Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työtön saa lahjoituksena

Vierailija
24.05.2025 |

Vaikka matkantai tavaraa, pitääkö se jollain konstilla vähentää hänen tukisummistaan? 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tavara on ns. elatuslahja jota ei huomioida.

Vierailija
2/4 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

????? matkantai tavaraa???? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ei huomioida toimeentulotuessa eikä vielä työttömyystuissakaan. Kuka tahansa voi maksaa työttömän matkan tai ostaa hänelle vaikka 10 000 euron telkkarin ja se verottajan ja Kelan silmissä elatuslahja. Mutta missään tapauksessa mikään raha tuosta kustannuksesta ei saa kiertää työttömän pankkitilin kautta. Jos se sinne menee rahana, se katsotaan lahjaksi joka vaikuttaa tukiin ja kiinnostaa jossain kohtaa myös verottajaa, koska lahjavero.

Jos siis saat matkan lahjaksi, pyydä lahjoittajaa maksamaan se matka. Sama juttu jos tarvitset jonkun kalliin tavaran: pyydät lahjoittajaa maksamaan suoraan liikkeeseen sen tavaran. Älä missään tapauksessa suostu siihen, että lahjoittaja laittaa tilillesi rahaa jotta voi ostaa matkan tai tavaran.

Vierailija
4/4 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tt-tuen saajana kaverini maksamana monen tonnin matkalla Italiassa. Mitä se Kelalle kuuluu? Ei kaveri ole elatusvelvollinen eikä raha kiertänyt millään tavoin minulle tai tilini kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän