Mikä on hirvein työpaikka jonne olet eksynyt?
Kommentit (234)
Esinainen oli täysi Mussolini. Alaiset vetivät rauhoittavia lääkkeitä kourakaupalla.
Suomen valtio. Vainonnut minua yli 10 vuotta putkeen useilla eri keskustelupalstoilla 7 pöivänä viikossa 24/7 netissä ja sen lisäksi netin ulkopuolella livenä reaalielämässä seuraten, vainoten, kiusaten, mustaalaten ja työpaikkasavustaen 24/7.
Motonet yksikin virhe ja saat kenkään
Miehenä lähihoitajan työ. Työpaikan akkaliitto puhuu selän takana pahaa ja kerää virheitä ylös pomolle, jotta saa savustettua ulos.
Vierailija kirjoitti:
Tilitoimisto. Ykstotista hommaa
Olen ollut hyvässä tilitoimistossa ja olen ollut huonossa tilitoimistossa. Huonossa kysyin monta kertaa neuvoa yhteen asiaan, sitä saamatta. Lopulta itkin ja anelin, että tarvitsen apua ja ohjausta ja omistaja pyöritteli silmiään kun en ymmärrä yksinkertaista asiaa (ei ollut oikeasti ihan yksinkertainen, joten olin oikeassa kun halusin sen tarkistaa vaikka omistajakaan ei osannut neuvoa oikein - mutta sentään kirjaus tehtiin hänen ohjeiden mukaan joten hän sai kantaa vastuun. Minä sain potkut.)
Eräs isohko pankkikonserni. Mielipuoli pomo sai lopulta itsekin monoa mutta ehti sitä ennen potkia minut pois.
Suomen Kansanterveysyhdistys ry:n puhelinkeräys. Työntekijöiden palkka on pienempi kuin pienimmätkään ansiosidonnaiset työttömyyskorvaukset. Työilmapiiri on huono ja työntekijöiden kohtelu ala-arvoista.
Erää perheyritys Raumalla, kiertäkää kaukaa, ja kyllähän te kierrättekin.
Liukuhihnatyö eräässä tunnetussa kalafirmassa. Työtahti aivan älytön juhannuskiireiden alla vuokrafirman kautta.
Vierailija kirjoitti:
Stockmann Hki
Stockmann Tampere
Siellä teetettiin enneagram-testit, lokeroitiin kaikki niiden tulosten mukaan, ja jaettiin myös työtehtävät vastaavasti. Esim. seiskoille maksettiin sen perusteella parempaa palkkaa ja nelosille vihjailtiin ei niin epäsuorasti mt-ongelmista. Samaan aikaan kaikenlaisen diversiteetin edustajat leimattiin narsisteiksi. Lisäksi somessa piti pitää keskiluokkaisia kulisseja yllä ja jos oli taustaltaan jotain muuta, sai kuulla suoraan toimitusjohtajalta, että on ihminen, jota ei edes haluaisi tuntea.
Vierailija kirjoitti:
Valtion virasto. Johto hengittää keskijohtoon, joka aivan pihalla työnkuvasta. Keskijohdon henkilöitä kierrätetään muualle ja sisään muista yksiköistä. Johto katsoo exceleitä ja haluaa muutosta niiden mukaan, vaikka ei tunne työtä. Palkan eteen saat raataa ylitöitä ja vittuilua kuulet esihenkilöltä pienestäkin erheestä tai hitaudesta. Never again!
Ei kai vaan ole Verohallinto. Nykyään siellä on täysin kaheli meno, esimiehiksi valittiin organisaatiomuutoksen takia täysin osaamattomia henkilöitä. Samalla pistettiin pienipalkkaisia pois YT-neuvottelujen johdosta.
15- vuotiaana olin kesätöissä puutarhalla äitini ilmoittamana. Otin loparit ruokatunnilla.
Eräs ammattiopisto. En edes kerro mitä tein työkseni, missä päin Suomea ja milloin, ettei joku vaan tunnista.
Yksi opettaja oli varmasti narsisti. Harjoitti mm. seks.häirintää ihan opiskelijoitakin kohtaan. Rehtori tiesi asiasta, mutta ei tehnyt mitään. Naisopettajat kävivät itkemässä ja purkamassa pahaa oloa mulle, tuoreelle työntekijälle jo ekalla työviikolla. Kuulin myös juttuja, että opiskelijat olisivat kannelleet koulun opetuksen tasosta aville.
ME-group. Kiusaaja-amisten mekka, jossa vuokratyöntekijöiden rituaaliteuratus on normisettiä. Kaikki palstakauhut ja -uskomukset tiivistyvät siellä. Työntekijät pitävät myös paikallisen lastensuojelun valppaana.
Vierailija kirjoitti:
Erää perheyritys Raumalla, kiertäkää kaukaa, ja kyllähän te kierrättekin.
Raumalla on aika monta perheyritystä ja hyvin harvalla on telepaattisia kykyjä.
Lentolan Prismassa Kangasalla n. 25 vuotta sitten. Minua läheteltiin vuokrafirman kautta milloin minnekin, joka ei sinänsä ollut paha juttu. Mutta tuonne laitettiin ensimmäistä kertaa, pullo/tölkkiautomaattien tyhjentäjäksi. Perehdytys ei ollut kovin pitkä, tai ainakaan minulle ei mennyt kunnolla perille, aina on ollut keskittymisen kanssa ongelmia. No hetihän siellä alkoi tulla tilanteita, missä palautusautomaatit menivät jumiin. Sitten olisi pitänyt sisäistää jotain käsitteitä, missä tietty kone oli ns. masterkone, sen kun käynnistää uudelleen niin kaikki koneet käynnistyvät uudelleen. Tai jos käynnistää jonkun muun jumiin menneen koneen, niin se vain käynnistyy. Jostain varmaan olisi pitänyt tietää sekin, miten asiakkaat saavat kuitin pulloista, mitkä ehtivät palauttaa ennen kuin kone meni jumiin. Joku 70v äijjä tuli möyryämään mulle jotain, tölkki/pullokassi molemmissa käsissä. Että mihin hän nyt nämä laittaa tai jotain. No vaikea oli paetakaan siinä, kun työn ajaksi oli pitänyt pukea myymälän paita päälle, jolloin minun pitäisi hallita hommani. Sain lopulta jonkun laittamaan koneet kuntoon, mutta hetken päästä taisi olla jumissa uudelleen.
Stockmann Hki