Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tangomarkkinat 2025 official

Vierailija
24.05.2025 |

Semifinaali alkaa Yle Areenalla klo 18.45. Mukana kilpailemassa mm. Antti Railio ja Tvof-voittaja parin vuoden takaa Sussu Erkinheimo. 

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/ed2df305-f684-43d8-b1a9-dae9af5…

Kuka aikoo katsoa? 🙋

Kommentit (433)

Vierailija
101/433 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä Antin ja Sussun valintaa, en ois jaksanut kuunnella heidän kappaleitaan edes loppuun asti. Äänistä puuttui lämpö ja syvyys. Mutta näitä nimekkäitä pitää saada mukaan... Toivottavasti finaalissa eri tuomarit.

Vierailija
102/433 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Hanna Hirvonen on ainakin 10vuotta pyrkinyt saamaan kruunun, alkaa jo pärstä kyllästyttää. Tekopirteä ja ruma, ei ole silmänruokaa ainakaan, vaikka on ruoka-aikana ollut kotona. Ei tule nykyisin tangokisaajista esim. Arja Korisevan tai Jari Sillanpään veroisia laulajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/433 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna Hirvonen on osallistunut jo vuonna 2014 tangomarkkinoille ja sijoittunut vuosien varrella kärkikolmikkoon. Nyt toivotaan, että Hanna voittaisi, hän olisi jo valmis artisti.

Vierailija
104/433 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanna Hirvonen on osallistunut jo vuonna 2014 tangomarkkinoille ja sijoittunut vuosien varrella kärkikolmikkoon. Nyt toivotaan, että Hanna voittaisi, hän olisi jo valmis artisti.

Itse asiassa Hanna osallistui jo vuonna 2013, jolloin sijoittui toiseksi.

Vierailija
105/433 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun suosikkifinalistini ovat Veeti ja Sussu. Olisivat myös silmänruokaa, ja näyttäisivät hyvältä yhteiskuvissa. Yleisöä vetää - paitsi laulutaito - myös kaunis/komea ulkonäkö.

Yleisöä vetää karisma. Ja kaunis/komea ulkönäkö ei liity karismaan mitenkään. 

No kyllä se minusta mitenkään liittyy. Kyllä miellyttävä esiintyjä on miellyttävä myös silmälle, mikä sen ulkonäössä sitten tekeekin. Olen itse ruma ja lihava, ja jos olisin taitava tangolaulaja, laihduttaisin ennen osallistumista. Ihan siinä missä treenaisin laulamista, esiintymistä ja jopa haastattelujakin varten. Ihmisenä ja esim. omassa työssäni olen hyvä ja arvokas näinkin, mutta esillä olevan artistin rooli vaatisi kohennusta. Tai ainakaan haittaa siitä ei takuulla olisi.

Vierailija
106/433 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nää on huonoja. 

Akat varsinkin! Niitä ei pitäisi päästää inisemään ja nokkaansa honottamaan. Kyllä miehen laulamana tango kuulostaa upealle.

Vierailija
107/433 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nää on huonoja. 

Akat varsinkin! Niitä ei pitäisi päästää inisemään ja nokkaansa honottamaan. Kyllä miehen laulamana tango kuulostaa upealle.

Ihan hyvä idea, että naisille ja miehille on oma sarjansa. Olen myös sitä mieltä, että miehen laulama tango kuulostaa jotenkin uskottavammalta. Muutenkin tykkään enemmän miesäänistä paitsi jos naisella on sointuva altto.

Vierailija
108/433 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tangoa ei lauleta huutamalla! Oli kyllä aika karsea esitys Rannalla kun Pirttijoki huusi koko biisin ja pääsi jatkoon. Huhhhu. Ja älytöntä kun samat naamat pyörii monta kertaa kisoissa, hanna, markku jne.Menny maku kisoista.

Vierailija
109/433 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sussun esitys oli ylidramaattinen ja jotenkin ylävireinen. Railio vaan lauloi tangoa huonosti.

Vierailija
110/433 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi kun puolivälissä 10nen kohdalla vasta hoksasin lähetyksen tulevan.

Monta mielenkiintoista olisi kisassa.

Täältä voi vissiin katsoa uusinnan, jos jäi näkemättä:

Katso Yle Areenassa:

https://areena.yle.fi/1-74221800

Vierailija
111/433 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma Daniels ja Antti Huhtala olisivat kuuluneet finaaliporukkaan, vaikka välillä kieltämättä saa sen vaikutelman, että on enemmän kysymys arpaonnesta kuin taidoista, kun esim. Voicessakin mukana ollut Risto Piirainen ei päässyt edes semifinaaliin, vaikka on aivan loistava laulaja. Railion pääsyä finaaliin en ymmärrä, millä meriiteillä hänet sinne valittiin, sillä tangolaulaja hän ei mielestäni ole?

Vierailija
112/433 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeli Hallikaiselle kaikkea hyvää jatkoon. Pidimme kovasti äänestäsi.  Vaikka tie ei nyt auennut jatkoon nin ehkä joskus ... 

Vierailija
113/433 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veeti Tikkasesta välittyy osaamista ja tunnetta sekä nuoruuden iloa. Asetumme Veeti-fanien porukkaan.

Antti Railio on hyvä laulaja ja olemme käyneet hänen konsertissaan. Mutta tango ei ole hänen juttunsa. 

Vierailija
114/433 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulla finaalissa yhtään esitystä lähellekään tämän tasoa

Tuo nuoren Jarin laulu oli ihan järkyttävän hienoa kuultavaa. Suru puserossa ajattelen hänen myöhempiä vaiheitaan.

Vierailija
115/433 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Railion laulu oli kamalaa. Miten hän voi päästä finaaliin?

Eikö kukaan ole tajunnut, että finaaliin valitaan aina pari niin huonoa, että on helppo karsia ne pois ilman suuria ristiriitoja. Monena kautena ollut ihan selvää tuo.

Vierailija
116/433 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siitä Mertsistä. On sympaattinen mies ja kelpo laulaja, mutta rehellisyyden nimissä veto oli tällä kertaa epävarmaa eikä kappalevalinta osunut nappiin. Kyösti  taas veti varmuudella, tasaisesti ja kappale muutenkin sopi hänen äänelleen. 

Käsittääkseni he eivät itse saa valita kappaleita, vaan ne arvotaan  luulen mä.

Vierailija
117/433 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää nämä kaikkien laulukilpailujen kiertäjät ja joka vuoden yrittäjät. Pitäisi osata hellittää. 

Sussulla, ent.  Erkinheimolla liikaa kireyttä ja yliyrittämistä. Hän tarvitsisi pehmeyttä sekä tulkintaansa että ulkonäköönsä. Kuvitelkaapa hänelle pehmeä kiharakampaus ja vaaleampi meikki, joiden myötä tuo kireä ilmekin varmaan pehmenisi. Ja Susanna nimi käyttöön. Se on kaunis mutta Sussu ei.

Antti Railio on enemmän kotonaan hevarina kuin tangon parissa. Ääntä miehellä piisaa ja sitä on kuultu ihan konsertissakin. Mutta mielestäni tango ei ole hänen genrensä. Saihan kisat nimeä, kun hänet valittiin finaaliin. Muuten ei sinne kuulunut.

Nuoruutta ja raikkautta tarvitaan tähän pönäkkään tangomaailmaan. Veeti Tikkanen toi sitä sekä tietysti taitoa. Go on Veeti!

Kiitos Marko Lämsän muistamisesta. 

Vierailija
118/433 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon olisi kilpailussa parannettavaa, kilpailu uusille ensikertalaisille eikä kierrätystä.

Veeti Tikkanen on raikas, oikein miellyttävä nuori. Soisi kruunun!

Vierailija
119/433 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Railio syytti allergiaa kun räpytteli silmiään vaikka näin mielenterveyspotilaana näin että selkeä pakko-oire tuo oli.

Vierailija
120/433 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Kuopion Markku on aivan karsea noissa transvestiittikulmissaan! Kuin jostain kauhuohjelmasta!