Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE elävän arkiston Läski-ilta vuodelta 1996

Vierailija
31.05.2025 |

oikeastiko on puhuttu noin lihavista? Klippejä löytyy Instagramista ja Facebookista. Olisi kiva nähdä tuo kyseinen jakso kokonaan.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
22/57 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin on puhuttu. Keskustelukulttuuri oli aivan erilainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo tänä päivänä hätkähdyttää.

Millos homoilta oli? Olisi mielenkiintoista nähdä sekin, oliko yhtä karmeaa puhetta siinäkin. Tai siis muistan että oli ja että Päivi Räsänen aiheutti valtavan piikin kirkosta eroamiseen, mutta en muista enää yksityiskohtia.

Vierailija
24/57 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on lipödeema. Jos se hoidettaisiin niin varmasti laihtuisi myös.

Vierailija
25/57 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/57 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on lipödeema. Jos se hoidettaisiin niin varmasti laihtuisi myös.

Päinvastoin. Lipödeemaa ei voi parantaa, mutta sen etenemistä voidaan hillitä ja oireita helpottaa painonhallinnalla, jonka keinoina ovat terveellinen ruokavalio ja liikunta. Eli laihduttaa pitäisi, niin lipödeemakaan ei vaivasi, ainakaan noin pahasti.

Vierailija
27/57 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
28/57 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osallistuiko Päivi Räsänen keskusteluun?

Luultavasi, muistan kuinka Päivi Räsänen oli noihin aikoihin esillä naistenlehdissä ja kertoi kuinka laihdutti 10 kg. Sen jälkeen on ollutkin yhteiskunnan täysin hyväksymä, mitä ei lihavana ollut.

Ai että 10kg olisi niin huomattavaa ettei yhteiskunta hyväksyisi....10kg hädin tuskin erottaa 🙄

Riippuu ihmisestä, 10kg lisää 50 kiloiselle on paljon isompi ja näkyvämpi muutos, kuin 100+ kiloiselle

Vierailija
29/57 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon aikaan ilkeily oli suosittua ja hyväksyttyä, jopa ihailtua. Hesarissa oli noita kuuluisia ilkeitä toimittajia/arvostelijoita.

Nyt kun samaa tekee rahvas somessa, se onkin niin väärin ja kauheaa.

Vierailija
30/57 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänä päivänä tuollainen rehellinen puhe tulisi tarpeeseen.

Muistan, kun tämä tuli ulos. Nauroin jo silloin koska rehellistä puhetta on aina virkistävää kuulla.

Hantta Krause sanoi, että jos huoneeseen astuu sisään lihava aivokirurgi, niin ei sitä ensimmäisenä ajattele, että tuossapa on aivokirurgi, vaan että jumalauta mikä läski!

Ja tämä on totuus vielä nykyäänkin.

Mikä mahtaa olla Hantta Krausen tilanne tänäpäivänä?

Jossain vaiheessa ainakin todella lihava.

Vierailija
31/57 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tuosta mitään, mutta vuonna 1996 TÄYTYI olla laiha.

Vierailija
32/57 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nothimg tastes better than skinny feels vai mikä se ysärin jumalattaren Kate Mossin motto oli 💋👍

Vierailija
33/57 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen jonnet haisi hielle, nyt hielle ja kitkerälle virtsalle... Kun sokeritaudit elinpainon myötä iskeneet varhain ja haima ei hajota kunnolla sokeria...

Vierailija
34/57 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 70-luvulla Suosikin kirjeenvaihtopalstan ilmoitusten vakioteksti oli "läskit älkööt vaivautuko".

Vierailija
35/57 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hantta Krausen heitto pyörätuolissa istuvasta toimitusjohtajasta, joka invalidisoi koko yrityksen. Herran jestas.

Tai Hytösen kommentti siitä, että kun on puoli miljoonaa työtöntä, ministerin ei sovi lihoTa. Siinä kanssa yksi varsinainen toimittaja, joka ei edes tiedä, miten sana "lihoa" taipuu. Olen aina inhonnut tuota ukkoa.

Kamalaa kuunneltavaa näin nykypäivänä.

Hantta tarkoitti ihmisten yleistä mielipidettä. Ei hän itse ollut sitä mieltä.

Vierailija
36/57 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mikä? Olin tuolloin nuori eikä ole tietoa tuollaisesta ohjelmasta. Kuulostaa pahalta.

Vierailija
37/57 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat ainakin tyhmentyneet. Hantta Krauseen havainnot yhteiskunnan asenteista olivat ihan totta. Ei hän sanonut, että se olisi oikein. Päinvastoin, hänhän nosti esille sen, miten raakaa on, jos poikkeaa ns normaalista.

Vierailija
38/57 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuohon aikaan teini lukiossa enkä nähnyt siinä ohjelmassa mitään ihmeellistä. En itseasiassa vieläkään näe. Lihavuus on ongelma josta pitää saada puhua.

Vierailija
39/57 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveetä käytöstä. Voi apua. No ilmankos myös monen lapsen ja nuoren suhtautuminen lihavuuteen oli tosi kielteinen ja lihavaa luokkatoveria haukuttiin ja pilkattiin urakalla. Ja tehtiin selväksi jo pienenä, että ylipaino on oma vika.

Itse olin tämä lihava luokkatoveri. 1996 olin mukana ylipainoisten lasten leirillä, josta sain vähän apua.

Myöhemmin ylipainon taustalta löytyi useampikin tekijä (raudanpuute, b12 puute, d-vitamiinivaje ja muutakin). Nykyään oon hoikka, mutta ei se paino multa haukkumalla ja arvostelemalla koskaan lähtenyt. Itsetunto kyllä meni rikki ja muutakin - mt-polin asiakas olen nyt aikuisena.

No hyvähän se vaan oli, ettei lihavuutta normalisoitu niinkuin nykyään. Ihan järkyttävää kuinka moni nuori on liikalihava nykyisin.

Vierailija
40/57 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveetä käytöstä. Voi apua. No ilmankos myös monen lapsen ja nuoren suhtautuminen lihavuuteen oli tosi kielteinen ja lihavaa luokkatoveria haukuttiin ja pilkattiin urakalla. Ja tehtiin selväksi jo pienenä, että ylipaino on oma vika.

Itse olin tämä lihava luokkatoveri. 1996 olin mukana ylipainoisten lasten leirillä, josta sain vähän apua.

Myöhemmin ylipainon taustalta löytyi useampikin tekijä (raudanpuute, b12 puute, d-vitamiinivaje ja muutakin). Nykyään oon hoikka, mutta ei se paino multa haukkumalla ja arvostelemalla koskaan lähtenyt. Itsetunto kyllä meni rikki ja muutakin - mt-polin asiakas olen nyt aikuisena.

No hyvähän se vaan oli, ettei lihavuutta normalisoitu niinkuin nykyään. Ihan järkyttävää kuinka moni nuori on liikalihava nykyisin.

Sitä ei normalisoitu, mutta siitä tuli uusi normaali.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi