Finnair myyntiin
Eiköhän olisi jo aika luopua sinivalkoisista siivistä? Nytkin ovat lakkoilleet monta kuukautta. Pöhöttynyt yhtiö jossa turhaa porukkaa paljon. Yrittävät pitää yllä jonkinlaista lentämisen luxusta, joka on mennyttä maailmaa.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Finski on osa meidän huoltovarmuusketjua, eikä sitä myydä yksityiselle taholle, eikä ulkomaalaisille.
5 vuodessa rahoitettu yli 2 miljardilla,on aika viheltää peli poikki ja lihoiksi vaan,lakkoilkoon sitten muunnimisen yhtiön alla nämä finskiläiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tällainen syrjäinen maa tarvitsee oman lentoyhtiön.
Jota pidetään pystyssä veronmaksajien rahoilla?
Minä tuen Finnairia mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukisitko myös k-markettia?
Vierailija kirjoitti:
Miten nopeasti luulet, että on konkassa sen jälkeen.
Ehtikö tämä mennä jo aamu-tv:ssä? Nyt taisin missata.
Menee kai se sitten konkkaan jos valtio ei sinne kippaa enään satojen miljoonien avustuksia.
Niiden avulla tuo on toiminnassa taidettu saada pidettyä.
"Tukisitko myös k-markettia?"
Miten tämä liittyy haluuni tukea Finnairia? Tosin K-markettia minun on melkein pakkokin tukea, kun asuinalueeni kaikki kolme ruokakauppaa ovat K-ryhmää.
Joo, myydään, niin kuin myytiin sähköverkotkin.
Kansallinen lentoyhtiö on strategisesti meille erittäin tärkeä olla olemassa. Se on täysin toisarvoista onko se hyvä bisnes. Suomen tulevaisuuden kannalta erittäin tärkeä yhtiö.
Myydään sähköverkot, lopetetaan maatalous, lakkautetaan Finnair...
Suomelle valoisa tulevaisuus?
Vierailija kirjoitti:
Finski on osa meidän huoltovarmuusketjua, eikä sitä myydä yksityiselle taholle, eikä ulkomaalaisille.
Mitä tämä ihan konkreettisesti tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä että meillä on omasta takaa lentoyhtiö kriisien varalta. Lentokoneella on tehokasta kuljettaa ihmisiä, ruokaa, lääkkeitä, tarvikkeita jne. sinne, missä niitä äkillisesti tarvitaan.
Eihän kukaan velkaista ja tappiollista lentofirmaa osta, mielummin perustaa uuden, liisaa koneet ja keskittyy markkinointiin. Finnair pysyy pystyssä valtion tuella, muuten ei toivoakaan. Kuukausi sitten myös pohjoismaiden suurin yksityinen, Norwegian, joutui myös konkurssin välttääkseen antamaan Norjan valtiolle yli 30% osakkeista. Eli kyllä valtiota tarvitaan, jos aikoo ns laatuyhtiötä ylläpitää. Norwegian koetti, mutta ei se vain kannata.
Saas nähdä koska Ryanair (ja sen tytäryhtiöt buzz, lauda, Malta Air) , Easyjet, Condor, Jet2, smartwings tms nostaa kädet pystyyn. Tai no, Smartwings on venäläisten pönkittämä, TUI toki pönkittää omiaan paljon, omat hotellit, omat lentokoneet, omat risteilijät jne jne.
Eli finnairin kurssi paranee kun nousukausi alkaa. Paluuta entiseen ei ole, koska etäkokoukset ovat vieneet puolet bisnes-lennoista. Vapaa-aika kasvaa, mutta kasvu on niukkaa. Pienituloisimmat, joita on eniten rokotettu, eihän ne lentele lomilleen kuin kerran viidessä vuodessa. Keskiluokka käyttää vielä koneita. Katsoin että TUIn hotellivarauksissa oli hienoinen lasku ensimmäisellä kvartaalilla tänä vuonna, eli lomallakaan ei paljoa lennetä.
Lypsylehmä aasia ja sittenmmin amerikka, sekin on nyt vähän köhinyt Trumpin tultua valtaan. Markkinat on halpalennoillaan vallannut IcelandAir, suomesta jenkkeihin pääsee alle 26-vuotias halvimmillaan alle satasella! Kilpailu on raakaa, velkaista yhtiötä ei kukaan osta, se lienee selvää. Kustannetaan me verovaroistamme finnairin kassakriisi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä että meillä on omasta takaa lentoyhtiö kriisien varalta. Lentokoneella on tehokasta kuljettaa ihmisiä, ruokaa, lääkkeitä, tarvikkeita jne. sinne, missä niitä äkillisesti tarvitaan.
Että eliitti pääsee mukavasti pakoon Suomesta jos sota syttyy. Siihen sitä tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä rahalla saisi ostaa lentopalveluita ulkomaisilta yhtiöiltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ajattelin aika pitkään noin mutta sitten kun noi lakkopelleilyt iskee omaan nilkkaan ja jäät päiviksi jumiin ulkomaille, myöhästyt töistä, joudut ostamaan UK:n viisumin koska Finski reitittää korvaavan lennon Lontoon kautta jnejne, niin voi teikäläiseltäkin mieli muuttua. Mulle kävi näin, ei kiitos enää ikinä Finnairia.
Kummallinen käsitys joillakin ihmisillä sananvapaudesta, kun veronmaksajat eivät saa täällä puhua tästä meidän kaikkien omistamasta yhtiöstä.
"Valtio on ojentanut kättään Finnairille 2020-luvun kriisialun aikana taajaan yhteensä 1,3 miljardin euron edestä, laski valtioneuvoston kanslian omistajaohjausosasto perjantaina."
Rahaa olisi laittaa tärkeämpiinkin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
tuhottiinhan kaikki perinteiset energimuodotkin Suomessa EU eliitin käskyjen mukaan - miksi siitä ei tullut mitään kapinaa kun koko huoltovarmuusketju tuhotiin näin EU:n toimesta?
Vierailija kirjoitti:
Kansallinen lentoyhtiö on strategisesti meille erittäin tärkeä olla olemassa. Se on täysin toisarvoista onko se hyvä bisnes. Suomen tulevaisuuden kannalta erittäin tärkeä yhtiö.
Höpön löpön...koko väite on huuhaata jolla pystytään lypsämään rahaa veronmaksajilta. Montako matkustajakonetta olet nähnyt Ukrainan sodassa tekemässä yhtään mitään?
Suomi kuuluu nykyään Natoon jolla on satoja isoja kuljetuskoneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytkö yleensä edes töissä?
Ja tehnyt näin kautta vuosien? Paljonkohan tuohon yhtiöön on pumpattu rahaa että varakkaat saavat lennoilla suomenkielistä palvelua?