Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vanhempainvapaa päättyy - minne lapsi 6kk?

Vierailija
23.05.2025 |

Vanhemainvapaani on päättymässä ja on palattava töihin. Perhevapaauudistuksen mukaisesti saan olla kotona siihen asti että lapsi on 6kk (vajaa 7kk). Mihin lapsi siis laitetaan kun päiväkotiin otetaan vasta 9kk ikäisiä? Toinen vanhempi pitää omat vanhempainvapaansa, mutta vasta vähän myöhemmin eikä lasta voi ottaa mukaan töihin. Ja ei, ei ole esim. isovanhempia jotka voisivat hoitaa lasta.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää tehdä lapsia, jos ei ole ottanut päivähoito- ym asiosta selvää? Elämänhallinta hukassa?

Miksi yleensä pitää tehdä lapsia, jos ei ole valmis tekemään mistään asiasta kompromissia, tinkimään elintasosta ja varsinkin ottamaan huomioon mitä kaikkea pienen lapsen hoito vaatii?

18 vuotta olet vastuussa lapsestasi ja vielä senkin jälkeen kannat hänestä huolta niin kauan kunnes kuolema teidät erottaa!

Onko nykynaiset todellakin niin itsekeskeisiä, itsekkäitä ja tietämättömiä?

Seuraava kommentti oli siis edellä olevaan kirjoitukseen: On aina yhtä huvittavaa, kun koko ikänsä sosiaalitukien varassa elänyt yrittää heittää omat ongelmansa muille. Kenelläköhän niitä elämänhallintaongelmia oikein on? Menkääs töihin.

Kirjoitin kommentin, johon vastasit. Nyt vastaan sinulle:

Totean vaan, että olen ollut jo vuosia eläkkeellä. En ole ikinä saanut mitään sosiaalitukia, hoidin itse lapseni kouluikään asti ja samalla pidin hoitolapsia. Sitten opiskelin ja menin töihin. Ikinä ei ole ollut elämänhallintaongelmia.

Olen elänyt elämäni tulojen mukaan, enkä päinvastoin, joten kulutusluottoja en ole koskaan tarvinnut. Säästöönkin on jäänyt vähän. Töihin ei eläkeläisiä enää edes huolita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä