Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En olisi ikinä uskonut, että 30 kilon ylipainon kerääminen on näin helppoa

Vierailija
22.05.2025 |

Vielä joskus ihmettelin, miten ihmisistä tulee lihavia, mutta tässä sitä ollaan nyt itse.

Matka 60 kilosta 90 kiloon on ollut erittäin suoraviivainen.

Olen nimittäin lihonut 3 kiloa vuodessa 10 vuoden ajan. Kolme kiloa on erittäin helppo saada ja jossain vaiheessa painoon vaan turtuu.

Laihdutusyrityksiä on ollut yhtä paljon kuin epäonnistumisia, ja olen laihduttanut tuon lihomani määrän moninkertaisesti tässä vuosien aikana. Koskaan en vaan ole päässyt alkua pidemmälle.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sopivasti. Mässäilyvuosia takana muutama ja lisäkiloja +7. Näistä eroon ruokailutapoja korjaamalla ja herkuttelua 1/4 siitä mitä mässäily aikana. 😆 Mistään en luovu. Ei kuureja. Nyt kasvikset onneksi halpoja. Isoja vihersalaatteja🥗🍅🥬+ protskua just vain riittävästi:  3 ateriaa päivässä + kahvituokio. 

Vierailija
22/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä huomaa 3-4kg lihomista vuosittain, jos ostaa kokoaja uusia vaatteita. Nyt olen huomannut, että kun kulkee samoissa vaatteissa pitkään, jossain kohtaa havahtuu että housun nappi kirraa. Siinä kohtaa on helppo tehdä korjausliike, ja katsoa tarkemmin mitä syö ja miten liikkuu. Näin ei pääse kilot kertymään.

Yksi hyvä syy lisää ostaa laadukkaita ja kestäviä vaatteita sen sijaan että koko ajan uutta 🤗

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fatso, kuntopyörälle siitä ja vähän äkkiä! 

Älä kuluta meidän normaalipainoisten verovaroja.

Vierailija
24/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia minulla on painoraja. Jos menee kilon sen yli niin korjaan heti syömisiä ja liikun vähän enemmän. Saan kuulla tästä paljon naljailua ja ihmettelyä, mutta kun tiedän miten helposti lipsahtaa, ja miten paljon vaikeampaa laihdutus on, niin taatusti jatkan tällä linjalla. 

Mulla sama homma. Löytyy maailman huonoin itsekuri, en pystyisi varmasti ikinä laihduttamaan. Tuolla periaatteella voi korjata asian ihan muutamassa päivässä, eikä muutamassa vuodessa. Vanhempana toki pitää varmaan tuota rajaa vähän rukata. 

Ei siihen mitään itsekuria tarvita, jos osaa syödä oikein.

Mutta löytyyhän näitä selityksiä aina lihavilta :)

Laske nokkaasi, ettei sada sieraimiin sisään.

Vierailija
25/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotta eläkkeellä, paino noussut kilon vuodessa, 55 - 70. 

Vierailija
26/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on, että ilman liikuntaa ei paino pysy aisoissa. Tällä palstalla painotetaan syömisen merkitystä liiankin yksipuolisesti. Liikkuminen laittaa myös rasva-aineenvaihduntaa liikkeelle.

Moni ei tiedä, että laihtuminen tapahtuu suurimmalta osin hengitysilman mukana. Siispä puuskuttamaan! Osin myös virtsan, ulosteen ja hien mukana. Siispä hikoilemaan!

Vierailija
27/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi ikinä taas uskonut että työstressi kuluttaa niin paljon ettei liho vaikka mitä söisi. Bmi 19. Kilot vaan alkoi tippumaan ku aloitin nykyisessä toksisen työkulttuurin työpaikassa. Työ sinänsä on mielenkiintoista, sitä vaan on liikaa. Nytkin oon tuurannut kollegoita kohta jotain 5 viikkoa yhteensä ja tietysti korvaukseksi vain yhden työntekijän palkka. N33

Vierailija
28/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse lihoin 10 Vuodessa 45 kilosta 85 kiloon. Eihän tuo ole kuin 4 kg/vuosi.

Eikä siihen tarvita kuin 0,3 kiloa kuukaudessa, ja tuon verran lihoo helposti esim. muutamalla ylimääräisellä voileivällä ja suklaapatukalla viikossa.

Täällä kirjoitetaan aina, että lihovat ihmiset vetävät kaksin käsin karkkia, sipsejä, limua ja Wolt-ruokaa. Ja että laihtuisivat kun söisivät kotiruokaa. Todellisuudessa ei tarvi syödä kuin kaksi ohuelti hummuksella päällystettyä paahtoleivänpalaa vuorokaudessa yli kulutuksensa lihoakseen vuodessa 22-27 kiloa.

Vierailija
29/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai sen tajuaa ku joutuu ostaan aina vaan isompia vaatteitä...

Ettekö siis huoma että ennen meni S,ja nyt XXL ??

Vai ihan huomamaatta otatte sen "oikean ja isomman" koon vaatteet kaupassa?

Vierailija
30/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kai sen tajuaa ku joutuu ostaan aina vaan isompia vaatteitä...

Ettekö siis huoma että ennen meni S,ja nyt XXL ??

Vai ihan huomamaatta otatte sen "oikean ja isomman" koon vaatteet kaupassa?

Ka7kki vaatteet on nykyään telttoja, miten siitä voi mitään huomata?

Vierailija
31/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin joku aika sitten, lihoin 49kg > 57kg parissa vuodessa. Laihdutin 6 kuukaudessa osan pois jättämällä lounasruoalla leivän syömättä ja lisäämällä vähän salaattia enemmän lautaselle. Nyt 53-54kg, olen ihan tyytyväinen. Ehkä terveempi olo nyt kuin 4-5kg tätä laihempana. 

Vierailija
32/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä huomaa 3-4kg lihomista vuosittain, jos ostaa kokoaja uusia vaatteita. Nyt olen huomannut, että kun kulkee samoissa vaatteissa pitkään, jossain kohtaa havahtuu että housun nappi kirraa. Siinä kohtaa on helppo tehdä korjausliike, ja katsoa tarkemmin mitä syö ja miten liikkuu. Näin ei pääse kilot kertymään.

Paitsi jos kulkee etätyöpäivinä verkkareissa ja toimistopäivinä farkuissa.

T. 15 kiloa "tuosta vain" kerännyt

Vierailija
33/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi jos kulkee etätyöpäivinä verkkareissa ja toimistopäivinä farkuissa.

T. 15 kiloa "tuosta vain" kerännyt

Stretch-farkuissa siis.

Vierailija
34/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia minulla on painoraja. Jos menee kilon sen yli niin korjaan heti syömisiä ja liikun vähän enemmän. Saan kuulla tästä paljon naljailua ja ihmettelyä, mutta kun tiedän miten helposti lipsahtaa, ja miten paljon vaikeampaa laihdutus on, niin taatusti jatkan tällä linjalla. 

Sama, käyn viikoittain vaa'alla ja kirjaan luvun ylös. Vaihtelua saa olla, mutta jos suunta on viikosta toiseen nouseva, niin teen ryhtiliikkeen. Tiedän miten vaikea niistä kiloista on myöhemmin päästä eroon.

Vierailija
35/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luku sinänsä ovat ihmiset jotka saarnaavat että jos haluaa laihtua pitää syödä enemmän, koska kroppa pitää saada kuluttamaan energiaa. Tuttu kuului näihin ennen mutta viime vuosina on ollut hiljaista kun lihoi sillä ohjeella yli äyräiden.

Jos haluaa laihtua, on vähennettävä kalorimääriä mitä syö joko per päivä tai ainakin per viikko.

Vierailija
36/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin joku aika sitten, lihoin 49kg > 57kg parissa vuodessa. Laihdutin 6 kuukaudessa osan pois jättämällä lounasruoalla leivän syömättä ja lisäämällä vähän salaattia enemmän lautaselle. Nyt 53-54kg, olen ihan tyytyväinen. Ehkä terveempi olo nyt kuin 4-5kg tätä laihempana. 

Mä en tajua tällaisia tarinoita. Itse voi vaikka laskea grammalleen jokaisen suupalan, treenata hulluna ja suunnitella koko elämänsä laihdutuksen mukaan, ja tulos on tyyliin -2kg / puoli vuotta. Toiset jättää vähän leipää pois ja lisää vähän salaattia. Tasan ei käy :D.

Vierailija
37/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia mulla on edelleen hame jossa nappi vyötäröllä, ostinsen 18-vuotiaana. Jos se ei meinaa mennä kiinni, on aika ryhdistäytyä. Olen nyt 43-vuotias ja taktiikka on toiminut mainiosti.

Vierailija
38/60 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemukseni on, että ilman liikuntaa ei paino pysy aisoissa. Tällä palstalla painotetaan syömisen merkitystä liiankin yksipuolisesti. Liikkuminen laittaa myös rasva-aineenvaihduntaa liikkeelle.

Moni ei tiedä, että laihtuminen tapahtuu suurimmalta osin hengitysilman mukana. Siispä puuskuttamaan! Osin myös virtsan, ulosteen ja hien mukana. Siispä hikoilemaan!

Liikunta parantaa rasva- ja sokeriaineenvaihduntaa sekä mielialaa, eli tuo muutakin etua kuin vain kalorien kulutusta, jollaiseksi se usein laihdutuspuheessa typistetääm. 

Vierailija
39/60 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten toi onnistuu! Itse yritän saada 5 kg lisää painoa eikä tunnu tarttuvan millään.

Vierailija
40/60 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ollut kova työ opetella syömään terveellisesti, monipuolisesti ja tarpeeksi vähän. Nyt kuusissakymmenissä alan vasta oppia ja tottua. Painoa tullut nyt vajaa parikymmentäkiloa alaspäin 9 kk:ssa. Toiset parikymmentä jäljellä eli puolessa välissä ollaan. 

Sama täällä, mut etenen hitaammin, sillä en aio enää ottaa kiloja takaisin eli en toivottavasti ikinä lopeta tätä " kuuria" eli näitä uusia ruokailutapoja. Olen myös puolivälissä urakkaa ja 2 vuotta mennyt. Iän myötä aineenvaihdunta hidastuu eli oppiminen uusille ja pysyville tavoille, jotka ei hävitä lihaksia, on ollut upeaa, mutta en olis ollut aikaisemmin valmis luopumaan. Vasta kun napa näkyi ensimmäisenä nurkan takaa, oli valmis tähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi