Syön kohta keitettyä makaronia
Ja höystän sen suolalla, ketsupilla ja voilla. Muuhun ei ole resursseja, kiitos vaan yhteiskunta. Ja ihan tiedoksi, olen työkyvytön työtön ja en ole oikeutettu mm. toimeentulotukeen, koska mieheni saa palkkaa 1000e/kk. Kelan asumistuki poistui tammikuussa, ja meiltä poistui kyseinen tuki, koska mies saa palkkaa. Aina se työssäkäynti ei kannata. Olemme jo muuttaneet pienempään ja halvempaan asuntoon kelan pyynnöstä. Asumme nyt siis yksiössä, jossa neliöitä on vain 35. Silti menetimme tammikuussa tuen. Molemmilla on lääkitystä vaativat perussairaudet, joten lääkekulut on suuret. Työssäkäyntiinsä mies tarvitsee auton, koska julkisilla ei pääse kustannuspaikkaan työaikojen puitteissa.
Pussillisesta keitettyä makaronia riittää meille kahdeksi päiväksi lämmin ateria. Kaupassa käydään pari kertaa kuukaudessa, kun on palkkapäivä. Kelan asumistuen turvin saimme vielä edellisenä vuonna ruuan pöytään, mutta nyt kun tuki lakkautettiin, niin ei ole enää varaa syödä ja asumme nykyisin kaukana kaupungin palveluista ja julkinen liikenne ei toimi kunnolla, joten liikkuminen esim. kirkon ruoka-avun piiriin ei onnistu ja sinnekin on viikkojen jonot. Ja ei ole järkeä käyttää rahaa liikkumiseen, koska sekin summa on pois sitten käytettävistä ruokavaroista.
Kommentit (31)
Uliuliulivalivalivali... nauruttaa jo nämä keksityt ja liioitellut ulinat. Mennyt koko uskottavuus.
Vuosikymmenet vaihtuu, mutta köyhä on edelleen piikkinä rikkaitten lihassa.
Minulla sama juttu. Mies tienaa ns. liikaa, vaikka tulot tosi pienet. En ole kinuamassa tukia, yritän selvitä itse. Ensin heitin lääkkeet pois (niihin ei ole varaa), myin auton ja ostin polkupyörän. Sillä ajelen etsimässä ruokaa lähimetsistä (7-50 km) ja käyn kalassa. Kunto on parantunut huimasti ja paino pudonnut. Makaronia syömme myös, mutta minulla ei ole varaa pistää siihen suolaa, ketsuppia tai voita. Miehen rahat menevät asumiskuluihin ja työssäkäyntiin kokonaan.
Ai, sinäkin olet niitä "köyhät kyykkyyn" tyyppejä. Et tiedä, onko ihminen tehnyt kuinkakin pitkän uran työelämässä ja sairastunut ja joutunut kierteeseen, jossa eläkevakuutusyhtiö ja kela toistuvasti hylkää eläkehakemukset lääkärintodistuksista huolimatta?
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama juttu. Mies tienaa ns. liikaa, vaikka tulot tosi pienet. En ole kinuamassa tukia, yritän selvitä itse. Ensin heitin lääkkeet pois (niihin ei ole varaa), myin auton ja ostin polkupyörän. Sillä ajelen etsimässä ruokaa lähimetsistä (7-50 km) ja käyn kalassa. Kunto on parantunut huimasti ja paino pudonnut. Makaronia syömme myös, mutta minulla ei ole varaa pistää siihen suolaa, ketsuppia tai voita. Miehen rahat menevät asumiskuluihin ja työssäkäyntiin kokonaan.
Oletko jo tehnyt oravakeittoa ja jos, niin kuinka sait oravan pyydykseen. Millaista pyydystä käytät? Entä talvella, mitä ruokaa metsästä saa talvella?
Vierailija kirjoitti:
Minä syön kohta sisäfilettä ja salaattia ja juon pari olutta.
onnea vaan sinulle herkuista ja kiitos kun toit esiin oman paremmuutesi suhteessa aloittajaan.
Jos makaroonipussi maksaa muutaman centin ja siihen lenkkimakkara halvimmillaan euron niin siitä saa jo hyvän 2päivän aterian. Porkkana ja kaalia ym. saa edullsisesti niin turha valittaa etteikö muka olisi varaa. On tosi hauskoja nämä "köyhien" valitukset hehhehhehheeee.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä syön kohta sisäfilettä ja salaattia ja juon pari olutta.
onnea vaan sinulle herkuista ja kiitos kun toit esiin oman paremmuutesi suhteessa aloittajaan.
Paremmuutesi???
ihan töissä käyn ja omilla rahoillani syön mitä huvittaa !!! itket sinä tai et.
Vierailija kirjoitti:
Jos makaroonipussi maksaa muutaman centin ja siihen lenkkimakkara halvimmillaan euron niin siitä saa jo hyvän 2päivän aterian. Porkkana ja kaalia ym. saa edullsisesti niin turha valittaa etteikö muka olisi varaa. On tosi hauskoja nämä "köyhien" valitukset hehhehhehheeee.....
No tämä juuri.
Kiinnitin huomiota myös tuohon että kallista ketsuppia ja voita kuitenkin päälle. Eikös nuokin rahat voisi laittaa terveellisempäänkin ruokaan.
Ystäväni on erittäin huonossa kunnossa omien terveysongelmiensa vuoksi, esim. tuskin pystyy kävelemään (tarvitsee yleensä kainalosauvat) ja motoriikka on huono. Silti hän pitää kunnia-asianaan käydä koko ajan töissä. Asuu maaseudulla keskellä ei mitään, joten tarvitsee auton. Olen hänestä äärettömän ylpeä! Vastaavanlaista sisua saa hakea kaukaa.
Minusta on ihmeellistä, että jos ihmisellä on toimintakykyä vielä jäljellä, saa kokoaikaisen sairauseläkeläisen paperit ikään kuin ei pystyisi tekemään yhtään mitään työtä edes osa-aikaa. Ja tietysti sellaisia työkyvyttömiäkin on, jotka eivät enää ikinä kykene mihinkään työhön.
Maksan veroja hymyssä suin ystäväni kaltaisten vuoksi. Aloittajan kaltainen marisija taas ei sympatiaani saa sitten millään.
Vierailija kirjoitti:
Keitetty makaroni oivariinilla on hyvää 😋
Joo ei ole kun paskaa.mene töihin ja osta ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitetty makaroni oivariinilla on hyvää 😋
Joo ei ole kun paskaa.mene töihin ja osta ruokaa.
En mene, olen eläkkeellä. Tänään käyn kalassa, en kaupassa.
Millä perustelet sen että muiden pitäisi maksaa sinulle edes sen verran mitä nyt saat, saati vielä enemmän?