Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka yleistä, että konditoria laskuttaa etukäteen?

Vierailija
26.05.2025 |

Kuinka yleistä on, että leipomo laskuttaa sähköpostin kautta tehdyn leipomotilauksen viikko etukäteen ennen juhlia?

Minusta on outoa, että missään ei kerrota laskutusehdoista etukäteen, mutta kun tilasin yli 300e tilauksen, lasku lähetettiin seuraavana päivänä ja maksuaikaa 1vk. Siitä vielä viikko juhliin. 

Minua häiritsee siis ajatus, että he saavat rahat etukäteen ja voivat valmistaa, mitä/miten valmistaa. Ajattelen, että maksaisin, kun saan tuotteet. Ja monissa tilausravintoloissakin/cateringissä lasku saattaa tulla vasta tilaisuuden jälkeen, kun se on kunnialla ensin vedetty maaliin.

Tulee sellainen olo, että rahat vain ensin pois. Ei tämä homma tähän kadu, mut kuhan särähti, kun ei edes etukäteen kerrottu. 

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 20% ennakkomaksu. Osa jättää tuotteet noutamatta tai laskut maksamatta. 

Miksi suostut tällaiseen? 

Millaiseen? Siihen, että ihmiset jättää makskamatta? Ei multa paljoa lupaa kysytä saako jättää maksamatta tai tuotteet noutamatta.

Varmaan tarkoitettiin, että tuo 20% on aika vähän. Monihan ottaa jo aluksi täyden maksun kun noita ohareita on niin paljon.

Se on toistaiseksi ollut riittävä täällä syrjäseudulla. Meillä se ei ole niin iso ongelma kuin isommissa kaupungeissa. 

Vierailija
22/73 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja monissa tilausravintoloissakin/cateringissä on siirrytty ennakkomaksuihin. Jopa ihan vain pöytävarauksien yhteyksissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein olen maksanut etukäteen! varsinkin jos sit noutopäivänä ei itse ehdikään hakee vaan esim joku hakee jolla ei välttämättä ole sitä 300 € laittaa siinä kohden.

Ei se poista reklamointioikeutta jos on etukäteen maksanut. Vähän vaikuttaa ettei ap meinannut ylipäätään maksaa

Tosi typerää vihjata, etten olisi meinannut maksaa. Siitä tässä ei ollut kysymys. Vaan siitä, että laskutusehtoja ei etukäteen kerrottu. Kyse on myös maksuajasta. Minulla ei onneksi ole ihan pikkurahastakaan pulaa, mutta jollain voi olla ja silloin tuo on yllätys. Yhtä lailla vaikka tilaukset jättäisi noutamatta, on yrityksellä tietenkin oikeus laskuttaa, kerran tilaus on tehty. Ei ole yritykseltä mielestäni tyylikästä pistää asiakas maksamaan ennakkoon, kun mitään ei ole vielä saanutkaan eikä tule kahteen viikkoon saamaankaan. Siitä oli kysymys. Pitäisi eräpäivän olla pidemmällä. Yksistä lapsen juhlistani maksoin 1800e jälkikäteen (huomattavasti isompi summa), kun juhlat oli vedetty kunnialla maaliin. Se oli yritykseltä tyylikästä. Sekin oli etukäteen sovittu. 

Vierailija
24/73 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat vain mukisematta, tilaus on nyt tehty ja jos tuotteita ei ole maksettu, niitä ei myöskään tehdä.

Vierailija
25/73 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä 1 800 euroa laskuttaneella juhlanjärjestäjällä saattaa olla paljon suurempi kassavirta, yritysasiakkaitakin jne. Ja varmasti harvemmin kukaan jättää järjestettyjä juhlia pitämättä. 

Miksi sinä syytät konditoriaa siitä, ettei asioista sovittu etukäteen? Viimeisessä lausessa sanoit SOPINEENNE asiasta juhlanjärjestäjän kanssa. 

Kuulostat oikeutuksentunteiselta niuholta. 

Vierailija
26/73 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä kun joka tapauksessa se on maksettava? 

No ei yleensä asiakasta laskuteta ainakaan etukäteen kertomatta jostain, mitä ei ole saanut eikä tule saamaankaan vielä viikkoihin. Pitäisi etukäteen sitten kertoa, että tarvitsee jotain etukäteisrahoitusta bisneksensä pyörittämiseen itse asiakkaalta. Ja vaikka asiakas jättäisi noutamatta/peruuttaisi liian myöhään, laskuttaa saa tietenkin silti. Outoa on pakottaa asiakas maksamaan jostain, mitä ei tule vielä hetkeen edes saamaan. 

Vierailija
27/73 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit reklamoida ja saada hyvitystä. 

Mistä? Että lasku tuli liian aikaisin?

Vierailija
28/73 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aivan varma, ettei yrityksen nettisivuilla kohdassa "tilaaminen ja laskutus" ole sanottu asiasta mitään?

