Koulujen päättäjäiset tänään. Kuinka juhlistitte omia päättäjäisiänne?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Peruskoulu vai lukio? Peruskoulu: jätskille. Lukio: menimme jonnekin, en enää muista minne. Helsingissä joku hieno paikka.
Päättäjäisillä tarkoitetaan yleensä peruskoulua. Toista astetta ja sitä korkeampia tarkoitettaessa puhutaan yleensä valmistujaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Jyväskylästä joten Viitaniemen rannassa meni ilta ja kauheassa lärvissä tietenkin. Porukkaa oli paljon, puskat heilui, jotkut tappeli. Välillä käytiin jeesusbussissa kahvilla että jaksoi taas jatkaa.
Mikä on jeesusbussi?
Olettaisin että uskonlahkon bussi joka kiersi mm. nuorten tapahtumissa (festarit ym.) ja tarjoili teen ohella keskustelua hengellisitä asioista.
- sivusta
Meillä ei peruskoulun päättymistä juhlittu mitenkään. Koulussa saatiin päättötodistukset ja se siitä. Illemmalla olin ajelulla poikaystäväni kanssa. Satuin näkemään, miten luokan pahin kiusaajatyttö itki ja tappeli poikaystävänsä kanssa. Nautin näkemästäni.
En mitenkään. Sain silloiselta työnantajalta kukkia. Olin siis jo töissä kun amis päättyi. Olisin halunnut enemmän eikä amis riittänyt tyydyttämään kunnianhimoani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Jyväskylästä joten Viitaniemen rannassa meni ilta ja kauheassa lärvissä tietenkin. Porukkaa oli paljon, puskat heilui, jotkut tappeli. Välillä käytiin jeesusbussissa kahvilla että jaksoi taas jatkaa.
Mikä on jeesusbussi?
Olettaisin että uskonlahkon bussi joka kiersi mm. nuorten tapahtumissa (festarit ym.) ja tarjoili teen ohella keskustelua hengellisitä asioista.
- sivusta
Hm. Itse istuin kotona päättäjäispäivän illan kuten kaikki muutkin illat. Olis varmaan sittenkin pitänyt lähteä ulos niin olisi päässyt edes jeesusbussiin puhumaan jonkun kanssa. :(
Olin kotona vanhempieni kanssa. Eivät antaneet mennä juhlimaan koska pelkäsivät että "eksyn pahoille teille ja päästän demonit sisään ja korruptoidun". Olipa tosi ihanaa kasvaa super uskovaisessa kodissa....
Menin rauhassa joen rannalle istumaan. Ei kiinnostanut bilettää. En tiedä, mitä kaverit tekivät, hekin olivat samaa maata.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei peruskoulun päättymistä juhlittu mitenkään. Koulussa saatiin päättötodistukset ja se siitä. Illemmalla olin ajelulla poikaystäväni kanssa. Satuin näkemään, miten luokan pahin kiusaajatyttö itki ja tappeli poikaystävänsä kanssa. Nautin näkemästäni.
Kadehdin sua. Itse olen vain kuullut kuinka pahin kiusaajaāmmä riiteli puhelimessa poikaystävänsä kanssa. Poikaystävä komea mutta käytökseltään täysi sika. Yrittänyt esim. ajaa tytön päälle kun ei saanut tältä.
Ilta ei ollut päättäjäiset vaan myöhemmin tavallinen perjantai kun kiusaaja oli tulossa käymään kotona opiskelupaikkakunnaltaan.
Puhuivat puhelimeen yleisellä paikalla ja toisesta päästä saattoi kuulla kiusaajan äänen. Poikaystävä huusi että ONKS SEKIN SITTE S**TANA MUN VIKA! Jne.
Naantalissa riekuttiin umpihumalassa. Aivan sairasta, että jopa aamulla ennen 9.-luokan todistustenjakoa juopoteltiin koulun parkkipaikalla. Ja minä olin se luokan priimus, en mikään "kovispahis".
Vierailija kirjoitti:
Naantalissa riekuttiin umpihumalassa. Aivan sairasta, että jopa aamulla ennen 9.-luokan todistustenjakoa juopoteltiin koulun parkkipaikalla. Ja minä olin se luokan priimus, en mikään "kovispahis".
Mistä saitte alcoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saitte alcoa?
Lähikaupasta ja alkosta kävin yleensä itse ostamassa.
Olin kiltti tyttö ja vietin päättäjäisillat kotona tai kylässä sukulaisten luona. En lähtenyt rantaan juomaan eikä minulla ollut sellaista kaveripiiriäkään missä oltaisi alaikäisinä juotu. Yo-juhlien jatkolla menin baariin ja ne olivat vasta kolmannet kännit minulle.
Niihin aikoihin peruskoulun päättäneet turkulaiset (oltiin siellä myös 8-luokan jälkeen) lähtivät Naantaliin juhlimaan. Siinä kirkon kupeessa isolla nurmialueella sitten vedettiin pussikaljaa ja kuka mitäkin oli onnistunut hankkimaan satojen, ellei tuhansien muiden teinien kanssa. Meno oli ihan sitä, mitä arvata saattaa.
Lakkiaisten jälkeen oltiin Turun keskustassa. Silloin ikä riitti ravintoloihin. Börssissä taisi olla eniten ylioppilaita, mutta muissakin baareissa käytiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saitte alcoa?
Lähikaupasta ja alkosta kävin yleensä itse ostamassa.
Öö eli olit jäänyt pari kertaa luokalle? Priimus?
Mikäs siinä. Erikousta kyllä että asiakkaat olivat itsekin nuoria. Yleensä homoprostituoitujen palveluksia etsivät vanhemmat miehet.