Työpaikkaromanssi
Maria Hintikka kertoi täpinöissään työpaikkaromanssistaaan jaihmetteli sitä, miksi työpaikkaromanssit pitäisi kieltää.
Ainakin Yhdysvalloissa joissain työpaikoilla työpaikkaromansseja ei suvaita. Olen ymmärtänyt, että kyseessä on toimialoja joissa joissa käsitellellään paljon luottamuksellisia tietoja tai talouteen liittyviä asioita, joissa työpaikkaromanssin toinen osapuoli saattaisi vaikutttaa tai puoltaa päätöksiä joissa käsitellään suuria rahasummia tai suhde alaisen ja esimiehen välillä päätyisi siihen, että alainen pystyisi vaikuttamaan esimiehen päätöksiin, mutta asiahan on näin.
Ongelmaksi nämä työpaikkaromanssit tulevat silloin, kun tulle dilemma ja asia pitää selvittää, nämä työpaikkaromanssilaiset tukevat tai tarvittaessa valehtelevat toistensa puolesta ja silloin tietyillä aloilla tämä on ongelma. Sen vuoksi joissain työpaikoissa työpaikkaromanssit ovat kiellettyjä.
Tosin Maria Hintikka työskentelee media-alalla eikä ala ole mitään rakettitiedettä.
Itse olen ollut työpaikalla jossa on ollut näitä kyyhykyläisiä ja olen moneltakin muulta kuullut, että ovat aika ärsyttäviä. Kulkevat joka paikassa kuin paita ja peppu ja pahimmassa tapauksessa toimistolla toinen tulee kyhnäämään siihen toisten silmien alle.
Lisäksi työpaikoilla on tapana valita puolia, kun romanssiin tulee ryppyjä, toista osapuolta aletaan eristää tai jopa kiusaamaan työpaikalla.
Itselläni ei sinäänsä ole mitään romanssia vastaan, mutta en rupea kuitenkaan varattuja miehiä jahtaavaksi työpaikkah****ksi.
Kyllä itselläni on ollut negatiivisiä kokemuksia, mies on ollut kiinnostunut, mutta samaan aikaan miehellä on ollut suhde jo työpaikalla ja jos en ollut kiinnostunut varastusta suhteesta, joutuu eristetyksi ja kiusatuksi.