Laitoin perunoita kasvamaan parvekkeelle, tekeekö joku muu samoin?
Iso kukkaruukku ja iso laatikko. Siemenperunoita oli 10, jätin itämään tarkoituksella. Saas nähdä tuleeko satoa loppukesästä. Pitää muistaa kastella. Kävin halpaa multaa Rustasta, laitoin perunalannoketta sekaan.
Taidan laittaa yrttejäkin kun multaa jäi.
Kommentit (8)
Mä ostin jokunen vuosi sitten Rustasta semmoisen perunankasvatusämpärin, jossa on sisä-ämpäri, josta pystyy poimimaan perunoita nyppäämättä koko kasvia pois. Joka vuosi olen siihen laittanut perunaa kasvamaan, ja on mukavaa kun saa omalta parvekkeelta satoa.
Joo, vuonna -94 kun asuin kerrostalossa.
En laita. Perunoita saa niin halvalla kaupastakin, joten ei kannata laittaa rahaa multiin, kasteluvesiin ja lannotteisiin.
En oo kokeillu, mutta ihan mielekästä puuhaa ja palkitsevaa, jos tulee satoa.
Vierailija kirjoitti:
En laita. Perunoita saa niin halvalla kaupastakin, joten ei kannata laittaa rahaa multiin, kasteluvesiin ja lannotteisiin.
Mutta se tunne kun saa kaivaa perunat mullasta, kuori lähtee itsekseen. Ruukut oli jo valmiiksi, multasäkki 2,5 euroa, lannoketta sain. Ei paha.
Koko juurta en nosta kerralla, kaivan vain tarvittavan määrän.
me on kasvatettu vuosikausia, ok-talo pihalla ämpärissä, hyviä tulloo
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin jokunen vuosi sitten Rustasta semmoisen perunankasvatusämpärin, jossa on sisä-ämpäri, josta pystyy poimimaan perunoita nyppäämättä koko kasvia pois. Joka vuosi olen siihen laittanut perunaa kasvamaan, ja on mukavaa kun saa omalta parvekkeelta satoa.
Tämä olikin uusi idea josta en ollut kuullutkaan. Varmasti kätevä. Pitääpä poiketa vielä Rustaan, jos laittaisi lisää pottuja.
Älä kastele liikaa.