Minkä ikäisenä lopetit pyöräilyn?
Itse lopetin jo kolmikymppisenä, vaikka fyysisesti olisin pystynyt pyöräilemään vielä nelikymppisenä. Nyt viisikymppisenä en enää pystyisi, tai ainakaan uskaltaisi edes yrittää.
Kommentit (30)
65v lopetin. Lääkäri kielsi jo 50-vuotiaana ison eturauhasen takia. En uskonut ja sitten jouduin höyläysleikkaukseen 68-vuotiaana.
32v. kun muutin toiselle paikkakunnalle. Mä kävelen lyhyet matkat. Ei ole autoa.
55v.
64.v,ostin sähköskootterin huh mikä onni ja kaljat kulkee mukavasti siinä hiljaa ajellen.
Vierailija kirjoitti:
Ilmankos Tanskassa on varaa nostaa eläkeikä 70 vuoteen. Suomalainen on tossa iässä jo haudassa.
En tällaista läskikansaa ole kyllä missään nähnyt. Tosin mm. Englannissa ja USA:ssa en ole käynyt lainkaan, että kyllä niitä rapakuntoisia läskejä taatusti on muuallakin. Mutta surullinen on maamme kondis. Lapsetkin ovat lihavia. Meikäläinen nyt ei ole mikään aivan sodan jälkeen syntynyt, mutta minäkin voin sanoa, ettei nuoruudessani lihavia lapsia ollut.
Yleensä kesällä tullut pyöräiltyä, mutta tuli vähän taukoa jossain välissä, mutta aloitin uusiksi päälle nelikymppisenä ihan kaupungissakin, kun se on polville hyväksi. Katson kyllä tarkkaan teiden ylitykset, kun niissä tapahtuu paljon onnettomuuksia enkä mieluusti aja ajoradalla ollenkaan autojen kanssa.
Itse lopetin talvipyöräilyn kolmekymppisenä. Nyt ikää 53 v ja alkanut harkitsemaan fillarista luopumista kokonaan muutaman vuoden sisällä. Pyörät eivät ole enää kuin silloin nuoruudessa ja kesät huonompia kuin 1990-luvulla. Se ei tunnu enää siltä samalta kuin ennen.
Itse olen 65 ja ohittelen sähköpyöräilijät tuosta vaan. Tasapainoaistini on ilmeisen hyvä enkä ole edes ajatellut lopettamista. Ehkä sitten yhdeksänkymppisenä siirryn sähköpyörään, jos lihakset alkavat jäykistyä.
Olen 59 ja pyöräilen joka paikkaan, myös naapurikaupunkeihin.
En uskalla enää pyöräillä, on niin paljon jalankulkijoita, ruokalähettejä, skuuttereita, jne. Eikä koskaan tiedä miltä puolelta haluavat ohittaa. Kaupungin keskustassa on kuitenkin turvallisinta kävellä, vaikka pyöräilijät viuhuvat ohi, ruokalähetit pujottelevat ihmisvilinässä jne. N76.