Onko kenelläkään sellaista työtä/ammattia, jossa kiire ja stressi olisi helpottanut viime vuosina?
Kiinnostaa, kun kaikki puhuvat että ollaan vaan tiukemmilla ja tiukemmilla, ja ihmisistä revitään kaikki selkänahasta irti. Oma kokemus myös tämä. Mutta onko kenelläkään helpottanut?
Kommentit (7)
Eli jos on kiireen vuoksi uupumuksen partaalla niin pitää vaan olla tyytyväinen?
Juu ei ole enää rakennusalalla kiirettä.
-työtön
Kyse on suhtautumisesta ja asenteesta. Jos jokaisen asian antaa vaivata pientä mieltä, ei elämästä tule mitään. Parasta on pitää työt työnä ja vapaa-aikana ladata pattereita.
Ykkös kappaleita koneistan CNC pitkäjyrsi koneella. Kiire on tuntematon käsite. Äkkiä palaa muutama kymppitonni euroja jos kiireen tai muun takia hätäilee.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on suhtautumisesta ja asenteesta. Jos jokaisen asian antaa vaivata pientä mieltä, ei elämästä tule mitään. Parasta on pitää työt työnä ja vapaa-aikana ladata pattereita.
Mutta jos sitä vapaa-aikaa ei juuri ole, kun töitä on vaan niin paljon? Kun joku on firmasta lähtenyt, niin ketään uutta ei ole palkattu tilalle vaan työt aina jaetaan jäljelle jääneille.
Mulla hiukan oudosti on, olen sairaalahuoltaja. Kiire on jo ylittänyt inhimilllisen suorituskyvyn, joten harva selviää enää täydestä 100% työajasta, sillä ykkösvapaat eivät enää palauta (edes nuoria, joita on hommissa paljon, kun muutakaan ei ole). Jopa hallinto tietää tämän ja näin ollen käytännössä kaikki saavat haluamansa osaprosentit, mikä oli männä vuosina täysi mahdottomuus. Palkalla elää kyllä, kiitos soten pilipalilisien. Ja samalla ne päivät kun on töissä, ovat helpottaneet, sillä hommat tehdään nykyään puhelimeen kilahtavilla ohjeilla, kaikki muu saa kaatua (ja kaatuukin). Jjärjestyksessä kuitataan tehdyksi mikä ehditään, ja loput vaan jäävät, joko seuraavalle tai tekemättä. Ennen piti kaiken olla koko ajan tiptop. Alalla olen viihtynyt nyt 23 vuotta, nykyehdoilla paremmin kuin koskaan.
Juu. Tosin saattaa olla ettei pian ole sitä työtäkään...t. insinööri suunnittelualalla. Kokemusta on "aiemmasta elämästä" kiire helpotti, sitten vähennettiin väkeä ja lopulta koko firma.