Osa-aikatyötä tekevä, oletko lisäksi työkkärin asiakkaana?
Jos et, niin miksi?
Itse en ole koska en halua työkkärin pompoteltavaksi ja näinkin pärjää ihan hyvin.
Kommentit (13)
En. Palkka on sen verran iso, että ei kuulu tuet minulle.
En ole. Mieluummin 800e palkkaa kun olla työkkärin kiusattavana.
En, koska mun virka on täysiaikainen mutta oon sopinut tekeväni lyhyempää aikaa (60-80%). Saan siis itse päättää .
Olen, ennen suojaosan poistoa sain liitosta useimmiten hieman ansiosidonnaista palkan lisäksi. Nyt en ole enää aikoihin sitä saanut, mutta pidän asiakkuuden ajantasalla koska työni jatkuminen on aika vaakalaudalla, jos alkavat liikaa pompottaa työkkäristä niin sitten minäkin irtisanon työkkärin asiakkuuteni. Näin se hallitus temppu siivoaa työttömyystilastoja! :D
Olen. Kesäkuukausina ei ole töitä, nostan ansiosidonnaista vielä vanhoilla ehdoilla. Juuri muutin tapaamisen puhelinkeskusteluksi ja sanoin, etten aio olla kaupungissa. Näkevät minut sitten talvella. Mua ei ole koskaan kiusattu, mutta teenkin töitä minkä ehdin ja jaksan muina vuodenaikoina.
Olin, mutta kun suojaosuus poistui, ei jäänyt mitään tukia maksettavaksi. Silti olisi pitänyt töitä hakea. Osa-aikatyön palkalla kitkutellaan.
Keskulteltaisiinko mieluummin neekerinkyrvistä?
Juu olen. Opiskelen yli kolmekymppisenä tässä, kun hyvin perustelin, työttömyyspäivärahalla. Toki siis nykyään ei saa tienata euroakaan siihen päälle, ilman, että lähtee 50% pois tuosta työttömyystuesta. Se on n. 800€ siis. Eli tienesteistä lähtee jokaista euroa kohden 50 senttiä kokonaissummasta, mitä tilille kilahtaa. Aikaisemmin pystyi sen 300€ tienata osa-aikaisesti, ilman sanktioita. En jaksa tässä nyt kituutella 800€, asuessani Helsingin kantakaupungissa, joskin kaupungin asunnossa.
Olen kiitollinen, että olen hyvä kirjoittamaan ja puolustamaan oikeuksiani. Osaan viestiä viranomaisille diplomaattisen vetoavasti, ja siksi olen saanut tällaisen mahdollisuuden. Lisäksi olen äärettömän kiitollinen siitä, että Suomen kansalainen saa opiskella ilman lukukausimaksuja ja että virastoasiointi hoituu verkossa. Silti tämä on hieman epämotivoivaa perheen äidille (onneksi vain yksi lapsi), että tienaa vain puolet ja ikäänkuin juoksuhiekassa räpiköi. Toki sitten valmistuttuani alan tienata.
Olen. Palkkaa tulee kuitenkin sen verran, että viimeisen kahden vuoden aikana olen tainnut saada työttömyyskorvausta yhden kerran. Mieluummin elän omalla työlläni, mutta kun nollasopimus on melkoisen epävarma, on onneksi huonojen kuukausien varalta olemassa turva.
Olen siis virallisesti yksi numero työttömyystilastossa, joten mene työtön töihin! Ei kun mites tämä nyt meni... minähän olen jo.
En ole. En työkkärin enkä Kelan. Kukaan ei pompota, ei laita ihmisarvoa alentaville kursseille tai työkokeiluihin, ei syynää tiliotteita eikä kerro missä saan asua ja mihin hintaan.
On myös pienempää tuntimäärää tekeviä, joiden on PAKKO raportoida Kelalle saadakseen elanto, ollaan riippiuvaisia tuista.
Olen.