Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitaja! Millä oireilla pääsee HETI akuuttivastaanotolle lääkäriin? Kertokaas

Vierailija
26.05.2025 |

(siis julkisella puolella) Listaa tähän alle: Jotkut säännöthän teillä on oltava, eikö? Ei sitä pärstäkertoimen mukaan anneta. Joten alkakaahan selittää?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kannattaa ap mennä tuolla asenteella hoitajien luo.

Vierailija
2/23 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä silakka narussa niin varmasti pääset 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla oli aika vakavia oireita, siksi käskivät aika äkkiä sinne. En uskalla täällä selittää niitä.

Vierailija
4/23 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

CRP koholla ja kuumetta 

Vierailija
5/23 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei pääse suoraan lääkäriin vaan käydään ensin akuutissakin hoitajan arviossa ja alkututkimuksissa (röntgen, labrat) riippuen vaivasta 

Vierailija
6/23 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Tampereella Acutassa olen päässyt angiinassa. Siihen hoitajan arvioon ehkä 10 min odotuksella ja lääkäri tuli siihen hoitajan koppiin määräämään antibiootit. Ihme juttu mutta näköjään mahdollista. Joskus jonottanut sen viisi tuntia 

Vierailija
7/23 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim Tampereella Acutassa olen päässyt angiinassa. Siihen hoitajan arvioon ehkä 10 min odotuksella ja lääkäri tuli siihen hoitajan koppiin määräämään antibiootit. Ihme juttu mutta näköjään mahdollista. Joskus jonottanut sen viisi tuntia 

No minulle kerrottiin tuossa hoitajan toimesta nielussa peitteet, angiinakierre ja 38+ kuumetta, ja olin tullut Afrikasta, jossa olin sairastunut tähän mystiseen tsetse-tautiin, että "koronaepäily, odota tuolla korona-epäilyaulassa, ja sitten en nähnyt edes lääkäriä. Sain kyllä nieluviljelyn, kun kerroin vastaanoton hoitajalle, että mikä vi tun koronaepäily muka...

Vierailija
8/23 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut tarkotan terveyskeskusken päivävastaanotolle, siis lääkärille, samalle päivälle? Esim: tarvitsee sairaslomatodistuksen? Tai on astmaepäily? En tarkoita Acutaan eli päivystykseen, vaan suoraan lääkärille.

ap

Vierailija
9/23 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kun usein en pääse. Ja odotustilassa hyväkuntoisen näköistä porukkaa, ja pari kipeää joukossa, joista moni pääsee.

Vierailija
10/23 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk-päivystyksestä ambulanssilla sairaalaan liuotukseen. Lääkäri tuli hoitajan huoneeseen ja vievät pyörätuolilla johonkin kuvaukseen, josta sitten tuli siirtokuljetus hakemaan. Pari kertaa meinas taju lähteä odotellessa kuljetusta sairaalaan.

Vierailija
11/23 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika pääsi heti lääkäriin kun oli kives kipeä. Ei ehditty edes istumaan odotusaulaan. Heti kutsuttiin tutkittavaksi.

Eteni siitä samantien leikkaukseen.

Vierailija
12/23 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mut tarkotan terveyskeskusken päivävastaanotolle, siis lääkärille, samalle päivälle? Esim: tarvitsee sairaslomatodistuksen? Tai on astmaepäily? En tarkoita Acutaan eli päivystykseen, vaan suoraan lääkärille.

ap

Ensin pitää saada aika akuuttivastaanotolle. Siellä hoitaja tutkii ensin ja kirjaa tiedot ja pyytää lääkärin paikalle, jos katsoo sen tarpeelliseksi.

Vierailija
13/23 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmaepäily nyt ei ole mikään akuutti asia.

Vierailija
14/23 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää kainalossa.

Vierailija
15/23 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mätänet elävältä.

Vierailija
16/23 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika pääsi heti lääkäriin kun oli kives kipeä. Ei ehditty edes istumaan odotusaulaan. Heti kutsuttiin tutkittavaksi.

Eteni siitä samantien leikkaukseen.

Tuskin olisi edes istumaan pystynyt 🤭

Vierailija
17/23 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteuta odotusaika tuntipalkkaasi ja harkitse yksityiselle menoa.

t. yrittäjä

Vierailija
18/23 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin pitkin hampain lääkärille kun oli paise vatsassa. Tosin ensin piti käydä kolme kertaa samoissa labroissa. Ja sitten vielä vastaanotolla arvuuteltiin ultran tarpeellisuudesta.

Vierailija
19/23 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen julkisella puolella päässyt jos asia on näin ollut. Ihan rehellisesti vain kertoo oireet.

Acutassa olen päässyt alle tunnissa hoitoon, toki kyseessä oli aina leikkausta vaativa asia. Terveyskeskuksessa on aina käsketty tulemaan kiirevastaanotollle ja parikymmentä minuuttia olen joutunut odottamaan aulassa. 

Vierailija
20/23 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat omaoloon, että on tajunnan häiriöitä ja pyörryttää. Rintaan sattuu tai toispuoleinen kova päänsärky.

Toinen hyvä on äkillinen hengenahdistus ja voimattomuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi