Kiva asuinalue moku-perheelle Hgin seudulla?
Ajattelin kysyä ihan mielenkiinnosta kokemuksianne kouluista, asuinalueista jne. Olemme Suomi-Venäjä - perhe (minä suomalainen) ja muutamme lähivuosina pois pikkuasunnostamme kantakaupungista. Kiinnostaisi tietää, mitkä alueet olisivat mukavia. Haluaisin nimenomaan, että alueella asuisi muitakin moku-perheitä ja että meininki kouluissa jne. olisi suvaitsevaista ja mukavaa.
Hakunila-dokumentti sai kiinnostumaan siitä, varsinkin kun asunnotkin ovat edullisia. Toinen vaihtoehto olisi Vuosaari. Kertokaa please kokemuksianne eri alueista, kiinnostaa! Myös tarinat muista kaupungeista (ulkkis-puolison työllistymisen kantilta jne) tervetulleita!
Kommentit (8)
Kannatusääni täältäkin Vuosaarelle! Hyvin olemme viihtyneet, pois tuskin tekee mieli. Porukkaa on joka maailman kolkalta, kaikennäköistä ja -väristä; kukaan ei kiinnitä tummiin lapsiimme mitään huomiota, eron huomaa heti, kun liikkuu tuolla jossain muuallapäin.
Uskallan hehkuttaa, että täällä on siistiä, turvallista ja ongelmatonta.
Oon aikasemminkin hehkutellut täällä:-) Rastilasta löytyy jopa venäjänkielinen päiväkoti Idelia! (sitä meidän poika käy). Eniten kuitenkin tykkään Vuosaaresta siinä, et täältä löytyy kaikki palvelut ja lähekkäin vielä (Kela, neuvola, posti, pankki, kaupat, Cittari, uimahalli, kirjasto jne.). Meillä ei oo ees autoa, mutta metrolla hurauttaa mukavasti. Venäjänkielisiä on paljon, erittäin todennäköistä on, et meiänkin pojan luokalle tulee venäläisiä. Muitakin kansallisuuksia tietysti löytyy, täällä ei yleensä tuijotella perään, jos puhutaan muuta kuin suomea. Lapsiperheitä on tosi paljon ja kivoja puistoja lapsille ja hirveesti kaikenlaista kerhotoimintaa. En oo kyllä vielä itse kerhoihin osallistunut, mut ens syksystä aion, kun oon just jäänyt äitiyslomalle. Sitten vielä tosi hienot ulkoilualueet ja kivoja uimarantoja. Unohtuikohan jotain;-)
Harmi, ettei oo tullut muita vastauksia. On tää kyllä hiljainen palsta! Asuntojen hinnat on täällä kyllä viimeisten kahden vuoden aikana noussut ihan älyttömästi. On niissä varmasti ilmaakin, asuntoja myydään aika pitkään. Etenkin metroradan eteläpuolella... Oon kauhulla seurannut asuntojen hintoja, kun viimeistään 4 vuoden päästä pitäis meidänkin päästä isompaan....Mutta en halua muuallekaan muuttaa.
Tosiaan eri hiljainen palsta :(
Mutta Vuosaari meitäkin innostaisi. Asuntojen hinnat ovat nousseet aika lailla, pitää toivoa vain, että tästä vanhasta saisi sitten myös kivat rahat. Joka tapauksessa kaikki, mitä kirjoitit, vahvistaa sitä, että Vuosaari meitäkin varmaan kutsuu! Oletteko tekin siis Suomi - Venäjä?
Muutettiin tänne pari vuotta sitten suht keskustasta, kun miehen yks venäläinen tuttu niin hehkutti Vuosaarta. En ois ite ajatellu näin kauas muuttavani, mut nyt oon jo tottunut ja ihastunut lähiöelämään. Etenkään kesäisin täältä ei tee mieli pois ollenkaan. Ihana ranta lähellä ja Uutelassa hyvät grillausmahdollisuudet ja paljon lapsiperheitä, vielä samassa talossa. Tervetuloa vaan:-)
PS Jos tännepäin muutatte ois kiva joskus tavata! Me ei tunneta ollenkaan Suomi-Venäjä-perheitä, tai siis sellaisia, joissa on äiti suomalainen ja isä venäläinen.
Saattaa olla jopa vuodelta 2005:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5561216&t=5554249&appid=&…
niin myös Pihlajisto on hyvä. Meidän 8- kerroksisessa talossa ei taida olla muita suomenkielisiä perheitä kuin omani, ja kaikki pihan lapset puhuvat vain venäjää. Eli venäjä on tällä alueella ehdottomasti valtakieli. Täältä on hyvät yhteydet ympäri Helsinkiä poikittaislinjan ansiosta ja Itä- Vantaalle pääsee hetkessä. Asunnot ovat halpoja niin osto-kuin vuokrahinnaltaankin.Vantaanjoki on ihan vieressä, samoin Viikin ekotilan eläimet ja uimaranta. kaupat, posti, Nordea, kirjasto ja terveyskeskus ovat lähellä.
mutta olisi kiva, jos heitakin naapurustosta loytyisi. Sulle Sipisupi: minakaan en tosiaan tunne ketaan muuta perhetta, joissa vaimo suomalainen: laita sahkopostisi, niin voimme kirjoitella! Talla hetkella emme tosin asu Suomessa, tyokeikalla ulkomailla ollaan.