Pyöräillessä jäätyy pää!
Millaista päähinettä te pyöräilijät käytätte näillä n. +10/+15 asteen keleillä? Pyöräilen muutaman kerran viikossa 20-30km lenkkejä ja pakko laittaa ohut merinopipo kypärän alle, koska tuntuu, että pää, etenkin otsa, jäätyy viimassa. Kuitenkin näen paljon pyöräilijöitä, joilla ei ole mitään päähinettä, ainoastaan kypärä. Onko mun pää jotenkin kylmäherkkä?
Kommentit (27)
Kuinka kovaa sä ajat, jos kerran pää jäätyy?
Mä oon todennut, että lasit tarvitsisi pyöräillessä, kun öttiäiset tahtoo lentää päin näköä.
Mulla on pyöräillessä kypärämyssy. Suosittelen että kannattaa etsiä sellainen malli joka jättää kasvojen alueen (suu, nenä ja silmät) kokonaan paljaaksi, koska kasvoja peittävät mallit eivät ole pyöräillessä kivoja. Kunhan on sellainen että se suojaa korvia, kaulaa ja niskaa viimalta, niin oma kokemus on että kypärän alle laitettuna sellainen pitää tarvittaessa lämpimänä suunnilleen -10 asteen pakkaselle asti.
T: Vuoden ympäri pyöräilevä
Vierailija kirjoitti:
Ala-asteella yks kaveri pyöräili ilman pipoa talvella. Tuli pää kipeäksi ja äitinsä vei sen lääkäriin. Lääkäri sanoi, että aivot on jäätyneet ja elinaikaa on 1 päivä. Kuoli.
60 -70 lukujen taitteessa tuo muoti tuli nuorille. Milloin se jääty kävellessä tai mopolla ajaessa jne.
Kiertävä kaupunki legenda samoin kuin ilmaan haihtuva liftari autosta sumuisena yönä kyytiin otettaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala-asteella yks kaveri pyöräili ilman pipoa talvella. Tuli pää kipeäksi ja äitinsä vei sen lääkäriin. Lääkäri sanoi, että aivot on jäätyneet ja elinaikaa on 1 päivä. Kuoli.
Muistan tämän jutun kuulleeni 80-luvulla ala-asteella, en tiedä oliko tosijuttu vai pelkkää pelottelua.
Joo ja sama mopolla. Urbaani legenda
Vaikka Tokmannilta ohut pipo.Ja mahdollisimman sopivan kokoinen.
Silloin pyöräilykypäräkin istuu hyvin turvallisesti päässä.
Pärjää pienillä pakkasillakin, eikä ole liian kuuma.
Suomen kesä on huono vitsi. Kesäkuussa täytyy olla pipo päässä edelleen.
Eri kypärä eri säillä. Kesällä avonainen, talvella umpinainen. Pakkasilla laskettelukypärä on paras.