Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä voin sanoa?

Vierailija
01.06.2025 |

Mulla olis kummilapsen rippijuhlat kesällä mutta mua vaivaa sosiaalistentilanteiden pelko. Lisäksi en ole vuosiin nähnyt näitä sukulaisia livenä. Viestitellään kyllä kummilapsen äidin kanssa

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis oliko tarkoituksesi ilmoittaa että et mene juhliin ja kysyt neuvoa mitä voisit sanoa syyksi?

Vastaus: ihan klassinen, laitat edellisenä iltapäivänä viestiä että olet hirveässä flunssassa etkä jaksa / voi lähteä mihinkään, etkä viitsi tulla tartuttamaan muita. Kerro että käyt kylässä sitten kun paranet. Näin pääset näkemään heitä kahdenkesken ilman juhlallisuuksia.

Vierailija
2/6 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun pitää tiettyyn päivään mennessä ilmoittaa tulostaan. Ja joo en haluaisi mennä. Juuri sen takia kun ei ole ketään juttuseuraa siellä ja mokailen aina tuollaisissa kun jännittää. Sanon sopimatonta tai jotain tyhmää. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biestittelet edelleenkin ja kerrot, että sorry, en pääse tulemaan nyt, nähdään joku toinen kerta. Ei sinun tarvitse selittää mitään. Sinä päätät itse mihin menet, ei mikään velvoite, vaan sinä itse.

Vierailija
4/6 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kun pitää tiettyyn päivään mennessä ilmoittaa tulostaan. Ja joo en haluaisi mennä. Juuri sen takia kun ei ole ketään juttuseuraa siellä ja mokailen aina tuollaisissa kun jännittää. Sanon sopimatonta tai jotain tyhmää. 

Ap

OK, no sitten vaan vastaat jotain ympäri pyöreää, että - kiitos kutsusta, harmi mutta olen ehtinyt sopia jo tuolle vk lopulle muuta. Nähdään jossain kohtaa myöhemmin. Mukavia juhlia teille....    tms.

Ainahan voit muistaa kortilla ja pienellä lahjalla postitse tai laittamalla pikkusumman rahaa tilille. Näin olet hoitanut velvollisuutesi.

Vierailija
5/6 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuossa ylempänä on hyviä ehdotuksia. Ilmoitat vain ettet valitettavasti pääse osallistumaan ja that's it.

Vierailija
6/6 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua ap. Minä en vaan pidä julissa pönöttämisestä ja vieraiden ihmisten kanssa diiba daaban keskusteluista. Lisäksi kun olen sinkku, juhliin menen ja siellä olen yksin, se on hemmetin kiusaölista vaikka tuntisikin muutaman juhlissaolijan. Tai ihan sama vaikka tuntisin kaikki. 

Olen mestsri keksimään tekosyitä ettei tarvii mennä joka jumalan kissanristiäisiin. Nuorempana paras selitys oli vuorotyö, silli  "voi ei, mulla on koko vk lopåu töitä, meillä on porukkaa lomalla enkä pysty vaihtamaan". Myöhemmin olen käyttänyt tekosyynä työmatkaa. Se oli siinä, kukaan ei kysele sen jälkeen enää tai yritä vielä saada minua tulemaan.