Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On jotenkin hellyttävää että matkailu tuntuu edelleen olevan useimmille suomalaisille oooh-tason juttu. Jopa työmatkailua kadehtitaan.

Vierailija
25.05.2025 |

Ai kun sä pääset reissaamaan, varmaan tosi kivaa, voi kun minäkin. Näin sanotaan jopa työmatkalle lähtevälle.

Työmatkathan on todellisuudessa usein jotain parin päivän pyörähdyksiä kämäsessä messukeskuksessa ja lentokenttähotellissa 16h päivittäisellä työajalla.

Ja voi jösses miten pidemmän ajan vietto ulkomailla on monille aivan hepreaa, kun kokemusta on lähinnä viikon rantalomasta Välimerellä.  Ai lähette koko talveks Espanjaan. Siis mitä te oikein teette siellä?!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkoja on erilaisia. Itsekin hiukan kadehdin biologi kaverini työmatkaa Lofooteille. Itse vietin nihkeät 2 viikkoa Kemijärvellä vaakaräntä sateessa tolppia asentamassa ja iltojen ainoa kohokohta oli käynti paikallisessa s marketissa. 

Vierailija
2/36 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeaa ruokaa, myöhästymiset jatkolennolta, jatkuva väsymys aikaeron takia. Siitä on työmatkat tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö siis saa tarpeeksi tunnustusta ja ihailua, kun pitää täältä hakea lisää?

Vierailija
4/36 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoreni matkailee. Sekä työn puolesta että huvikseen.

Säästää vuoden, ja on sitten kaksi viikkoa siellä, kolme viikkoa täällä, kuukauden etätöissä hevonhumpassa jne.

Asuvat kimppa-kodeissa, siis vuokraavat asunnon, ei hotelleja.

Koluavat paikkoja, varaavat fillareita, nävelevät, koluavat maastoja.

Mukavia matkoja hyvässä seurassa.

Vielä kerkee kun ei ole perhettä.

Mä en tykkää, hyvä kun kaupunkini keskustaan pääsen, matkaa puoli tuntia!

Vierailija
5/36 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tosiaan luulee että kuukausien ulkomailla asuminen on kuin viikon pakettimatka Rodokselle ja että joka päivä syödään ulkona, biletetään, ollaan rannalla ja käydään kiertoajeluilla ja vesipuistoissa.

Vierailija
6/36 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, on tuollaisia. Sitten ollaan me, jotka kysymme, että miksi suhaatte joka paikkaan koko ajan, onko adhd?

Vierailija
7/36 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö siis saa tarpeeksi tunnustusta ja ihailua, kun pitää täältä hakea lisää?

Samaa mietin sanoa että "hei aapee, et sä nyt niin erinomaisen erikoinen ole". 

Vierailija
8/36 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni tosiaan luulee että kuukausien ulkomailla asuminen on kuin viikon pakettimatka Rodokselle ja että joka päivä syödään ulkona, biletetään, ollaan rannalla ja käydään kiertoajeluilla ja vesipuistoissa.

Jos itse lähtisin kuukausiksi ulkomaille (ja olen lähtenytkin), niin todellakin ottaisin siitä ilon irti vaikka samalla pitää arkeakin pyörittää.

Itse asiassa olen pisimmilläään asunut ulkomailla 3 vuotta ja kyllä silloinkin arki oli erilaista kuin Suomessa juuri tuosta syystä, että vapaa-aikana halusi päästä tekemään ja kokemaan kaikenlaista uutta.

Vierailija
9/36 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoreni matkailee. Sekä työn puolesta että huvikseen.

Säästää vuoden, ja on sitten kaksi viikkoa siellä, kolme viikkoa täällä, kuukauden etätöissä hevonhumpassa jne.

Asuvat kimppa-kodeissa, siis vuokraavat asunnon, ei hotelleja.

Koluavat paikkoja, varaavat fillareita, nävelevät, koluavat maastoja.

Mukavia matkoja hyvässä seurassa.

Vielä kerkee kun ei ole perhettä.

Mä en tykkää, hyvä kun kaupunkini keskustaan pääsen, matkaa puoli tuntia!

Tässä hyvä kuvaus siitä, mitä se on. Koluamista.

Matkustelleena ja kotielämää viettäneenä paras matkustelukokemukseni on ollut Monty Donin maailman puutarhat -sarja kotisohvalta. Samoin nautin luontodokumenteista. Siis siitä, että joku muu koluaa ja raportoi sitten.

Vierailija
10/36 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tän aloutuksen pointti olikaan? Meni vähän ohi. Itse rakastan matkailua koska Suomessa kaikki on niin pientä ja ankeaa. 

Vierailija
11/36 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, on tuollaisia. Sitten ollaan me, jotka kysymme, että miksi suhaatte joka paikkaan koko ajan, onko adhd?

EI mulla ole!

Matkailu avartaa.

EN tarkoita altaalla lillumista ja muuta turistihömppää.

Vierailija
12/36 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähänlaisissa porukoissa ap liikkuu jos kokemus on tuo? Mun kaveri- ja tuttavapiirissä ainakin on paljon reissanneita ja ulkomailla asuneita, ikäluokka noin 45-65. 

Vierailija
13/36 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu on ihan plaah ja työmatkailu se vasta onkin.

Vierailija
14/36 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkona tulee kyllä syötyä varmaan joka päivä ainakin jossain kohtaa ja muutenkin tekee erilaisia juttuja kuin kotona ollessa. Mukavampaa ainakin ulkoilla päivittäin kun ei ole sitä räntäsadetta. 

Vierailija
15/36 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihana viikon konferenssimatka Kreikkaan. Upeaa ruokaa, hienoja retkiä parhaille näköalapaikoille. 

Vierailija
16/36 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyi tarkistaa, miltä vuodelta tämä aloitus. Yllätyin, kun oli uusi.

En ole koskaan tavannut ketään, joka oli kadehtinut matkustamista. Eivät edes ne, jotka eivät matkustele itse.

Vierailija
17/36 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole havainnut pk-seudulla moista asennetta. Moni pikemminkin suhtautuu lievästi säälien jatkuviin työmatkoihin. Tää on niin normaalia monelle toimistotyöntekijälle.

Vierailija
18/36 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellyttävää, että ap ilmeisesti kuvittelee olevansa joku valaistunut kosmopoliitti, kun matkustelee paljon. Eikö se ole nimenomaan päinvastoin? Etkö sinä pysty pääsi sisällä kuvittelemaan, että muissa maissa on erilainen kulttuuri ja erilaisia ihmisiä, vaan pitää paikan päälle mennä töllistelemään kuin lehmä uutta aitaa?

Mitä ihmettä?

Vierailija
19/36 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan nyt sekoittanut kohteliaan käytöksen kadehtimiseen? Sinulla olisi varmaan melko paha mieli, jos ihmiset sanoisivat oikeasti mitä ajattelevat reissuistasi. Olisit kiitollinen että tuttavasi jaksavat jutella kanssasi vaikka noinkin epäkiinnostavasta aiheesta sen sijaan että vaihtaisivat heti puheenaihetta tai peräti maisemaa.

Vierailija
20/36 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä eläkeläiset saattavat olla etelässä koko talven. Asuvat jossain lomaosakkeessa tai huoneistohotellissa ja elävät kuten täällä Suomessakin paitsi että siellä ei ole talvella pimeää, kylmää ja liukasta. Työntekijät ovat silloin töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme