Taas lasten kevätjuhlissa ihmisiä rönttävaatteissa
Hyvä kun ei joku kirpparipaita johon jämähtänyt likaraita joka ei pesussakaan lähde pois. Mikä ihmisillä on vaikea ymmärtää miten pukeudutaan juhlavasti? Miksi näytetään samalta kuin että vaan herätään ja laitetaan aamutakki päälle ja juhliin? En tajua. Eikö ole rahaa siisteihin vaatteisiin?
Kommentit (867)
Suomalaiset naiset ovat sellaisia jörömaijoja, ajattelevat että ei laittautuminen tai kauniisti pukeutuminen naista paranna, parempi mennä vaan omana itsenään... eli ilman meikkiä ja arkikuteissa. Kerran näin nuoren naisen (ihan sääliksi kävi) juhlissa jolla paha akne. Naama 40% punaisten läiskien peitossa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset naiset ovat sellaisia jörömaijoja, ajattelevat että ei laittautuminen tai kauniisti pukeutuminen naista paranna, parempi mennä vaan omana itsenään... eli ilman meikkiä ja arkikuteissa. Kerran näin nuoren naisen (ihan sääliksi kävi) juhlissa jolla paha akne. Naama 40% punaisten läiskien peitossa.
Olet varmaan tuijottanut myös minua juhlissa. Psoriasisläikkiä kyynärpäissä ja jaloissa. Käytän silti lyhythihaisia mekkoja, miksen käyttäisi? Koittakaa kestää :D
Vierailija kirjoitti:
Mutta kyseessä on JUHLA... tajuaisin jos kyseessä olisi joku ystävien tapaaminen jne. niin ei olisi niin väliä. Olen varmaan sitten sen verran vanhanaikainen että jos kyseessä on juhla niin sinne pukeudutaan juhlavasti.
Sama täällä.
Enkä ollenkaan ymmärrä, miksi nykysukupolvet kokevat hautajaisvaatteet niin ahdistavina. Yhtä ahdistava tilaisuus hautajaiset aina on, myös niille menneille sukupolville. Nykyään ollaan kaiken suhteen jotenkin herkempiä.
Ja minähän en mitään erikoishepeneitä ostele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töistä kun pääsee piipahtamaan kevätjuhlassa, niin ei niitä vaatteita voi aina vaihtaa. Vai pitäisikö jättää kyttääjien takia menemättä. Lapset on tärkeämpiä.
oletko paskaisissa vaatteissa töissäkin
En ole tuo, jolta kysyt, mutta tuohan riippuu töistä. On edelleen töitä, joissa vaattet voi likaantua vaikka mustaan rasvaan tai maaliin. Tosin en kevätjuhlissa ole ketään tällaisissa vaatteissa nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kyseessä on JUHLA... tajuaisin jos kyseessä olisi joku ystävien tapaaminen jne. niin ei olisi niin väliä. Olen varmaan sitten sen verran vanhanaikainen että jos kyseessä on juhla niin sinne pukeudutaan juhlavasti.
Sama täällä.
Enkä ollenkaan ymmärrä, miksi nykysukupolvet kokevat hautajaisvaatteet niin ahdistavina. Yhtä ahdistava tilaisuus hautajaiset aina on, myös niille menneille sukupolville. Nykyään ollaan kaiken suhteen jotenkin herkempiä.
Veikkaisin, että esimerkiksi oman puolison ja lapsen hautajaiset ovat ahdistavampi tilaisuus kuin jonkun suht etäisen isotädin tai tuttavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä.
Ei ole kyse pelkästään vaatteista tietenkään, vaan yleensä ihan siitä kokonaistilanteesta. Itse en ole pystynyt enää koskaan käyttämään samoja kenkiä mitkä minulla oli toisen vanhempani hautajaisissa, vaan niistä tuli aina mieleen hautajaiset ja se fyysisesti etova olo. Aluksi laitoin ne kaapin perälle ja lopulta hävitin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä.
Vaikka miten mietit, niin et voi kuvitellakaan tilannetta tai syitä, miksi jotakuta ahdistaisi pukeutua hautajaisvaatteisiin ja mennä hautajaisiin? Ok.
Ikäväähän tämä on häiritä olemassaolollaan ns. " parempaa väkeä", mutta perheessämme on pukeuduttava varallisuuden mukaan.
