Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pienessä maassa kuten Suomessa on hyväksyttävää tuhota suomalaisten nuorten tulevaisuus 'protokollan' vuoksi?

Vierailija
27.05.2025 |

Viha omaa yhteiskuntaamme ja sen jäseniä (ei sis. maahanmuuttajat) kohtaan on suurempi ja todellisempi uhka, mitä Venäjä.

Esimerkiksi: https://yle.fi/a/74-20164195?origin=rss

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten aloittajan mielestä olisi pitänyt tehdä? Päästää nämä hakijat ties miten paljon myöhässä, häiritä siten muita pääsykokeessa olijoita sekä antaa näille myöhässä tulijoille lisäaikaa? Entä ne kaikki muut myöhästelijät, tasapuolisuuden nimissä heille kans samat oikeudet. Se on pääsykoe, siellä on tietyt säännöt, jotta voidaan taata osallistujille tasapuoliset olot. Toki tällainen on ikävää, mutta näitä tapahtuu ja ensi vuonna sitten uudestaan. Tai käyttää välivuoden yo-arvosanojen nostoon, niin ei tarvi mennä pääsykokeeseen lainkaan.

Päästää sisään vähintään siksi aikaa kun koetta vielä oli jäljellä. Ei kenenkään keskittyminen noin pienestä voi olla kiinni, tai tuskinpa on alalle sopiva jos niin vähästä häiriintyy.

Noita myöhästyjiä on ollut aina. Kokeen alkaessa se ovi käy monta kertaa, jos kaikki pitää päästää sisään. Keskittyminen voi kyllä olla siitä kiinni, jos joutuu vaikka keskeyttämään kokeen teon ja nousemaan paikaltaan, jotta tulija mahtuu viereen tekemään koetta. Opiskelija on ihan hirveän stressin tilassa tuossa vaiheessa, kaikki häiriöt voivat vaikuttaa ajatuksen juoksuun ja kaikki keskeytykset ovat pois koeajasta. Usein massakokeet järjestetään yliopiston luentosaleissa, jotka ovat vähän kuin elokuvateattereita istumapaikkojensa suhteen. Salin keskeltä ei siis mahdu liikkumaan ilman, että kaikkien samalla rivillä olevien pitää väistää. Lisäksi kokeen valvojat eivät ole käytössä kokeen tekijöitä varten, jos heidän aikansa menee myöhästelijöiden ohjaamiseen kokeen alussa.

Vierailija
42/58 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä pyrkijät ovat aikuisia, täysvaltaisia kansalaisia. Mutta jo ensimmäinen rasti on liian vaikea eli saapuminen paikalle oikeaan aikaan ja oikein varustein. Kivinen tie on heillä edessään, onnea matkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska suomalaisilla on kansana niin paljon autismin piirteitä niin säännöt ovat kivoja ja niitä on noudatettava pilkun tarkasti, järjen käyttö on kielletty 

Ne muut autistit siellä kokeessa olisi häiriintyneet myöhässä tulevista. Ja olisi voinut suuren lahjakkuuden ura pysähtynyt siihen. 

Helsingissä oli 10000 osallistujaa. Kuinka monta ja mihin aikaan niitä myöhästyneitä saisi päästää sinne sisään? 

Kysytäänkö ovella, oletko tosissasi vai tuletko kokeilemaan pänttäämättä? 

Noin ison ryhmän kyseessä ollessa paikalla on taatusti paljon henkilökuntaa ja oletettavasti tilojakin on useita. Erittäin huonot järjestelyt, ettei ole osattu ottaa huomioon ongelmatilanteita, kuten junan myöhästymistä. Kun ei oletettavasti kokenee

Nimenomaan ison ryhmän vuoksi poikkeukset eivät ole mahdollisia. Sama koe järjestetään samanaikaisesti usealla paikkakunnalla, joten jos joustoja aletaan tekemään erilaisten selitysten perusteella, niin pääsykokeet voidaan poistaa kokonaan, koska niillä ei ole enää minkäänlaista merkitystä.

Vierailija
44/58 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin yliopistosta alle 10v sitten ja ainakin meidän tiedekunnassa tenttikäytännöt oli tiukkoja: tentin aloituksen jälkeen sisään ei enää päässyt ja poistua sai aikaisintaan vasta 30-45 min päästä tentin alkamisesta. Kaikenlainen ramppaaminen oli yksiselitteisesti kielletty. Tämä käytäntö on hyvä iskostaa selkäytimeen jo pääsykokeessa. Aloitusaika on minuutilleen ilmoitettu, ei suunnilleen.

Henkkarien mukanaoloon taas: muistetaanpas MIKSI henkilöllisyys on todistettava pääsykokeessa. Halutaan minimoida mahdollisuus että joku käy tekemässä kokeen toisen puolesta.

Vierailija
45/58 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin tyhmän tulevaisuus sietääkin tulla tuhotuksi. Itse sitäpaitsi sen aiheutti ja vielä kun asiasta muistuttettu moneen kertaan. 

Vierailija
46/58 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kukaan terve ihminen hakeutuu suomalaiseen yliopistoon? niissä vallitsee kovasti vasemmalle kallellaan oleva kulttuuri. saadaan hengenahdistusta shakespearesta, afrikan tähti pelistä ja ties mistä. meillä ei palkata yhtäkään yliopiston käynyttä. ne on turhia, mä luulen olevani jotakin- ihmisiä ja yhteiskunnan pahnanpohjimmaisia. ja monta pelleopiston käynyttä on jäänyt vailla työtä viimeaikoina? aika monta. toivottavasti edes mcdonalds palkkaa näitä onnettomia urpåja.

