Sinä et saa syödä
Olin niskahartia-seudun kuntoutuslomalla. Istuttiin herkulliseen päivällispöytään yhdessä. Eräs kuntoutujista halusi puheenvuoron ennenkuin alamme syödä. Hän sanoi, että haluaa sanoa, ketkä saa syödä ja ketkä ei. Yksi kerrallaan hän osoitti sormellaan Saat syödä. Minun kohdallani sormi osoitti vaativasti Sinä et saa syödä!.
ihmettelen, kun kukaan ryhmästä ei osoittanut närkästystä huonoon käytökseen. Arvatkaapa millainen kuntoutuksesta minulle tuli.
Voisi kuvitella sanojan olevan timmi kaunotar, mutta ei. Oikeastaan ruma, tuliko sellaisesta luonteesta vaikutelma, ehkä.
olin aivan sanaton ja tyrmistynyt, en osannut antaa hetkessä takaisin. Miksi joku haluaa noin murskata toisen?
( en ole erityisen lihava.,169 cm ja 72 kg)
Kommentit (5)
Aika iso osa ns. aikuisista on henkiseltä kehitykseltään korkeintaan 3 vuotiaan tasolla. Hiekkalaatikolla tuo olisi ihan normaali lipsahdus.
Mitä se kellekään nyt kuuluu, saako joku syödä vai ei ? Kaikkien on saatava syödä !!! Ei kaikkien tarvitse olla mitään laiheliineja !
No jos tuollainen tilanne tulisi oikeasti vastaan, niin mä olisin lopettanut sen jo alkuunsa ja sanonut osoittelijalle suorat sanat.
Miksi kirjoitat tänne, kun henkilö ei selvästikään voi hyvin?