Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talo myity. Mitä saan RUUVATA mukaani?

Vierailija
22.03.2007 |

Esim vessassa meillä on " sisustukselliset" pyyhekoukut ja paperiteline, voinko ne ruuvata mukaani vai " kuuluuko ne taloon" ?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinteä osa keittiötä! Toisin kuin esim. apk ja liesi; ne on jo kytkentöjen puolesta niin kiinni talossa että kuuluu luontevasti jättää.. kaikki on tietty sopimuskysymyksiä. Voihan olla että uusi omistaja vaikka uusi koko keittiön ja on vaan hyvillään jos myyjä vie entisen pois...

Vierailija
22/38 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin täysin yllättyny kun oli kaikki viety verhotangoista lähtien. Ei itselläni tulisi edes mieleenkään viedä mukanani jotain helvetin verhotankoja. Kyllä ärsytti ja varsinkin se kun myyjäpari kehui niin kovasti kun olin taloa kattomassa kuinka kaikkea tavaraa he jättävät mulle sinne mutta tekivätkin sitten päinvastoin. Pitää ny joku järki olla ettei talosta kaikkea revitä irti mitä saadaan, hullua moinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä täällä oli sisään muuttaessa eli

-jääkaappipakastimet

-hella

Itse ostamiamme ei tietenkään jätetty eli mukanamme vietiin

-astianpesukone

-pyykinpesukone

-mikroaaltouuni

On ihan naurettavaa olettaa että esim. mikro kuuluisi kalustukseen, eihän kukaan kuvittele niin kahvinkeittimen tai tehosekoittimenkaan suhteen...

Sen sijaan mitään vessan koukkuja yms. en rupeaisi kiskomaan irti, eihän ne ole minkään arvoisiakaan ja olisi vaan epäkohteliaisuutta seuraavaa muuttajaa kohtaan.

Vierailija
24/38 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia on, mitä on fiksua jättää.

Me olemme itse laittaneet ikkunalaudat ja jos muuttaisimme eikä uudessa asunnossa olisi niin takuulla ottaisin mukaan, ei niitä alunperin täällä edes ollut.

Ja verhotangon ottaisin mukaan, jättäisin kyllä kaappiin alkuperäisen, mutta uusinta en!

Eikä tässä asunnossa ole esim. eteisessä ainuttakaan kiinteää kaappia, joten nekin lähtisivät mukaan.

Vierailija
25/38 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun teimme kiinteistövälittäjä kanssa sopimusta myymisestä ilmoitimme jo mahdollisimman tarkkaan mitä myyntiin kuuluu.... siis keittiöstä jää kaappi,pakastin,pesukone hella... molempiin makkareihin jätettiin kaapit koska niissä ei muuta säilytystilaa vaikka olivat irtonaisia.... samoin olkkarin kattolamppu ilmoitettiin jätettäväksi koska siiitä olis jääny karseet reijät kattoon sellanen pitköä viidenmetrin virtakisko härdelli... ei ollut halpa ostettaessa mutta kuului mielestäni asuntoon....

ei olis tullut pieneen mieleenikään viedä mukanani kukkalutoja,verhotankoja tai vessasta peiliä/lamppuja/naulakkoja, sama homma kylppärissä.... naulakko ja likapyykki kaappi vaikka ei ollut kiinni missään....

minä nostaisin metelin jos ostaisin talon/asunnon ja kauppa kirjaa tehdessä myyjä ei olisi ilmoittanut vievänsä mukanaan jotain noin kiinteää kuin wc paperiteline...

Vierailija
26/38 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankkivat edulliset tilalle (ruuvaisvat valmiiksi paikoilleen). nämä uudetkin oli siis ihan asialliset, metalliset jne mutta ne ekat oli siis jotain kallista sarjaa.

Vierailija
27/38 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asunnoissa pitää olla muutakin kuin pekät seinät.

Vierailija
28/38 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ainakin asunnonvälittäjät ovat asiaa tulkinneet. Ja jos esittelussä talossa on mikroaaltouuni näkyvissä, eikä kerrota, ettei se kuulu kauppaan, niin sekin on osa taloa. Samoin muut kodinkoneet,

Vierailija
29/38 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos minulla on kalliit naulakot seinässä, kannattaa ne irroittaa jo ennen asuntonäyttöä? Jos en irroita niitä, ennen näyttöä, kuuluvatko ne kauppaan?

Sori nostan vanhan ketjun, en jaksa tehdä uutta.