Vierailija
29/73 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksat vain mukisematta, tilaus on nyt tehty ja jos tuotteita ei ole maksettu, niitä ei myöskään tehdä.

Tietenkin maksan, ei siitä olekaan kysymys! 😂 Kysyin vain kuinka yleistä ja ei ole mielestäni vain tyylikästä jättää kertomatta. Toki rahoitan heidän ilmeisen epävarmaa bisnestään etukäteen. On kassavirta tosiaan heillä köyhää imeisesti, kun eivät voi odottaa saavansa rahat, kun asiakaskin saa tuotteensa. Ei tämä mikään talonrakennusprojekti kuitenkaan ole. 

Vierailija
30/73 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit reklamoida ja saada hyvitystä. 

Mistä? Että lasku tuli liian aikaisin?

Ap':lla oli huoli siitä, ettei saisi oikeanlaista tuotetta ja on jo maksanut sen. 

Ap, onko konditorian nettisivuilla kerrottu tilausehdot?

Vierailija
31/73 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule aivan satavarma. Ja kun tilauksen vahvistin, olisi tarjouspyynnössä ollut kohteliasta kertoa, että pitää maksaa sitten pari viikkoa etukäteen. Ei siinä mitään, se raha ei ole ongelma. Ei vain tyylikästä pistää asiakasta rahoittamaan etukäteen kertomatta. 

Vierailija
32/73 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin maksan, ei siitä olekaan kysymys! 😂 Kysyin vain kuinka yleistä ja ei ole mielestäni vain tyylikästä jättää kertomatta. Toki rahoitan heidän ilmeisen epävarmaa bisnestään etukäteen. On kassavirta tosiaan heillä köyhää imeisesti, kun eivät voi odottaa saavansa rahat, kun asiakaskin saa tuotteensa. Ei tämä mikään talonrakennusprojekti kuitenkaan ole. 

Sinä olet yhdenlainen kusipääasiakas ja muunkin tyylisiä mulkkuja on, niitä, jotka jättävät maksamatta/ hakematta tuotteet. 

Vierailija
33/73 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei ole tyylikästä valittaa asiasta täällä. Luulisi sinun tajuavan bisneksestä ja yrittämisestä ja toimialoista joitain, kun vaikutat niin kokoomuslaiselta. 

Vierailija
34/73 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko AP toivonut et ensin voi nauttia tarjottavat,sitten haukkua ettei vastannu odotuksia ja ei maksa? 

Vierailija
35/73 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule aivan satavarma. Ja kun tilauksen vahvistin, olisi tarjouspyynnössä ollut kohteliasta kertoa, että pitää maksaa sitten pari viikkoa etukäteen. Ei siinä mitään, se raha ei ole ongelma. Ei vain tyylikästä pistää asiakasta rahoittamaan etukäteen kertomatta. 

28. tarkotiin vastata, että olen aivan vama, ettei nettisivuilla sanaakaan laskutusehdoista. 

Vierailija
36/73 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten et ole itse lukenut ehtoja. Eikä niitä yleensä välttämättä alleviivata, jos kyseessä on alalla yleinenkin käytäntö. 

Vierailija
37/73 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on paljon sitä, että lasku jätetäänkin maksamatta. Siksi on ihan oikein vaatia maksua tai osaa siitä etukäteen. 

Teet ison työn ja käytät siihen kalliita aineksia. Sitten asiakas ei maksakaan. Juuri tämän yrittäjä haluaa välttää. 

Vierailija
38/73 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

28. tarkotiin vastata, että olen aivan vama, ettei nettisivuilla sanaakaan laskutusehdoista. 

Opettele myös allekirjoittamaan vastauksesi. 

Vierailija
39/73 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole juhlaherkkuja vielä tilannut,mut tottakai mulla jo oletuksena edes tutkiskelematta konditorian sivuja, et tilaan ja maksan ja ilmoitan hakupäivän. Itse organisoivat tekopäivät, että ovat valmiita haettavaksi. Ja tuskin haluaa tehdä kahta viikkoa ennen, että kaikki sairastuu. Siinähän menee pulju kiinni.

Vierailija
40/73 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko AP toivonut et ensin voi nauttia tarjottavat,sitten haukkua ettei vastannu odotuksia ja ei maksa? 

Ai niinkö sinä vastaavassa tilanteessa tekisit? Minä ajattelin kyllä ihan maksaa joka tapauksessa. Reklamoida voi sitten joka tapauksessa. Minä olen tottunut, että laskutusehdot ovat edes läpinäkyvät, jos asiakas rahoittaa yrittäjän toimintaa etukäteen saamatta tuotteiya vielä pariin viikkoon siitä tässä oli kysymys. Kyllä on hönöä porukkaa täällä. Mutta kiittos asiallisille kommentoijille kysymykseen vastaamisesta, että ei hirveän tavatontakaan ilmeisesti tällainen tyyli. Fiksuahan se ei siitä kuitenkaan tee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi