Onko ainoa ratkaisu luopua rakkaasta lemmikistä kun ei ole varaa mihinkään kuluihin jos jotain sattuisi?
Rakastan kissaani mutta minulla ei ole varaa sen hoitoon. Tottakai ruokin, saa mieliruokaansa tarpeeksi ja aina tarjolla ruokaa sekä vettä. Puhtaat hiekat, hellyyttä, leikkiä ja valjaat. Raapimispuu ja leluja.
Kuitenkin jos jotain sattuisi tai tarvitsisi lääkkeitä en pystyisi kustantamaan. Tunnen syyllisyyttä etten voi tarjoa kissalleni parempaa elämää ja oikeastaan meillä elintaso laskee vain entisestään. Joudun muuttamaan pois ja sellaista niin sekin vielä kaivertaa. Tunnen huonoa omatuntoa jokaisesta päätöksestä mitä mietin kissani kohdalla.
Jos kuitenkin ajattelen luopuvani siitä niin itku tulee mutta samaan aikaan se tuntuu oikealta ratkaisulta. Minusta kissani tarvitsee hyvän elämän.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei missään nimessä tarvitse luopua. Ei se lemmikki itsekään sitä haluaisi, se on jo sinuun kiintynyt. Sen paras elämä on oman ihmisensä kanssa.
Ja sitä paitsi, voi olla niin ettei koskaan tule vastaan edes sellaista tilannetta että tarvisi kalliita hoitoja. Itsellä ollut 3 koiraa, yhdellekään ei ole sattunut ikinä mitään kallista hoitoa vaativaa.
Mitä sitten jos se kuitenkin sairastuu? Parhaassa tapauksessa ei tosiaan koskaan käy niin, mutta mitä sitten jos kuitenkin käy?
Sitten lopetus.
Minusta tuo kuulostaa aivan riittävän hyvältä. Jos jotain isompaa sairautta tulee, niin sitähän voi miettiä sitten. Terveen aikuisen kissan kulut ovat kuitenkin aika pienet ja jos ne tarpeet saa nyt täytettyä, niin se riittää.
Harvemmalla on säästöjä edes itseä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei missään nimessä tarvitse luopua. Ei se lemmikki itsekään sitä haluaisi, se on jo sinuun kiintynyt. Sen paras elämä on oman ihmisensä kanssa.
Ja sitä paitsi, voi olla niin ettei koskaan tule vastaan edes sellaista tilannetta että tarvisi kalliita hoitoja. Itsellä ollut 3 koiraa, yhdellekään ei ole sattunut ikinä mitään kallista hoitoa vaativaa.
Vau. Näin vastuuttomia jotkut todella on. Ja satavarmasti kutsut itseäsi eläinrakkaaksi ihmiseksi. Kai tulet muuten kertomaan sitten kun jollekin koiristasi tuleekin se pahempi tilanne? Niinpä, ethän sinä sitä tee.
Minulla on sama asenne kuin tuolla lainaamallasi. Olen hoitanut kaksi kallista päivystysreissua samalla koiralla (yht. 3200 EUR jo tuolloin reilu vuosikymmen sitten). Oli geeneiltään epäonninen yksilö vaikka roduista ja taustoista olisi voinut muuta olettaa. Ennen tai jälkeen ei ole ollut mitään kallista.
Olen vähävarainen, lopetusrahat löytyy (tarvittaessa toki voisi myös hätälopettaa aseella kotona eikä mies noita tunteile mutta itse olen vienyt kuitenkin ell). Isompiin hankintoihin ja vanhan koiran hammaskivenpoistoon säästetään sivuun. Perusterveitä isoja metsästyskoiria, harvoin näillä mitään on ja harvoin on jollain keskituloisellakaan varaa yhtäkkiä ilman lainaa hoitaa jos todella samanaikaisesti kissalla mätänee hammas ja koiralta katkeaa jalka ja toisella kissalla tulee virtsakivi joka tukkii tiehyen. Ei lemmikkejä kuin miljonääreille?
Poistaa hammaskivi. Ei otattaa hammaskivi pois.