Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas lasten kevätjuhlissa ihmisiä rönttävaatteissa

Vierailija
31.05.2025 |

Hyvä kun ei joku kirpparipaita johon jämähtänyt likaraita joka ei pesussakaan lähde pois. Mikä ihmisillä on vaikea ymmärtää miten pukeudutaan juhlavasti? Miksi näytetään samalta kuin että vaan herätään ja laitetaan aamutakki päälle ja juhliin? En tajua. Eikö ole rahaa siisteihin vaatteisiin? 

Kommentit (867)

Vierailija
1/867 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden vaatteista valittaminen kertoo vain omasta epävarmuudesta.

Vierailija
2/867 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun kevätjuhla nyt mikään pukujuhla oo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/867 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että olivat edes rönttävaatteissa. Meidän lastemme kevätjuhlissa osa vanhemmista oli täysin alasti.

Vierailija
4/867 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaahtoat kenenkään vaatteista, ap?

Vierailija
5/867 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinne mennä katsomaan kevätjuhlaa eikä toisten vaatteita? 

Vierailija
6/867 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kevätjuhla niin ihmeellinen juhla ole, paitsi kun pääsee 6. ja 9. luokalta. Täällä edes muiden luokkien kevätjuhlaan kutsuttu vanhempia.

Vierailija
7/867 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan Suomessa. Ihan normaalia että jopa hautajaisissa ollaan samat vaatteet päällä kuin arkenakin. 

Vierailija
8/867 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ollaan Suomessa. Ihan normaalia että jopa hautajaisissa ollaan samat vaatteet päällä kuin arkenakin. 

Junttia.

Vierailija
9/867 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEP! Täällä olin saappaissa ja villapaidassa sekä farkuissa kevätjuhlassa. Ulkona +9 astetta ja vettä satoi. Kevätjuhla oli ulkona. En nähnyt muuta vaihtoehtoa pukeutumisessa.

- Yksi mamma vaan

Vierailija
10/867 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt tarvitaan terapiaa kun toisten vaatteet niiiiiin ahdistaa.

Vierailija
11/867 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin käy kun seurustelee roska väen kanssa. Meidän lapsemme käyvät yksityiskoulua, jossa arvostetaan pukeutumista ja käytöstapoja. Lapsemme Carl ja Gunilla osaavat käyttäytyä tilanteessa kuin tilanteessa. Lapsukaisilla oli ongelmia motivaation kanssa, mutta käytimme heitä tavallisessa koulussa. He pöyristyivät ja näkivät painajaisia seuraavana yönä. Vierailu oli viimeinen keino, mutta se toimi. He kertoivat aamulla itkuisina ymmärtäneensä millaista elämä voisi olla ilman kunnollisia käytöstapoja.

Vierailija
12/867 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kevätjuhla nyt mikään pukujuhla ole, mutta toki siistit ja vähän paremmat vaatteet olisi syytä laittaa päälle kotiverkkareiden sijaan. Minuakin vähän häiritsee, jos ihan rikkinäisissä, likaisissa tai nuhjaantuneissa vetimissä ollaan paikalla. Ajattelen, että pukeutumisella kunnioitetaan paitsi juhlan tarkoitusta, myös opetetaan omaa lasta ja näytetään mallia siitä, että tilaisuuksiin laitetaan päälle jotain muuta kuin likaiset lenkkarit ja huppari. Ei mikään ihme, jos nykyään häihin ja hautajaisiinkin ilmestytään missä tahansa rytkyissä, kun kotoa ei ole saatu mallia minkäänlaiseen pukeutumiseen.

Vierailija
13/867 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa se olis jos peruskoulun lukuvuoden päättäjäisiin puku päällä pitäs lähtee.

Ei ole asetettu pukukoodia!

Mikä vaatefriikki täällä hilluu? Hautajaiset. Yo-juhlat, rippijuhlat, häät....

-koko ajan jotain nässyttämistä ihmisten vaatteista!

Vierailija
14/867 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa se olis jos peruskoulun lukuvuoden päättäjäisiin puku päällä pitäs lähtee.

Sä oot varmaan se jolla on pieruverkarit ja likainen huppari päällä tilaisuudessa kuin tilaisuudessa.

Vierailija
15/867 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oot varmaan se jolla on pieruverkarit ja likainen huppari päällä tilaisuudessa kuin tilaisuudessa.

Kuule. Mä oon oma itteni. Mä en tarvii pukua näyttääkseni et mä oon muka sivistyny. Mul on elämän kokemusta jota ei saa koulusta. Mä oon sivistyny elämästä. Turha tulla mulle sanoo et se lähtee vaatteista. Se ei lähe. Se lähtee sydämmestä. Siitä mikä on aitoo ja rehellistä.

Vierailija
16/867 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa pikku nappulat kirmaa kesälaitumille🤗

Vierailija
17/867 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä pitäisi laittaa pukukoodi, vaaditaanhan sellaista monissa muissakin juhlissa ja jopa työpaikoilla. Sekin voi olla ihan hyvä oppimistapahtuma ja koulu on oppimista varten. Yo-juhlat, rippijuhlat, häät ja hautajaiset on sellaisia juhlia, missä monella on puku päällä tai vähintään joku siisti juhlava asu. Lapsi pitää opettaa siihen alusta asti.

Vierailija
18/867 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEP! Täällä olin saappaissa ja villapaidassa sekä farkuissa kevätjuhlassa. Ulkona +9 astetta ja vettä satoi. Kevätjuhla oli ulkona. En nähnyt muuta vaihtoehtoa pukeutumisessa.

- Yksi mamma vaan

Et nähnyt muuta vaihtoehtoa? LOL. Farkut eivät ole juhlavaate. Oletko koskaan kuullut esim. suorista housuista tai villahameesta? Miten on villatakki tai -jakku?

Vierailija
19/867 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Suomessa. Muualle kuitenkin ymmärretään laittautumisen ja kauniin pukeutumisen päälle. 

Vierailija
20/867 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kevätjuhla nyt mikään pukujuhla ole, mutta toki siistit ja vähän paremmat vaatteet olisi syytä laittaa päälle kotiverkkareiden sijaan. Minuakin vähän häiritsee, jos ihan rikkinäisissä, likaisissa tai nuhjaantuneissa vetimissä ollaan paikalla. Ajattelen, että pukeutumisella kunnioitetaan paitsi juhlan tarkoitusta, myös opetetaan omaa lasta ja näytetään mallia siitä, että tilaisuuksiin laitetaan päälle jotain muuta kuin likaiset lenkkarit ja huppari. Ei mikään ihme, jos nykyään häihin ja hautajaisiinkin ilmestytään missä tahansa rytkyissä, kun kotoa ei ole saatu mallia minkäänlaiseen pukeutumiseen.

Luepa nyt tuo sepustuksesi, lue ajatuksen kanssa, mikäli sinulla sellaista kykyä/ominaisuutta on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi