Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko paikalla fiksua rasismin vastaista ihmistä?

Vierailija
21.03.2007 |

Tarvitsisin neuvon. Luin juuri iltalehdestä, että joku mies oli raiskannut tms. 10-vuotiaan tytön. Lehdessä sanottiin, että ihonväriltään mies oli tummahko etelä-eurooppalainen.

Tästäkös nyt äitini saa taas lisää vettä myllyynsä. Ikävä kyllä äitini on ehkä rasistisin henkilö, jonka tiedän. Nykyään en halua puhua hänen kanssaa mistään maahanmuuttajiin tms. liittyvästä, sillä hänen päätään ei käännetä ja näistä keskusteluista ei tule kuin paha olo. Viimeksi hän yritti taas keskustella kanssani näistä, että kun lehdistä joka päivä saa lukea että TAAS tummaihoinen on raiskannut jne. plaa, plaa, plaa, plaa. Ja kun en sitten provosoitunut siitä, hän sanoi että " kyllä sinä sitten uskot minua kun tummaihoinen on raiskannut oman tyttäresi" . Siinä vaiheessa minulla ns. kilahti ja sanoin että nyt menit vähän liian pitkälle ja sanoin paljon muutakin.

Mutta siis ongelmaan. Kuinka voisin vastata äidilleni, kun hän kertoo minulle taas tästä uudesta tapauksesta. Välillä vastaan että kun meillä on niin erilaiset näkökannat, on parempi ettemme keskustele ollenkaan. Mutta hän on nyt jotenkin suivaantunut oman tyttärensä suvaitsevaisuudesta, ja haluaa jollain tapaa saada minut myöntämään että minussakin asuisi pieni rasisti. Ja minussa ei siis todellakaan asu!

Olen yrittänyt selittää hänelle hyvällä ja pahalla, teorioiden kautta ja muutoin. Kaikki argumenttini hän mitätöi ja vetää aina jostain hihasta uuden negatiivisen tapauksen, josta on kuullut.

Itse olen opiskellut näitä asioita, ja ymmärrän kyllä mistä äidilläni on kyse. Hänellä vaan tuntuu menneen nuppi ihan sekaisin tästä aiheesta, vaikka muutoin onkin empaattinen ja mukava ihminen. Joskus mietin, että hänellä täytyy olla päässä vikaa ihan oikeasti kun jaksaa näistä asioista vaahdota kerta toisensa jälkeen.

Joku fiksu, napakka kommentti, jolla saisin äitini hiljaiseksi? Olisiko kellään ehdotuksia?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikinen kerta, kun lehdessä on juttua suomalaisen miehen tekemästä raiskauksesta, pahoinpitelystä tai taposta, mainitse asiasta äidillesi: kauheeta millaisiin tekoihin suomalaiset pystyy :p

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi