Suomalaisen 30-vuotta täyttäneen naisen painoindeksi (BMI) on keskimäärin 27,5
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/10-faktaa-suomalaisista-naisista-yl…
Tuolta kun poimii vuoden 2018 naisen keskipainon, 73 kg ja pituuden 163 cm.. ..niin näillä luvuilla saadaan painoindeksiksi 27,5.
Onko tämä paljon, sopivasti vähän?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto miten paljon! Painoin pari vuotta sitten tuon 73kg ja näytin karmealta läskiltä vaikka olenkin 170cm pitkä 😬
Kyllähän 73kg onkin ihan liikaa 170 senttiselle, ellei ole tosi lihaksikas tai päärynävartaloinen.
Liikaa on. Mulla on 21, olen 41-vuotias. 30-vuotiaana oli 18,5, mutta tuolloin olinkin imettäjäpro ja siksi liian laiha. 27,5 on ylipainoa, joka altistaa lisäsaurauksille.
Vierailija kirjoitti:
Liikaa on. Mulla on 21, olen 41-vuotias. 30-vuotiaana oli 18,5, mutta tuolloin olinkin imettäjäpro ja siksi liian laiha. 27,5 on ylipainoa, joka altistaa lisäsaurauksille.
Imettäessä oli kyllä ihanaa, kun muu vartalo oli aivan laiha, mutta tissit isot maitopallot :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imettäessä oli kyllä ihanaa, kun muu vartalo oli aivan laiha, mutta tissit isot maitopallot :D
Näin oli. Eipä ole enää :D
Naisilla normaali on 20-30. Miehillä 10-20.
Vierailija kirjoitti:
18,5 on alipainoa. Itselläni oli joskus 19 ja sekin oli jo vähän turhan vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin oli. Eipä ole enää :D
Juu ei xD
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole mikään paha, ihan minimaalisesti ylipainon puolella.
Yli 10kg ylipainoa ei ole minimaalista
Mikähän on 18-30 vuotiaiden? Sekä naisten että miesten.
No onhan nyt 73 kg 163-senttiselle naiselle aivan järkyttävä, karmaiseva paino! Naisen ei kuuluisi painaa noin paljon edes tuosta 20 senttiä pidempänä! Vasta jos nainen on yli 185 cm, joka on naiseksi jo todella pitkä, on naisen vasta silloin sopivaa painaa yli 70 kg. T. Mies.
Minimaalisesti,eli 25% silkkaa ylipainoa.
Pitää muistaa tuo ryypätessä, "olin vain minimaalisesti humalan puolella" jos akka alkaa nalkuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Painoindeksi 10 olisi niin vähän, että sellaisella olisi henkilö kuolemankielissä. Tarkoittaa esim. että 180-senttinen mies painaisi vähän yli 32 kg!
Vähä bandan sukulaatia niin että perse kasvaa.
No ei se nyt hirveän paljon ole, mutta alaspäin olisi kyllä varmaan syytä kuitenkin vähän saada. Itse olen normaalipainoinen, mutta haluan silti laihtua vähän, koska tiedän oman ideaalini olevan pituus miinus 110. Eli näin 175 senttiselle 65 kiloa. Siinä painossa olen aina kokenut voivani parhaiten.
Järkyttävää. "Miksi ihmiset eivät löydä kumppania, vaikka kovasti sitä haluavat"
Kun vain 40 prosenttia suomalaisista on ns normaalipainoisia, niin kyllähän tuossa aika paljon on liikaa syöty tai juotu.
Nythän on tulossa BMI:n tlille BRI eli siinä huomioidan enemmän vyötärön ympärysmittaa, jos vyötärö on paksu, niin sairastumisvaara lihavuuden aiheuttamiin tauteihin on suurempi. Pyllyn leveys ja vaikka jalkojen paksuus ei ole niin vaarallista kuin iso vatsa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, rasvaprosentti. Se ei ole BMI.
Sitten ihmetellään miksi deittailen 16-22-vuotiaita naisia. M34
Vierailija kirjoitti:
Kun vain 40 prosenttia suomalaisista on ns normaalipainoisia, niin kyllähän tuossa aika paljon on liikaa syöty tai juotu.
Nythän on tulossa BMI:n tlille BRI eli siinä huomioidan enemmän vyötärön ympärysmittaa, jos vyötärö on paksu, niin sairastumisvaara lihavuuden aiheuttamiin tauteihin on suurempi. Pyllyn leveys ja vaikka jalkojen paksuus ei ole niin vaarallista kuin iso vatsa.
Siinä BRI:ssä sairastumisriski on myös suurempi kun vyötärö on kapea. Esim. 170-senttisen sairastumisriski oli pienin kun vyötärö on 86-104.... Se on varsinkin naiselle jo aika paljon. Ja mikä erikoisinta, samalla naisella on sen mukaan kohonnut riski sairastua kun vyötärö on _alle_ 86 senttiä. BRI suorastaan siis kannustaa syömään sipsiä ja pullaa.
Hyi hitto miten paljon! Painoin pari vuotta sitten tuon 73kg ja näytin karmealta läskiltä vaikka olenkin 170cm pitkä 😬