Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausviikon 34 painoarviot? Oliko vauva keskikäyrillä vai kummalla puolella painon kanssa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultrassa lääkäri sanoi että normaalikäyrällä menee, mutta vastaa viikkoa 31. tämä olikin odotettavissa, sillä samoin on sanottu niskapoimu- ja rakenneultrassakin, että on siis viikkoa nuorempi kuin kuukautisten mukaan.

jos syntyy " oikealla viikolla 40" (eli laskettu aika neuvolakortin mukaan + 1 viikko), syntymäpainoa olisi ultranneen lekurin mukaan 3400 g, eli aika iso=/ oon ite ollu nafti 3 kiloa ja jotenkin aina henkisesti varautunut (toivonutkin) että myös lapseni olisi pieni...

kävin ultrassa tässä vaiheessa siksi kun neuvolantäti on koko ajan mussuttanut, miten kovin pieni maha mulla on. sain nyt sitten neuvolakorttiin faktaa siitä että vauva on ihan hyvin kasvanut (eikä sitä kokoa edes käsikopelolla voi saada ihan kunnolla selville).

meen sitten vielä siihen loppuraskaudenkin lääkärintarkastukseen yksityiselle. tää menee asian vierestä, mutta en koe oloani vakuuttuneeksi neuvolassa, sen paremmin terveydenhoitajan kuin lääkärinkään kopissa. nyt siellä on vielä koko kevään pyörinyt opiskelija, jota en kehtaa käskeä poistumaankaan. koen kumminkin hilpeäksi tilanteet kun mein neuvolatäti on hirveän virkaintoinen ja opiskelija yrittää olla vähintään yhtä aktiivinen. sitten se tyttönen neuvoo ihan innoissaan ja varmistaa joka lauseen jälkeen ohjaajaltaan, meneehän tämä nyt oikein.

viimeksi neuvolantäti pahoitteli etten ole kokenut hyötyneeni neuvolasta (se tuli ilmi kun he tyttösen kanssa tutkivat neuvolakorttia ja huomasivat että olin edellisenä päivänä käynyt yksityislääkärissä vaikka neuvolalääkäri oli viikkoa aiemmin). täti on mun makuuni liian virkaintoinen ja neuvolan lääkäri liian kovakourainen.

sitten täti kysyi, tahdonko ennen ensi kertaa tulla kuuntelee sydänäänet neuvolaan, " jos sitten olisi vakuuttuneempi olo" (neuvolan hyödyistä siis). sanoin että kai sen sydän lyö jos kerran tunnen että se liikkuu.

täti totesi että niinhän se on, mutta sitä selkeesti harmitti se että en nosta täkäläistä neuvolajärjestelmää kovin korkealle... mulle neuvola on välttämätön paha. no pakko sinne ei tietenkään olisi mennä, mutta se jotenkin tuntuu kuuluvan asiaan...

minä aina vastailen siellä mahdollisimman niukkasanaisesti, sillä mua ärsyttää neuvolassa monikin juttu ja etenkään en tykkää että se opiskelijatyttö seuraa kuin hai laivaa. pakko hänenkin toisaalta on ammattinsa oppia, joten eihän sille mitään voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla