on jotenkin outo. Vika ei ollut edes libidossa tai etteikö olisi selkeästi halunnut minua, vaan joku estyneisyys ja arkuus että olisi pitänyt ujona lahnana makaavaa miestä imeä ja helliä. Ja antoi täysin eri kuvan itsestään tapailuaikana. Suhteen vakiintuessa ja yhteenmuutettuamme oli kuin jokin kytkin olisi kääntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Olisin. Kumppanini on minulle rakkain ja tärkein ihminen ja jos seksi jostain syystä loppuisi, niin ei se olisi minulle syy erota. Luultavasti olisin ilman, koska ajatus jonkun muun kuin kumppanini kanssa seksin harrastamisesta ei kyllä tunnu lainkaan houkuttavalta.
Tulee vaikutelma, että olet ihmistyyppiä, jolla seksi ylipäätään ei ole kauhean tärkeä asia. Eikä siinä mitään, jos suhde kerran toimii.
En voisi kuvitella että jatkaisin pitkässäkään parisuhteessa kovin montaa kuukautta, jos seksi kokonaan loppuisi ilman lääketieteellisesti todettua pätevää syytä. Tietenkin yrittäisin keskustella asiasta ja löytää yhdessä puolison kanssa ratkaisua seksin mielestään estävään ongelmaan, mutta jos yhteistyökykyä ja -halua seksilakon päättymiseksi ei löytyisi, ei siinä kovin paljoa vaihtoehtoja erolle varmastikaan jäisi. Onneksi ei ole näin synkkiä teemoja koskaan ajatella.
Minulle seksi on tärkeää mutta myös siihen liittyvä huomio, flirtti, hauskanpito. Jos mies näkee suorituksen vain mekaanisena toimintana, eli minuun tyydytetään tarpeet yhtäkkiä viikon tai jopa pidemmän tauon jälkeen eikä seksistä osaa eikä jaksa puhua niin kyllä tuollainen syö hyvinvointia. Varsinkin kun on paljon parempaan tottunut aiemmassa elämässä.
Vastaan siis että en. Kärvistelin tällaisessa suhteessa juuri pari vuotta, enkä usko että haluan enää suhdetta. Ex on edelleen muuten ihana ihminen mutta välimme menivät tosi huonoon malliin tästä asiasta kuukausia riidellessä.
Itselleni ei toimisi että flirtti, huomio ja seksuaalinen nautinto haetaan muualta koska rakastuisin sellaisen myötä ja sitten vasta se kotona odottavan ukon naama vituttaisikin. Järkevämpi oli jättää mies ja sitä myöten seksitön liitto. Hänelle tämä tosin oli käsittämättömän vaikeaa ymmärtää vaikka olin juurta jaksain puhunut tilanteesta kuukausia ilman mitään merkittävää muutosta.