TUTKIMUS PALJASTAA: ISÄT AJAVAT POIKIENSA ELÄMÄT KARILLE ONKO SINUN MIEHESI TÄLLAINEN?
TUTKIMUS PALJASTAA: ISÄT AJAVAT POIKIENSA ELÄMÄT KARILLE ONKO SINUN MIEHESI TÄLLAINEN?
Hei kaikki äidit ja muut vastuulliset aikuiset, mun on pakko kysyä, onko muilla samanlaisia kokemuksia kuin meillä kotona? Törmäsin uuteen tutkimukseen, jonka mukaan suomalaisten poikien pahoinvointi ja huono koulumenestys johtuvat ennen kaikkea ISISTÄ, jotka eivät välitä lapsistaan tarpeeksi eivätkä anna oikeanlaista esimerkkiä.
Siis ihan oikeasti, miten voi olla mahdollista, että vuonna 2025 vieläkin annetaan miesten laiskotella, pelata kännykällä tai pleikkarilla ja katsoa urheilua, kun äidit yrittävät väkisin pitää lapset kiinni opiskelussa ja terveissä elämäntavoissa? Tutkimuksen mukaan pojat katsovat isiään mallina, ja jos isää ei kiinnosta koulunkäynti, lukeminen tai työnteko, pojasta tulee helposti juuri samanlainen vätys, joka ei pärjää elämässä.
Olen meillä huomannut, että jos minä en patistaisi lapsia läksyjen tekoon ja harrastuksiin, mies ei tekisi MITÄÄN. Hän makaisi vain sohvalla puhelin kädessä, samalla kun pojat seuraavat perässä ja luulevat sen olevan normaalia käytöstä. Onko tämä yleistäkin, vai onko minulla vain käynyt erityisen huono tuuri?
Rehellisesti nyt naiset, kertokaa millaisia ne teidän kotienne miehet ovat kantavatko he oikeasti vastuunsa lasten kasvatuksesta vai meneekö kaikki äitien niskaan? Missä menee se raja, että meidän pitäisi oikeasti nostaa asiasta iso älämölö, koska pojistamme kasvaa sukupolvi, joka ei osaa ottaa vastuuta mistään ja joka jää pysyvästi meidän nurkkiin pyörimään aikuisinakin?
Kertokaa, keskustellaan ja jakakaa kokemuksenne. Mä en voi olla ainoa, joka näkee tässä valtavan ongelman, vai voinko muka?