Emmekä ole lastemme juhlissa ilahduttamassa kokoomusporvareiden pukukoodi-silmiä, vaan meistä on tärkeintä ilahduttaa lapsiamme läsnäolollamme.
Pukua töissä pitävänä, koen että ne on ne töissä muutoin pukeutuvat kun kaipaavat sitä pukeutumista vähän jokapaikassa. On vissiin ainoa tilaisuus pynttäytyä ja sitten harmittaa, kun muut ei lähde leikkiin.
Itse olin muksujen kevätjuhlassa shortseissa ja t-paidassa. Kuten aika moni muukin iskä, joiden tiedän olevan ihan pukukansaa arkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä.
Lasteni isä kuoli pari vuotta sitten ja todellakin annoin lasten pukeutua sellaisiin vaatteisiin missä tunsivat olonsa hyväksi myös hautajaisten aikana. Molemmilla oli suorat puuvillahousut ja vaaleansiniset kauluspaidat. Lapsille isän tapaturmainen kuolema oli suuri järkytys ja ala-asteikäisille kuoleman käsittely on muutenkin haastavaa. En näe mitään syytä miksi olisi pitänyt pakottaa niihin tummiin pukuihin rusetteineen, vaikka heillä olisi sellaisetkin olleet.
Kun katselee vaikka presidentin itsenäisyyspäivän juhlia, joissa on mukana 2000 ihmistä, joista noin puolet on miehiä ja toinen puoli naisia, niin ei pukeutuminen sielläkään näytä kovinkaan etiketinmukaiselta tai hienolta.
Ehkä kahdellakymmenellä daamilla on sellainen puku, joka sopii hänelle itselleen ja on vielä hyvännäköinen muidenkin mielestä.
Hyacint Bucket onko se kukkahattu nyt varmasti tarpeeksi kireellä? Pitäisikö vielä vähän vetää syvemmälle, että on varmasti hattu tarpeeksi kireellä?
Täällä väitellään jostain hautajaisvaatteista vaikka kyse oli koulujen kevätjuhlista. Nämä ummehtuneenhajuiset huppariröhnöttäjät tietenkin riensivät kertomaan miten ovat niin syvällisiä ja aitoja ihmisiä ettei ole aikaa ajatella mitään vaatteita.
Ei tarvitse ihmetellä miten täällä ei ihmiset pariudu ja suhteet kestä. Suurin osa on mielenkiinnottomia nollatason seksuaalisen vetovoiman olmeja.
Miksi ostit linux koneen ja käytät puhelinta virusten varalta 😂😂😂 etkö huomaa ristiriitaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töistä kun pääsee piipahtamaan kevätjuhlassa, niin ei niitä vaatteita voi aina vaihtaa. Vai pitäisikö jättää kyttääjien takia menemättä. Lapset on tärkeämpiä.
Oikeissa töissä ne vaatteet likaantuu muutenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeissa töissä ne vaatteet likaantuu muutenkin
Ahaa eli se on se sanoma niiltä jotka juhliin tulee likaisissa työvaatteissa; olen oikea mies ja teen kunnon töitä, oujee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä.
Veikkaisin, että esimerkiksi oman puolison ja lapsen hautajaiset ovat ahdistavampi tilaisuus kuin jonkun suht etäisen isotädin tai tuttavan.
Hautasin vastikään oman äitini, joka oli minulle rakkain ihminen maailmassa. Ei olisi tullut kuuloonkaan, että pukeudun johonkin muuhun kuin mustaan. Sama jos joudun hautaamaan mieheni ja sisareni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä.
Vaikka miten mietit, niin et voi kuvitellakaan tilannetta tai syitä, miksi jotakuta ahdistaisi pukeutua hautajaisvaatteisiin ja mennä hautajaisiin? Ok.
Et vastannut, miten sitten menneet sukupolvet ovat selvinneet hautajaistilanteista ja nykysukupolvi ei? Silloin on sentään sodittu ja menetykset ovat olleet monin tavoin karmivampia kuin nykyään. Joku juttuhan tässä täytyy olla, miksi nykysukupolvi laistaa vanhoista tavoista. En keksi muuta kuin heikkouden.
Pieruverkkareissa