Luotatko vaistoosi parisuhteessa?
Otsikossa kysymys siis tulikin. Luotatko parisuhteessa vaistoosi vai toimitko vain sen mukaan mistä on selkeää näyttöä? Itse kamppailen asian kanssa sillä vaisto sanoo että mies tekee jotain mistä en tiedä, ei välttämättä ole fyysistä pettämistä mutta jotain.. Ei vain ole näyttöä asiasta enkä tiedä miten sitä saisi.
Kommentit (9)
Luotan ja yleensä se on ollut oikeassa. Jatka huomaamatonta seurailua ja ennen pitkää jotain selviää.
Enpä ole koskaan kuullut että vaisto olisi väärässä. Eikä se välttämättä ole mitään yliluonnollista vaan pieniä kumuloituvia merkkejä niistä piirteistä jotka korreloivat vahvasti pettämisen kanssa. Usein merkit ovat niin pieniä ettei sitä edes ymmärrä että uskollisen miehen kohdalla sellaisia ei tule ollenkaan ikinä.
Minulla ei ole mitään vaistoa. Eikä ole kenelläkään muullakaan. Ei yksinkertaisesti ole mahdollista saada maailmasta havainnoista riippumatonta tietoa jollakin yliaistillisella vaistolla. Ne, mitä sanotte vaistoksi, ovat vain epäilyksiä, harhaluuloja, ennakkoluuloja, kuvitelmia, oletuksia jne.
Tämä kuulostaa varmaan oudolle mutta mies on laittanut esim.messengerin ja Facebookin paikallaolon pois päältä ja väittää ettei edes juuri käytä niitä. On siis itse sanonut näin, en kysynyt asiasta. Miksi vaivautuisi salaamaan paikallaolon jos ei siellä paljon ole? Olen itsekin siellä enkä ole väijynyt hänen paikallaoloa. Miksi se on merkityksellistä että joku näkee sinun olevan paikalla, en ymmärrä. Ap
Luotan 100%. Olen saanut useamman pettäjän kiinni pelkästään vaistoa seuraamalla. En enää vaivaudu etsimään edes todisteita vaan suoraan luiskaan kun viesti tulee.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään vaistoa. Eikä ole kenelläkään muullakaan. Ei yksinkertaisesti ole mahdollista saada maailmasta havainnoista riippumatonta tietoa jollakin yliaistillisella vaistolla. Ne, mitä sanotte vaistoksi, ovat vain epäilyksiä, harhaluuloja, ennakkoluuloja, kuvitelmia, oletuksia jne.
Sinulla, kuten kaikilla muillakin on myös alitajunta ja aivot moninaisine prosesseineen. Tietoinen mieli kattaa vain aivan pienen osan tiedon prosessoinneista aivoissa. Valtaosa aivojen tiedonkäsittelystä ja muistista on myöskin ikäänkuin automaattista, ja se toimii myös koko ajan pinnalla olevien tietoisten asioiden alla. Aivot vastaanottaa kokoa ajan tietoa myös tietosen mielen ulkopuolella ihan tavallisista aistihavainnoista lähtien.
Tavallisessa vaistossa ei siis tarvitse olla mitään "yiluonnollista". Vaan se on hyvinkin luonnollista.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ex mieheni kuvitteli (oli varma) että petän häntä taukoamatta useiden miesten kanssa. Tätä kesti 15 vuotta kunnes olin täysin loppu. En pettänyt ikinä edes tunnetasolla. Eli tämä miehen vaisto oli kyllä täyttä harhaluuloa ja kuvitelmia.
Pelottaa että siihen menee vuosia tai kauemmin että jotain selviää, ollaan oltu jo 5 vuotta yhdessä. Ap
Sekä että. Lähtökohtaisesti luotan, mutta jos jokin epäilyttää, jään seuraamaan tilannetta. Näin ex jäi kiinni ja ero tuli.