Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies alkanut puhumaan eräästä naisesta

Vierailija
21.05.2025 |

Miehellä on kaveriporukka, johon kuuluu sekä miehiä että naisia. On ihan normaalia että hän kertoo tämän porukan edesottamuksista ja en ole koskaan kiinnittänyt asiaan huomiota.

Viime aikoina on tapahtunut jonkinlainen hienoinen muutos ja eräs nainen esiintyy miehen jutuissa jatkuvasti. Jostain syystä päähän pälkähti, että on ehkä ihastumassa. Onko teillä kokemusta tällaisesta?

En ole tavallisesti ollenkaan mustasukkaista sorttia. Mietin vain, onko vaistoni oikeassa.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaistoihin kannattaa yleensä luottaa.

Exäni (nainen) päätti luottaa vaistoonsa ja jätti minut, koska oli varma, että petän häntä. No, en pettänyt vaan hänen pelkonsa kumpusi hänen aiemmasta suhteestaan, jossa hän oli tullut petetyksi. Hän erehtyi luulemaan pelkoaan vaistokseen.

Onpa kamala tilanne! Jouduit kärsimään toisen miehen petoksesta.

Eihän hän mitään joutunut kärsimään. Pääsi eroon hullusta ja epäluotettavasta naisesta. Ja nainen sai pitää vaistonsa (ja luultavasti kehuja sianjättämisestä palstamammoilta). Eli kaikki voittivat.

Vierailija
22/47 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavan kerran kun mainitsee hänet, kysyt suoraan mukamas vitsillä, onko ihastunut kun on alkanut hänestä jatkuvasti puhumaan. Sitten tarkkailet reaktioita. Miehet kertovat aina itse itsestään, jos on jotain kerrottavaa.

Ja ne huolestuttavat reaktiot ovat siis esim. suuttuminen, sinun syyttäminen, omituiset monimutkaiset selittelyt, yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exäni (nainen) päätti luottaa vaistoonsa ja jätti minut, koska oli varma, että petän häntä. No, en pettänyt vaan hänen pelkonsa kumpusi hänen aiemmasta suhteestaan, jossa hän oli tullut petetyksi. Hän erehtyi luulemaan pelkoaan vaistokseen.

No silloin se harmitti kovasti. Yritin tuolloin auttaa häntä ymmärtämään, että kyseessä oli hänen oma pelkonsa liittyen hänen aiempaan suhteeseensa, mutta kun ihminen on riittävän vakuuttunut jostain niin vaikea se on järkeä puhua.

Vierailija
24/47 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavan kerran kun mainitsee hänet, kysyt suoraan mukamas vitsillä, onko ihastunut kun on alkanut hänestä jatkuvasti puhumaan. Sitten tarkkailet reaktioita. Miehet kertovat aina itse itsestään, jos on jotain kerrottavaa.

Ja ne huolestuttavat reaktiot ovat siis esim. suuttuminen, sinun syyttäminen, omituiset monimutkaiset selittelyt, yms.

Mitenkäs itse reagoit, jos läheisesi syyttää sinua asioista, joita et ole tehnyt?

Vierailija
25/47 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä tässä voi tehdä? Ei nyt harmiton ihastus toisaalta haittaakaan, mutta ei vaikuta kovin varovan ihastuksen syvenemistä kun näkevät melko usein porukan kanssa.

Ap

Et voi tehdä asialle yhden mitään. Sä et voi vaikuttaa kenenkään muun tunteisiin. Jos ihastus syvenee rakkaudeksi, se on menoa. Aivan sama miten paljon rajoittaisit.

Vierailija
26/47 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No silloin se harmitti kovasti. Yritin tuolloin auttaa häntä ymmärtämään, että kyseessä oli hänen oma pelkonsa liittyen hänen aiempaan suhteeseensa, mutta kun ihminen on riittävän vakuuttunut jostain niin vaikea se on järkeä puhua.

Mutta jälkikäteen sinun täytyy ymmärtää, että tuollaisen ihmisen kanssa ei voi olla tasapainoista suhdetta. Jos hän valitsee luottaa omiin harhaluuloihinsa eli "vaistoonsa" enemmän kuin ihmiseen, jota väittää rakastavansa, niin sellainen ihminen on kykenemätön läheisiin ihmissuhteisiin ja rakkauteen.

Vierailija
27/47 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei kannata luottaa vaistoonsa.

Vierailija
28/47 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ei kannata luottaa vaistoonsa.

