Työterveys on loistava - mutta uskomattoman kallista jos ei pääsekään varatulle ajalle!
Ei ollut edes lääkärinaika vaan fysioterapeutin konsultaatio työergonomiasta. Yritin perua aikaa kun samalle ajalle tuli työtapaaminen, mutta ei voinut perua edes edellisenä päivänä kun oli alle 24 tuntia aikaan. Joten yritin ehtiä siihen, mutta työtapaaminen nyt vain oli oli hoidettava joten en ehtinyt.
Nyt tuli lasku - 140 euroa! Ja itse siis maksettava vaikka kyse työterveydestä kun oli perumaton aika.
Ja siis itsehän mokasin (tai no, mokasin ja mokasin, työasiat nyt vain on laitettava etusijalle ja olin yrittänyt perua ajan). Mutta on kyllä aika järkyttävän kallista!
Kommentit (20)
Olen itse työterveyshuollossa töissä ja se on kyllä maailma, jossa rahan ajattelu on hyvin korostunutta. Sillä on noita seurauksiaan.
Siellä on peruutussäännöt, jotka sinäkin tiesit. Ehkä yksityinen ammatinharjoittajafysioterapeutti kyseessä. Jos olisi työterveysfirman työntekijä, ei ehkä menisi koko palkkiota, tai se ei siis olisi läheskään noin suuri.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on peruutussäännöt, jotka sinäkin tiesit. Ehkä yksityinen ammatinharjoittajafysioterapeutti kyseessä. Jos olisi työterveysfirman työntekijä, ei ehkä menisi koko palkkiota, tai se ei siis olisi läheskään noin suuri.
Tai sitten yksinkertaisesti tehty työnantajan kanssa tuollainen sopimus. Ainakin meillä pomoa ottaa päähän se, että työterveydestä varaillaan aikoja, joita ei käytetä ja sitten tullaan sen laskun kanssa selittämään, että kun tää on työterveys, niin kyllä firman pitää maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten yksinkertaisesti tehty työnantajan kanssa tuollainen sopimus. Ainakin meillä pomoa ottaa päähän se, että työterveydestä varaillaan aikoja, joita ei käytetä ja sitten tullaan sen laskun kanssa selittämään, että kun tää on työterveys, niin kyllä firman pitää maksaa.
En olettanut, että työnantajan pitäisi maksaa, mutta peruutus edellisenä päivänä pitäisi riittää. Ja veloitus oli kyllä työfysioterapeutin lyhyestä ajasta hurja. Tuntiveloitushan oli juristien luokkaa.
Joo, mulla vastaava kokemus kun olin raskaana ja sovittuna etävastaanotto työfysioterapeutin kanssa. Työpäivän aikana jouduin pieneen peltikolariin (työ sisältää paljon lyhyitä ajomatkoja päivän sisällä), mikä vaikutti aikatauluihin sen verran että en olisi ehtinyt enää työpaikalle rauhalliseen tilaan, jotta tapaamisen olisi voinut hoitaa kunnolla. Sitten väkisin jossain marketin parkkipaikalla puhelimella olin tässä etätapaamisessa, koska en halunnut maksaa peruutusmaksua. Yritin kyllä asiakaspalvelun kanssa siirtää tapaamista, mutta ei onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi työnantajasi olisi pitänyt tuo maksaa?
Väitinkö näin? Olin vain ällistynyt siitä, että edellisenä päivänä peruutus ei riittänyt ja siitä, että fysioterapeutti laskutti juristin tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Enpä muuten tiennyt. Edellisenä päivänä peruutus riittää yleensä aina. Eipä työterveyshoitaja varausta tehdessään mistään 24 tunnista puhunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olettanut, että työnantajan pitäisi maksaa, mutta peruutus edellisenä päivänä pitäisi riittää. Ja veloitus oli kyllä työfysioterapeutin lyhyestä ajasta hurja. Tuntiveloitushan oli juristien luokkaa.
Hinnat nousee jatkuvasti, kun nämä muutamat isot yksityiset hallinnoi koko alaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä muuten tiennyt. Edellisenä päivänä peruutus riittää yleensä aina. Eipä työterveyshoitaja varausta tehdessään mistään 24 tunnista puhunut.
Lisään vielä, että nuo peruutussäännöt pitäisi tehdä selväksi kun aikaa varataan sekä siellä ajanvarauksen yhteydessä kun ne netistä katsoo. Nyt tuota 24 tunnin sääntöä ei mainittu yhtään missään.
Joten täysin turhaa yrittää syyllistää asiakasta kun itse ei kerrota ehtoja selkeästi.
Tuo on kylläkin siksi korkea ettei hupivarailuja tehtäisiin. Jonota kasvaa jos maksaa liian vähän peruutus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitinkö näin? Olin vain ällistynyt siitä, että edellisenä päivänä peruutus ei riittänyt ja siitä, että fysioterapeutti laskutti juristin tasolla.
Tiedoksi muuten että fysioterapeutti todennäköisesti saa murto-osan tuosta hinnasta. Näin ainakin meillä. T. Mehiläisen terapeutti
Minkäkestoinen aika tuo 140 euron käynti siis olisi ollut?
Pitääpä olla suostumatta enää työterveyshoitajan tuputtamiin ajanvarauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi muuten että fysioterapeutti todennäköisesti saa murto-osan tuosta hinnasta. Näin ainakin meillä. T. Mehiläisen terapeutti
Meillä tuosta rahasta 19,95 menee terveystalolle toimistokuluun ja loput saa palveluntarjoaja.
T. Terveystalon terapeutti
140 eur 8 tunnissa käteen
ei riitä mikään pikkupalkka
Kiireetön aika työterveyteen kuuluisi varata työajan ulkopuolelle. Ei ole työnantajan vika jos työajalla on sovittu muuta ilman, että on työnantaja hyväksynyt menoa etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Kiireetön aika työterveyteen kuuluisi varata työajan ulkopuolelle. Ei ole työnantajan vika jos työajalla on sovittu muuta ilman, että on työnantaja hyväksynyt menoa etukäteen.
Työaika voi olla sama kuin fysioterapeutin työaika, jolloin ei välttämättä ole mahdollista.
Ei ole selvinnyt, miksi ap vertaa fysioterapeutin veloitusta juristin tuntipalkkaan. Ehkä työergonomiakonsultaatioon on ajateltu kuluvan vain 15 minuuttia, ja ft:n on ollut tarkoitus mennä tekemään arvio ap:n työpaikalle. Silloin hinnassa on matka-aika, ja voi olettaa, että tuollaisen erikoiskannsnoton hinta on korkeampi kuin vastaavankestoisen hoitokäynnin hinta olisi. Siis paljon hintaan vaikuttavia näkökulmia voi olla, mutta ulkopuolisena niitä voi vain arvailla, kun ei tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Työhän se esteenä oli sinne ehtiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuosta rahasta 19,95 menee terveystalolle toimistokuluun ja loput saa palveluntarjoaja.
T. Terveystalon terapeutti
Ja mikähän siellä toimistossa aiheuttaa tuon kulun?