Vierailija
47/58 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jättää noinkin tärkeä asia viime tippaan? Pitkän matkan sijaan voi olla yön yli hotellissa ja aamulla koepaikalle, jolloin myöhästyminen on epätodennäköisempää. Ja miten tuossa on tuhottu juuri kyseisten nuorten elämä? Eivät he olisi edes välttämättä päässeet opiskelemaan.

Toisin sanoen pska mäihä, mutta ensi vuonna sitten varautuu paremmin.

Kaikilla tuskin varaa hotelliin. Tai eivät saa töistä kahta päivää vapaata.

Vierailija
48/58 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kerran mennyt pääsykokeeseen myöhässä ja täytyy sanoa että siihen paikkaan en tainnut aidosti edes haluta. Kun olen oikeasti halunnut sisään, olen ollut todella ajoissa, kaikki 10 kertaa tarkistettuna.

Ja olen ikuinen haahuilija ja huithapeli, joka juuri ja juuri muistaa aamulla laittaa kengät jalkaan. Tosi harmillinen juttu, mutta pääsykokeissa on tiukat säännöt.

Vierailija
49/58 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska suomalaisilla on kansana niin paljon autismin piirteitä niin säännöt ovat kivoja ja niitä on noudatettava pilkun tarkasti, järjen käyttö on kielletty 

Tämä on niin totta.

Tavan suomalainen saa mielihyvää tuosta uutisesta, pientä helpotusta omaan pahoinvointiinsa

Ei saa. Lähinnä harmittaa niiden puolesta. Ja suututtaa VR. 

VR? Eikö Ratahallintokeskus?

Vierailija
50/58 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi kukaan terve ihminen hakeutuu suomalaiseen yliopistoon? niissä vallitsee kovasti vasemmalle kallellaan oleva kulttuuri. saadaan hengenahdistusta shakespearesta, afrikan tähti pelistä ja ties mistä. meillä ei palkata yhtäkään yliopiston käynyttä. ne on turhia, mä luulen olevani jotakin- ihmisiä ja yhteiskunnan pahnanpohjimmaisia. ja monta pelleopiston käynyttä on jäänyt vailla työtä viimeaikoina? aika monta. toivottavasti edes mcdonalds palkkaa näitä onnettomia urpåja.

Et selvästikään ole ollut yliopistossa. Ihan tavallisia ihmisiä, ei ahdistuta Afrikan tähdestä (sehän oli ulkolainen joka ahdistui), eikä kuvitella olevamme jotain.

Vierailija
51/58 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivat lähteneet edellisenä päivänä ja olleet hotellissa yötä.

Vierailija
52/58 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

eks sä tiä kuka mä oon. pissikset luulivat että heidät tunnetaan somen alapää kuvista.

Vierailija
53/58 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat menossa päääsykokeesen jossa piti "analysoida annettua aineistoa".... Ennakkotehtävässä oli annettu kaksi (2) vaatimusta: 1. ole ajoissa ja 2. henkkari mukaan.

Jos ei pysty niin ei pysty, reputtivat siis jo ennenkuin koe alkoi :)

Vierailija
54/58 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 vuotiaan pitää osaa hoitaa omat asiansa ja kantaa vastuunsa teoistaan. Toiset on tossa vaiheessa ollut työelämässäkin jo vuosia. 

Vierailija
55/58 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, jos valtion tarjoama juna Oulusta valtion tarjoamaan koulutukseen on todistetusti rikki.

Niinpä. Miksi ketään jolla ei ole varaa omaan lentokoneeseen pitäisi edes kouluttaa.

Vierailija
56/58 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin tuhota nuoren tulevaisuuden? Tajuathan sä, että noihin kokeisiin voi mennä yrittämään seuraavana vuonna uudelleen? Moni ei muutenkaan pääse vielä eka kerralla sisään.

Vierailija
57/58 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse menin aikanaan pääsykokeeseen siten että olisin perillä koepaikalla tunnin etuajassa. Juuri tällaisen tilanteen estämiseksi, että tulee jotakin odottamatonta. Sama juttu kun menin palvelukseenastumispäivänä asepalvelukseen. Ja huolehdin edellisenä päivänä että kaikki tarvittavat dokumentit kuten henkilöllisyyden todentava asiakirja ja muut pyydetyt välineet on pakattu mukaan.

Tämä ei ole sellainen asia että joku taho kaiutinautolla tiedottaisi pääsykokeisiin menijöitä.

Kaikki nykynuoret eivät osaa suunnitella, miettiä ja valmistella tällaisia asioita ja ovat oppineet vierittämään syyn puutteellisesta elämänhallinnastaan yhteiskunnan tai jonkun muun kuin itsensä niskoille.

Juna seisoi useampia tunteja, joten mistä tiedät vaikka olisivat suunnitelleet olevansa ajoissa paikalla. 

Vierailija
58/58 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo... kyllä pääsykokeisiin pitäisi voida tulla mihin kellonaikaan tai minä päivänä tahansa.

Miksi GenZ on näin surkea räähkä???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän