Kasvissyöjä-avokki syö salaa lihaa?
Kokemusta kellään? En mainitse sukupuolia, ettei tämä värity niiden mukaan. Eli ollaan eettisistä syistä kasvissyöjiä. Epäilen että toinen käy esim. safkiksella syömässä possunpihvit juustoperunoineen toisinaan. Sanoo syövänsä duunilounaalla ja tiedän kyseisen paikan ja siellä ei kasvispuoli ole kovin hyvä. Kun kysyn mitä tänään oli ruokana, vastaa ympäripyöreästi. Ei toki joka päivä syö siellä.
Välillä ottaa kyllä mun tekemät safkat mukaan. Joskus iltaisin vain on kovin "täynnä" sen duuniruokalan pöperöistä joten ihmettelyni on aiheellista.
Jos haluaa luopua tästä, miksi tuollainen esitys? Tosin pari kertaa jäänyt dokaamisestakin kiinni. Emme juuri käytä holia ja kerran oli yhdet mökki bileet mitkä piti olla alkottomat niin tuli hirveissä darroissa kotiin sunnuntaina. Ei jäänyt epäselväksi.
Saa myös anonyminä nyt myös kasvissyöjät/"Raittiit" avautua: syöttekö/juotteko puolisoltanne salaa? Ja nyt en tarkoita sekasyöjän jotain suklaapatukkaa joka on syöty salaa, vaan tätä että ideologisista syistä ei käytä esim. eläintuotteita niin sitten ollaankin selän takana syömässä possua ja juustoja.
Hän ei ole opetellut näiden ruokien tekoa, sekin vähän puhuu epäilykseni puolesta.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yrität muuttaa kumppaniasi?
Ihan itse on vapaaehtoisesti myöskin kasvissyöjä. En ole pakottanut.
ap.
Voisiko tuosta käytöksestä kuitenkin päätellä, että on mahdollisesti ryhtynyt kasvissyöjäksi sinua miellyttääkseen ja päästäkseen ns. pukille? Kuulostat kyllä kovin kontrolloivalta kun kysyt missä ja mitä on syönyt ja tarkistat vielä ruokalistatkin...
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
En olisi ihmisen kanssa, joka yrittää vaikuttaa siihen, mitä syön, juon, miten paljon nukun tai milloin saan käydä vessassa. Nuo on sellaisia asioita, joita jokainen hallinnoi itse.
No tähän kyllä sanon että aika moni vaimo kyllä yrittää hillitä ukkonsa syöntejä ja juonteja ja ihan syystä. Siitähän tässäkin on kyse vaikka eri tasot.
Niin tai sitten siitä että ukko tajuaa olevansa epäkelpo naiselle jos ei skarppaa. Harva raitis vege haluaa katsella mitään porsasta mussuttavaa kaljanjuojaa. Ei tarvitse komentaa kun mies tietää itsekin, mistä kana pissii ja että ihmisillä on eri tasoja. Ne porsasta syövät kaljanlipittäjänaiset ovat yleensä vähän erilaisia kuin kasvissyöjät ja raittiit.
Anna toisen syödä mitä haluaa.
t. vegaani, jonka puoliso on sekasyöjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Voisiko tuosta käytöksestä kuitenkin päätellä, että on mahdollisesti ryhtynyt kasvissyöjäksi sinua miellyttääkseen ja päästäkseen ns. pukille? Kuulostat kyllä kovin kontrolloivalta kun kysyt missä ja mitä on syönyt ja tarkistat vielä ruokalistatkin...
Juuri näin.
Ihme tulkintaa, ruokalistan voi tietää monestakin eri syystä eikä vaan kyttäämismielessä.
Suurin osa pettäjistä ja valehtelijoista jää kiinni ihan ilman kontrollointia ja kyttäämistäkin ihan vaan jonkun hajun tai epäilyttävän jutun perusteella, kuten nyt vaikka tuo ettei nälätä, kuin olisi vatsukka täynnä eläinproteiinia.
Hanki ap oma elämä, mitä sinä kitiset toisen syömisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Onkohan oikeesti noin?
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sinulle myös ok, että puolisosi valehtelee sinulle?
Siitähän tästä on kyse, ei ruokavalioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
No mitä sitten märiset että käy syömässä pihvejä ? Mene itsekin niin aivosi saa sitä mitä tarvitsee ja tajuaisit ettet muiden syömistä määrittele.
En edes tiedä miksi mutta tämä kommentti osui naurusuoneen.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
En olisi ihmisen kanssa, joka yrittää vaikuttaa siihen, mitä syön, juon, miten paljon nukun tai milloin saan käydä vessassa. Nuo on sellaisia asioita, joita jokainen hallinnoi itse.
No tähän kyllä sanon että aika moni vaimo kyllä yrittää hillitä ukkonsa syöntejä ja juonteja ja ihan syystä. Siitähän tässäkin on kyse vaikka eri tasot.
Suhteen dynamiikka on jo mennyt ihan sairaalle tasolle, jos tällaista ilmenee. Jos puolison juominen tai syöminen ärsyttää, järkevin tapa toimia on lähteä suhteesta.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Mutta eikös se ole nyt ihan normaalia keskustelua että toinen kysyy toiselta illalla, oliko hyvät ruuat ruokalassa tänään? Mmm, no siinähän se meni, kastike oli vain liian mausteista, mutta liha oli hyvää.
Eikä tarvitse tarkistaa ruokalistoja. Esim. tiedän että vegaanin aika turha mennä Ranen Rillille syömään, ja jos esittää käyvänsä siellä harvase päivä, jokin ei täsmää. Ei tarvitse tsekata Ranen Rillin menyytä joka päivä eikä edes joka vuosi. Voi sieltä porkkanasalaatin saada.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Nää, jotka yrittää vaikuttaa puolison syöntiin terveyden vuoksi, eivät useinkaan tajua terveestä syömisestä yhtään mitään.
No. Olen itse kasvissyöjä ja olen sitä ihan omasta vakaasta päätöksestäni. En syö lihaa enkä kalaa missään, en puolison kanssa, en työlounailla, en yksin ollessani, en koskaan. Koska en halua.
Puolisoni saa syödä ihan mitä haluaa. Oli tavatessamme kasvissyöjä, ei ole enää. Mutta minulla ei ole harmaintakaan aavistusta, minkä verran hän syö tai ei syö lihaa nykyään. Minä kokkaan kasvisruokaa, mies tehkööt ihan mitä haluaa. Ja jokainen toki syököön niin kuin itse tykkää. En ole kysellyt, mitä syö lounaaksi.
Sinänsä kyllä valehtelu on outoa, tai sekin, että epäilet valehtelemisesta. Olisiko sinulle ongelma, jos puoliso söisikin lihaa lounaillaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Mutta eikös se ole nyt ihan normaalia keskustelua että toinen kysyy toiselta illalla, oliko hyvät ruuat ruokalassa tänään? Mmm, no siinähän se meni, kastike oli vain liian mausteista, mutta liha oli hyvää.
Eikä tarvitse tarkistaa ruokalistoja. Esim. tiedän että vegaanin aika turha mennä Ranen Rillille s
On se nyt aika outoa tivata lounasta. Jutellaan miehen kanssa joka päivä ja ilta, mutta harvemmin tulee lounaan menua kyseltyä, ellei mies sitten itse jostain syystä mainitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä vaikuttaa olevan kyse siitä, että ap kyttäilee ja vakoilee miestään ja vetää siitä johtopäätöksiään. Ei ole todisteita, että mies valehtelisi, mutta ap sen sijaan vaikuttaa epäluuloiselta ja kontrolloivalta. Jos mies tosiaan valehtelee, se olisi keskustelun paikka.
En syö punaista lihaa enkä siipikarjaa. En myöskään ota alkoa. Mies on saanut syödä ja juoda mitä tykkää. Alkkista en katselisi mutta se nyt on asia erikseen eikä sitäKÄÄN toisessa voi ulkopuolinen muuttaa kontrolloimalla.
Aikanaan olen ollut vegaanikin joitain vuosia. Silloinen poikaystävä sai syödä aivan mitä tykkäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
No mitä sitten märiset että käy syömässä pihvejä ? Mene itsekin niin aivosi saa sitä mitä tarvitsee ja tajuaisit ettet muiden syömistä määrittele.
En edes tiedä miksi mutta tämä kommentti osui naurusuoneen.
Kasvissyöjät eivät tajua, että heille nauretaan. Heidän aivot eivät saa ravintoa ymmärrykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kontrrollista siinä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun sitä ei ole tässä nimenomaan kiellettykään! Ymmärrystä! Saako muuten v ruokavaliosta kaiken aivo vitamiinin?
Kuulostaa kusettajalta. Onko riippuvainen sinusta ja siksi valehtelee. Tuollainen tyyppi on juuri sitä laatua, joka pettääkin suvereenisti selän takana ja lähtee sitten vaan yhtenä päivänä uuden heilan luokse. Ja on voinut valehdella myös menneisyydestään ja kaikesta muustakin.
Ilmeisesti asutte yhdessä? Kuinka vanhoja olette? Jos on oppinut tuollaisen moraalin mallin kotoaan niin sen ei kannata olettaa muuttuvan. Juurikin ketjun kommenteistakin näkee, mikä on reaktio: hyökkäys jostain kontrolloinnista ja muuta vastaavaa paskaa.
Oletko henkisesti valmis eroon? Jos et niin älä nosta asiaa pöydälle vaan ota etäisyyttä ja mieti omaa tulevaisuuttasi.