Jos on 1.5 vuotta yrittänyt tulla raskaaksi tuloksetta, onko se enää kovinkaan mahdollista?
Itselläni tällainen tilanne. Sairastan myös endometrioosia, mutta pärjään oireiden kanssa. Kuukautiset ovat tietysti h*lvetillisiä.
Kommentit (27)
Ei voi tietää ilman että molemmat tutkitaan. Voi olla että sun endo hidastaa prosessia, tai estää kokonaan tai sitten ei vaikuta mitenkään vielä. Me ei käyty tutkimuksissa, mutta kolmen vuoden jälkeen tuli tuulimunaraskaus, ja siitä vielä 5 vuotta, niin tuli kaksoset täysin yllättäen. Vasta liki kymmenen vuotta kaksosten syntymän jälkeen diagnosoitiin endo. Nuorena tulin helposti raskaaksi, mutta yli 25-vuotiaana olikin sitten vaikeaa. Todennäköisesti silloin 25-vuotiaana alkoi endoa tulla pikkuhiljaa, niin ehkä se hidasti prosessia.
Tiedän tapauksia, joissa on tultu raskaaksi 7-8 vuoden yrittämisen jälkeen ilman hoitoja.
Kiitos huomioistanne, olen tosiaan 30-vuotias. Meidät molemmat on jo tutkittu ja estettä luomuraskaudelle ei varsinaisesti todettu. Tosin endo on välillä aika pahana ja sitä on leikattukin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos huomioistanne, olen tosiaan 30-vuotias. Meidät molemmat on jo tutkittu ja estettä luomuraskaudelle ei varsinaisesti todettu. Tosin endo on välillä aika pahana ja sitä on leikattukin.
Ap
No varmaan on sulle sitten kerrottu, että miten se endo vaikuttaa sun munasarjoihin tai munajohtimiin tai kohtuun, jos ei suuremmin, niin raskaus on vielä hyvinkin todennäköinen, ystävättäreni sai lapsen vielä vaikka toinen munasarja oli jo ihan poissa pelistä ja toisessakin endoa. Mutta kyllä siinä saattaa aikaa mennä. Hyvä lääkäri on tuossa nyt avainasemssa ja hyvä tuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No varmaan on sulle sitten kerrottu, että miten se endo vaikuttaa sun munasarjoihin tai munajohtimiin tai kohtuun, jos ei suuremmin, niin raskaus on vielä hyvinkin todennäköinen, ystävättäreni sai lapsen vielä vaikka toinen munasarja oli jo ihan poissa pelistä ja toisessakin endoa. Mutta kyllä siinä saattaa aikaa mennä. Hyvä lääkäri on tuossa nyt avainasemssa ja hyvä tuuri.
Paljon olen keskustellut kyllä lääkäreiden kanssa aiheesta, mutta heidän viestinsä on aina sama. Eivät osaa sanoa mitään raskauden todennäköisyydestä. Tämän julkaisun kautta toivoin kuulevani aitoja kertomuksia siitä, että raskaaksi voi tulla vielä näin pitkän yrittämisen jälkeen ja tällä taustalla.
Ap
Totta kai. Suurin osa naisista tulee raskaaksi heti kun vaihtaa kumppania.
Jos haluat lisätietoja niin kysy. Jos haluat jatkaa elämää lääketieteellisessä valhekuplassa niin älä kysy.
Meillä meni 2 vuotta, että ensimmäinen raskaus alkoi, ja olin jo luopunut toivosta tulla luomusti raskaaksi. Sen jälkeen kesti vuoden, että toinen raskaus alkoi 30-vuotiaana. Nyt on mennyt kohta neljä vuotta, ja uutta raskautta ei ole enää alkanut. Nyt alan olla varma, ettei se enää myöskään ala.
Jos olet aivan liian laiha ja vedät vielä kannabista niin ei ihmekään ettei tule raskaaksi.
Yrittkö väärin? Miten yhdyntäkerrat ja ajoitus ovulaation kanssa. Jos tietty ajoitus ei toimi sitä kannattaa vähän muutella. Ja jatkuva paneskelu aiheuttaa siemennesteen vähäisyyden per ejakulaatio. Paras mahdollisuus on oikealla ajoituksella ja rajulla ja suurimassaisella ejakulaatiolla, ja tietysti mahdollisimman syvälle, myös naisen kiihottuneisuus ihan fysiologisesti lisää merkittävästi hedelmöitymis mahdollisuutta , siemennesteen ja siittiöden eteneminen helpottuu avautuneessa ja liukkaassa vaginassa
On. Mutta tuossa vaiheessa voi käydä tutkimuksissa, että selviää jos on joku selvä syy miksei onnistu.
Jos käyttää pistettä pilkun asemesta, niin onko enää toivoa?
Minulla meni reilu vuosi ennen kuin onnisti. Luulin jo, että pitää aloittaa lapsettomuustutkimukset, mutta onneksi ei tarvinnut.
Se riippuu syystä. Jos ongelma on esimerkiksi psykologinen, ympäristön muuttaminen voi auttaa. Kyse voi kuitenkin olla myös miespuolisesta tekijästä, johon on puututtava ja jota on hoidettava.
On mahdollista.
Me yritettiin joku viisi vuotta ja käytiin tutkimuksissakin, lääkärit sanoi ei tulla onnistumaan luonnollisesti.
Hoitoihin en halunnut terveysriskien takia. Etsin kaikkia luonnollisia parannuskeinoja eri asioihin, mm. matalaan progesteroniin, hormonitasapainoon, PCOS:n pois saamiseen (olin hoikka, joten keskityin vain muutoin parantamaan sokeritasapainoa), kohdun limakalvon vahvistamiseen, siittiöiden määrän lisäämiseen ja liikkuvuuden parantamiseen jne.
Lisäksi jätin pois kaikki "ylimääräiset" kuten alkoholin (en kyllä ollut muutenkaan käyttänyt juuri ollenkaan), hiustenvärjäämisen, muut turhat kosmetiikka- ja siivouskemikaalit, söin terveellisesti, kävin vitamiini- ja hivenainetesteissä ja mies teki samoja parannuksia.
Maitoproteiinivasta-aineet ja keliakia kannattaa myös kattavasti poissulkea ja jos todetaan, niin alkaa sitten tarvittavalle ruokavaliolle. Ja kannattaa poissulkea, vaikkei olisi esim. suolisto-oireita tai muuta vastaavaa. Myös ihan lapsettomuus voi olla oire. Esim. keliakiassa myös usein otetaan pelkkä peruskoe ja väitetään, ettei ole, jos se on negatiivinen. Siihen on kuitenkin olemassa useampia tutkimuksia, jotta sen voi paremmin kunnolla poissulkea/löytää.
Lopulta raskauduin, siitä tuli kuitenkin keskenmeno, mutta sitten seuraavasta kierrosta raskauduin ja syntyi lapsi, joka täyttää syksyllä 11v.
Yritin itse raskautta 7 v, lopulta 38-vuotiaana yllättäen tulin raskaaksi.
Mulla auttoi kun vaihtoi miestä. Lähemmäs nelikymppisenä helpolla kaksi lasta.
Voipi hyvinkin tulla. Sain toisen lapseni viime syksynä, kun ehkäisyn pois jättämisestä oli kulunut yli puolitoista vuotta (ensimmäinen sai alkunsa ekasta kerrasta). Olen edelleen ylipainoinen, mutta laihduin parikymmentä kiloa sinä aikana, kun kakkosta yritettiin. Laihtuminen voi auttaa, jos sinulla on ylipainoa.
Conception is most likely to occur in the first month of trying (about a 30% conception rate). The chance then falls steadily to about 5% by the end of the first year. Cumulative conception rates are around 75% after six months, 90% after a year, and 95% at two years.