Onko täällä muita,jotka ei joutuneet hoitamaan vanhoja vanhempiaan?
Kommentit (12)
En aio hoitaa, molemmat yli 500km päässä enkä isää ole nähnyt lapsuuteni jälkeen jotain en ole mitenkään velvollinen sinne varsinkaan. Myös äiti asuu omasta tahdostaan noin kaukana niin siellä sitten järjestelee hoitonsa miten järjestelee, eipä ole mun asia
Minä. Äiti kuoli työikäisenä yllättävään sairauskohtaukseen, eli sen jälkeen jonkun aikaa mutta aivoinfarkti kun oli, ei voitu ottaa enää kotiin ollenkaan. Isää veli hoiti muutaman vuoden, kun asuvat samassa pihapiirissä, sitten kun ei enää pystynyt, isä men palvelutaloon. Minä olen koko aikuisikäni asunut monen tunnin ajomatkan päässä kotipaikkakunnalta, mihin isä jäi asumaan.
Mun vanhemmat on kasikymppisiä enkä ainakaan vielä ole joutunut hoitamaan. Ei kyllä paljoa nappaisi hoitaa kun nämä ovat olleet suht. välinpitämättömiä minun tarpeideni suhteen aina. Olin mm. koulukiusattu siinä määrin että olin itsemurhan partaalla ja isäni lähinnä naureskeli tilanteelle. Eikä meidän välit edelleenkään ole hyvät. En aio ottaa hoivanantajan roolia lähivuosina. Soittakoot ambulanssin jos on jokin hätä.
Olen kateellinen näille, jolla tilanne on tämä. Olen itse pakotettu hoitamaan, vaikka oma vointinikin on huono ja tarvitsisin itsekin apua.
Isä kuoli kun olin alle kouluikäinen ja äiti nopeasti 80-luvilla.
Ei ainakaan vielä.Toivon et kuolisivat pian pois.
On paljonkin. Yllättävän moni on joutunut jo nuorempana LÄHTEMÄÄN TÖIHIN. Ei ole voinut jäädä äidin viereen asumaan.
Kumpikin kuoli alle kuusikymppisinä. Ei siinä mitään hoitamista ollut.
Vierailija kirjoitti:
Olen kateellinen näille, jolla tilanne on tämä. Olen itse pakotettu hoitamaan, vaikka oma vointinikin on huono ja tarvitsisin itsekin apua.
Samassa nesteessä ollaan jos tieto "et ole ainoa" helpottaa ja näin ainokaisena kun ei voi delegoida tehtävää toiselle
En ole hoitanut, huolehtinut olen ja paljon, sekä isä, äiti ja appivanhemmat. Puolisoani olen hoitanut kuusi vuotta 24/7, enää en häntäkään.
En ole joutunut enkä halua että lapsenikaan joutuvat. Toivon että eutanasia sallitaan ennen kuin tulen liian huonokuntoiseksi.
En ole joutunut. Isä oli uusissa naimisissa ja asui toisella paikkakunnalla. Äiti kuoli suorilta jaloilta, eikä ehtinyt tarvita apua.