Kuinka pian työsuhteen päättymisen jälkeen työnantaja on velvollinen toimittamaan työtodistuksen? ev
Kommentit (5)
Kohtuullinen aika lienee pyynnöstä noin kaksi viikkoa.
Työtodistustahan ei enää nykyisin anneta kuin pyynnöstä! Eli jos et ole pyytänyt (joissain firmoissa pyyntö pitää tehdä jopa kirjallisena) niin turhaan odottelet.
Eli " kohtuullisessa ajassa työtodistuksen pyytämisestä" . Mitä se sitten tarkoittakaan. Mulla meni 1kk, että ex-työnantaja sai sen lähetettyä mulle. Sen lisäksi oli vielä vähätellyt mun tehtävien laajuutta ja tavallaan sai näyttämään mun työn vaatimattomalta. No, mun piti ottaa liiton lakimiehet hommaan mukaan, että sain oikeanlaisen työtodistuksen. " Ihme" , mutta kun liiton juristit uhkasivat toimillaan niin työantaja sai tehtyä asianmukaisen todistuksen kahdessa päivässä =)
Lähdin pomoni kiusaamisen ja henkisen ahdistelun takia. Sopii hyvin kuvaan ettei hän halua lähettää todistusta.
ap
mutta mulkvisteja löytyy työnantajienkin joukosta ja ei heitä lakipykälät kiinnosta, suuremman nautinnon näyttää tuovan ex-työntekijän kiusaaminen (kuten mun tapauksessa). Mutta sitä vartenhan niitä liittojen jäsenmaksuja maksetaan, että niiden juristeilta saa apua tarvittaessa.
Ap, ota liittoon yhteyttä ja pyydä niitä soittamaan esimiehellesi ja vaatimaan todistusta. Kyllä pistää vipinää kinttuihin!
-10
silloin kun olet viimeistä pvää töissä,,,,