Onko Jenkeissä oikeasti niin, että siellä ei ole töistä lomapäiviä
Entinen naapurini muutti sinne miehen perässä ja kun kysyin, että mitä he tekevät lomalla niin hän sanoi, että hänellä ei ole yhtään lomapäivää vuodessa ja miehelläkin vain 2?! Mitä ihmettä?!?!?
Kommentit (111)
Suomessa tehdään 10 tunnin työt kahdeksassa tunnissa. Amerikassa taas 6 tunnin työt kahdessatoista tunnissa.
Näin kertoi minulle ystäväni joka muutti amerikkaan noin 25 vuotta sitten, kun löysi amerikkalaisen miehen. Työtahti on siellä huomattavasti kevyempi ja lounaatkin voivat kestää jopa kolme tuntia.
Varsinaista vapaa-aikaa ei sitten tosin ole. Toisin sanoen siellä "puuhastellaan" koko päivä ja suomessa taas tehdään nopeasti ja lähdetään vapaalle.
Uskokaa pois vain ettei ihminen jaksa tehdä oikeasti töitä juurikaan yli 8 tuntia päivässä . Tuskin edes sitäkään. Sen takia näiden 16 tuntia päivässä johtajien "työ" on lounastamista ja kokouksia.
Ei ole muuta kun 2 viikkoa jos oikein onnekas on ja rikas työnantaja, kuten lakitoimisto.
Terveydenhuoltoa ei ole, jos ei työnantajana ole lakitoimistoa, joka hankkii vakuutukset itselle ja perheenjäsenille.
Päivähoito maksaa 2000 $ per lapsi. Kun lapsi syntyy, pitää kerätä ainakin 100 000 $ jotta pääsee opiskelemaan. Muuten ei pääse tai täytyy olla kympin oppilas ja saada stipendejä.
Selvensikö tämä asiaa?
Itse lähden maaseudulle talolle ja syksyllä mastkaan joko Italiaan tai Espanjaan , ei aurinkoa ottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole muuta kun 2 viikkoa jos oikein onnekas on ja rikas työnantaja, kuten lakitoimisto.
Terveydenhuoltoa ei ole, jos ei työnantajana ole lakitoimistoa, joka hankkii vakuutukset itselle ja perheenjäsenille.Päivähoito maksaa 2000 $ per lapsi. Kun lapsi syntyy, pitää kerätä ainakin 100 000 $ jotta pääsee opiskelemaan. Muuten ei pääse tai täytyy olla kympin oppilas ja saada stipendejä.
Selvensikö tämä asiaa?
Mut bensa maksaa 30% siitä mitä suomes. Sen takia siellä on kaikis pikkusedaneissaki 3.0l V6
Voisi ottaa rusinat pullasta. Vähemmän lomaa, mutta ei palkkaa lisää. Ehkä sitäkin vähemmän. Miltäs kuulostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin keski-Euroopassa töissä ja lomaa oli 20 päivää vuodessa. Kerralla sai pitää max.kaksi viikkoa lomaa. Kuukauden kesälomasta sai vain haaveilla. Tänne takaisin tultua tuntui nämä suomalaiset työpäivätkin kovin lyhyiltä.
Eikö saanu pitää palkatonta
Ei saanut. Vapaapäivänä myös herkästi soitettiin ja pyydettiin töihin ja myös oletettiin että sitten tulet töihin. Yksi lounastauko oli, 30 min. ei mitään kahvitaukoja. Töitä tehtiin todella ahkerasti, mikä kyllä mulle sopi.
Vierailija kirjoitti:
Olin keski-Euroopassa töissä ja lomaa oli 20 päivää vuodessa. Kerralla sai pitää max.kaksi viikkoa lomaa. Kuukauden kesälomasta sai vain haaveilla. Tänne takaisin tultua tuntui nämä suomalaiset työpäivätkin kovin lyhyiltä.
Briteissä varmaan? Muualla Keski-Euroopassa porukka ottaa useimmiten sen kuukauden kesällä.
Briteissäkin riipuu firmasta, mulla on lomaa 6 viikkoa vuodessa plus syntymäpäivä. Mutta sitä ei tosiaan saa ottaa kuin kahden viikon pätkissä paitsi erikoistapauksissa esim häämatka tai vastaava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Briteissä varmaan? Muualla Keski-Euroopassa porukka ottaa useimmiten sen kuukauden kesällä.
Briteissäkin riipuu firmasta, mulla on lomaa 6 viikkoa vuodessa plus syntymäpäivä. Mutta sitä ei tosiaan saa ottaa kuin kahden viikon pätkissä paitsi erikoistapauksissa esim häämatka tai vastaava.
Ei briteissä, Sveitsissä.
Suomessa ei saa edes lomaa yhtäaikaa puolison kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:.
Ei briteissä, Sveitsissä.
Minäkin Sveitsissä, mulla kuusi viikkoa lomaa vuodessa. Tämä on yrityskohtaista ja monet isot kansainväliset yritykset tarjoavat enemmän kuin tuon lakisääteisen minimin 20 päivää.
Tänä kesänä otan 4 viikkoa putkeen lomaa, yleensä tykkään pitää lyhyempiä pätkiä.
Eikö saanu pitää palkatonta