Vierailija
30/38 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina myydessäni jättänyt paikalleen design naulakot, verhotangot ja verhotkin, koska ne oli laadukkaat tehty mittojen mukaan. En ottanut String-hyllyjä mukaan, sillä niistä olisi jäänyt ruuvin jäljet. Ostin uudet sitten uuteen kotiini.

Loppujen lopuksi nuo on pieniä rahoja 150 000€ asunnossa.

Vierailija
31/38 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos minulla on kalliit naulakot seinässä, kannattaa ne irroittaa jo ennen asuntonäyttöä? Jos en irroita niitä, ennen näyttöä, kuuluvatko ne kauppaan?

Jos kauppakirjassa ei toisin mainita, niin silloin naulakko joka on ruuvattu kiinni seinään kuuluu kauppaan.

Sun ei kuitenkaan tarvitse alkaa ruuvata niitä naulakkoja irti ennen näyttöä, vaan kauppaa tehdessä voi kauppakirjaan laittaa maininnan että naulakot eivät kuulu kauppaan. Se on ihan sopimuskysymys, ja kauppaa tehdessä on monesti järkevä laittaa siihen kauppakirjaan ehtoja/luetteloa siitä mitkä kaikki kalusteet ja tavarat kuuluvat kauppaan.

Vierailija
32/38 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtaimiston viet mukanasi, eli kaiken mitä irti saat ruuvarilla tai sorkkaraudalla.

Vierailija
33/38 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin mm pytyn ja parketin.

Vierailija
34/38 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrataloissa on yleensä sellainen sääntö, että ruuvi pitää jättää reikään. Jos olet tilannut sepältä nimikylttikoukut perheellesi ja koirillesi, niin ei tietenkään niitä tarvitse jättää seur.asukille. Jätät vaan ruuvit. Olen muuttanut yli 20 x ja aina on ollut tuo. Talon kiinteisiin lamppuihin pitää jättää palavat valot, niistä tulee muutoin lasku (minulle on tullut) taloyhtiöltä. 

Vierailija
35/38 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kauppakirjassa ei toisin mainita, niin silloin naulakko joka on ruuvattu kiinni seinään kuuluu kauppaan.

Sun ei kuitenkaan tarvitse alkaa ruuvata niitä naulakkoja irti ennen näyttöä, vaan kauppaa tehdessä voi kauppakirjaan laittaa maininnan että naulakot eivät kuulu kauppaan. Se on ihan sopimuskysymys, ja kauppaa tehdessä on monesti järkevä laittaa siihen kauppakirjaan ehtoja/luetteloa siitä mitkä kaikki kalusteet ja tavarat kuuluvat kauppaan.

Näin. Joskus olen kuullut, että ostajat ovat neuvotelleet kauppaan mukaan jotain, mitä myyjät eivät ole olleet aikeissa jättää, kuten pesutornin.

Vierailija
36/38 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli ihan vtun kiva kun joka paikka oli reikiä täynnä! Veivät jopa talonkirjan eli kansion, jossa on kaikkea talon rakentamiseen liittyvää, antenneista, liitännöistä yms...

Kylppäristäkin veivät likapyykkikaapin, jollainen kuuluu joka kämppään. Ihan sikamaisen nihilististä meininkiä.*murinaa*

Ostin omilla rahoillani tänne likapyykkikaapin ja hienon sellaisen, jonka todellakin vien mukanani.

Vierailija
37/38 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajan kanssa voi ap keskustella. Itse kuin myin asuntoni, sovin ostajan kanssa, että mm. sohva jää hänelle. Toki ei itselleni tullut mieleenkään alkaa ruuvailemaan seinistä pyyhekoukkuja ja wc-paperitelineitä irti. Mutta niistäkin voi puhua ostajan kanssa ja kertoa, että tykkäätte niistä paljon ja voihan olla, että ostaja ei pidä niistä ollenkaan ja on iloinen, että poistat ne ja toki poistat nätisti ja ehkä jos olet viisas, niin kiinnität jotkut toiset tilalle.

Vierailija
38/38 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin aikoinaan mökki ja sovittuna luovutus päivänä menin paikalle, niin entinen omistaja oli poikansa kanssa kaivamassa betonisia pihalaattoja portaiden edestä. Tohkeissaan selitti, kuinka meinasivat unohtaa ottaa ne mukaan. 

Totesin siihen, että on noin viisi minuuttia aikaa purkaa kärriin pakatut laatat pihalle ja häipyä ellei halua jäädä pötköttämään siihen pihakiveyksen alle.

Ei juotu lähtökahveja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme