En käsitä ihmisiä, jotka ei käy salilla tai tee kotitreeniä painoilla
Miten jaksatte sitä vetelää oloa?
Ps. Kotityöt tai rikkaruohojen kitkeminen eivät käy lihaskuntotreenistä
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Rikkaruohojen kitkentähän on mitä parhainta treeniä, lisää venyvyyttä ja parantaa terveyttä. Oikeastaan painavien asioiden nostelu on varmaan retardein treenaamismuoto, mitä maa päällään kantaa.
Oletko nyt ihan tosissasi?
Säännöllisestä lihaskuntoharjoittelusta on paljon hyötyä. Lihasmassa vaikuttaa aineenvaihduntaan ja insuliiniherkkyyteen ja tätä myötä rasvakudoksen määrään. Lihasvoimaharjoittelu ylläpitää ja jopa lisää luun lujuutta, joka laskee iän ja naisilla myös menopaussin myötä. Koordinaatiokykyä vaativa lihaskuntotreeni parantaa tasapainoa, ja se käy myös aivojumpasta, joka voi auttaa muistihäiriöiden ehkäisyssä. Lisäksi kaikki liikunta nostaa eliniän odotetta.
Ikääntyessä erityisesti alaraajojen harjoittelu korostuu. Jalkalihasten kunto vaikuttaa kävelynopeuteen ja tasapainoon, ja hyvä kunto myös pienentää kaatumisriskiä.
https://www.itsehoitoapteekki.fi/liikkujan-terveys/tietoa/miten-pitaa-h…
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jaa.
Tässä olen työntänyt raskasta ruohonleikkuria 1500m2 rinteessä, kantanut kiviä ja tiiliä, retuuttanut painavaa trimmeriä, kärrännyt multaa ja hiekkaa, käyttänyt pensassaksia vesaikkoon kohta 2kk 2-4h päivässä. Nämä siis normi kotihommien lisäksi
Askeleitakin tulee päivässä yli 10000.
Ai salille? Miksi ihmeessä?? Enemmän minä näin kulutan kuin salilla hienhajussa
Paino pudonnut 2,5kg ja kroppa tiivistynyt kummasti
t mummo 65v
Salilla ei käydä painonpudotuksen takia vaan siksi, että lihakset vahvistuisivat. Lihaskunto kehittyy vain lihaskuntoa harjoittamalla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Liikunta ei oo mun juttu
Mutta kakkostyypin diabetes ja lonkkamurtuma ovat?
Ap
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa
Ne hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa
Ap on ottanut asiakseen tehdä niistä kaikista aloituksen tänne.
Ööööh...
No ole sitten käsittämättä. Ei vaikuta kehenkään.
En ole ikinä käynyt salilla. N. 68v.