Niin. Johtuu siitä, että mitään vaistoa ei ole olemassakaan. Ei ole mitään yliaistillisia tapoja saada tietoa maailmasta ja tapahtumista, joita ihminen ei ole havainnut.

Vierailija
29/47 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs itse reagoit, jos läheisesi syyttää sinua asioista, joita et ole tehnyt?

Ei siinä ketään syytetä, jos neutraalisti kysytään, oletkos ihastunut. Siihen voi vastata "haha no en" ja keskustella, miksi on tullut toiselle tälläinen olo. Miehenikin on tämän minulta kysynyt, kun tuli uusi työkaveri mukaan juttuihin, ja se oli ihan ok että heräsi kysymyksiä aiheesta. Jos reaktio asiaan on täysin ylimitoitettu hyökkäys, silloin ei todellakaan ole puhtaat jauhot pussissa. Ehkä jos ap kyselisi tuollaista jatkuvasti, asia olisi eri, mutta sanoi että on ensimmäinen kerta kun näin on käynyt, joten luotan siihen. 

Vierailija
30/47 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Mun exällä oli myös "vaisto" joka kertoi että mulla on sutinaa sen, ja sen ja sen kanssa. "Vaisto" myös kertoi että en oikeasti käynyt jumpassa tai kaverin kanssa leffassa. En koskaan pettänyt tai edes flirttaillut toisille. Jätin kyllä.

Vierailija
31/47 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on minullakin naispuoleisia työkavereita/kavereita, joista suhteen alussa mainitsin, mutta en arvannut enempää puhua heistä juurikin sen vuoksi, ettei aiheuttaisi alussa mitään mustasukkaisuutta. Mutta väistämättä heistä tulee puhuttua siinä missä miespuoleisistakin kavereista, koska ovat kavereita siinä missä muutkin. Välillä olen miettinyt aiheuttaako se vielä jotain mustasukkaisuutta, koska olen varmasti näyttänyt, että olen yhden naisen mies, enkä edes pystyisi ihastumaan näihin kavereihin, enkä usko, että muihinkaan, kun suhde on kunnossa.

Vierailija
32/47 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi ongelma on, että miksi ap ei kuulu miehensä kaveriporukkaan. WTF. Niin, että olet parisuhteessa, ja kuuntelet mitä hauskaa miehesi tekee ystäviensä kanssa? Suosittelen trollikoulun kertaamista.

Vierailija
33/47 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isompi ongelma on, että miksi ap ei kuulu miehensä kaveriporukkaan. WTF. Niin, että olet parisuhteessa, ja kuuntelet mitä hauskaa miehesi tekee ystäviensä kanssa? Suosittelen trollikoulun kertaamista.

Miksi se on ongelma? Kyllä meilläkin on miehen kanssa ihan omat kaveriporukat.

Vierailija
34/47 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kielii aina siitä, että mies on kiinnostunut. Silloinkin, jos mies alkaa puhua jostain naisesta negatiiviseen sävyyn, taustalla on ihastus. Kyllä se nainen pyörii silloinkin ajatuksissa kutkuttavasti.

Vierailija
35/47 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen tervetullut mieheni kaveriporukkaan. Minulla on kuitenkin omat ystäväni, joiden kanssa olen enemmän samalla aaltopituudella. Silloin tällöin menen kohteliaisuudesta mukaan, mutta en koe tarvetta viettää heidän kanssaan aikaa jatkuvasti.

Ap

Vierailija
36/47 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on minullakin naispuoleisia työkavereita/kavereita, joista suhteen alussa mainitsin, mutta en arvannut enempää puhua heistä juurikin sen vuoksi, ettei aiheuttaisi alussa mitään mustasukkaisuutta. Mutta väistämättä heistä tulee puhuttua siinä missä miespuoleisistakin kavereista, koska ovat kavereita siinä missä muutkin. Välillä olen miettinyt aiheuttaako se vielä jotain mustasukkaisuutta, koska olen varmasti näyttänyt, että olen yhden naisen mies, enkä edes pystyisi ihastumaan näihin kavereihin, enkä usko, että muihinkaan, kun suhde on kunnossa.

Kuulostaa ihan normaalilta ja mieskin on siis puhunut sekä nais- että miespuoleisista kavereistaan ihan samallailla. Nyt kuitenkin tapahtunut jokin hienoinen muutos yhden naisen kohdalla. En ole mustasukkaista sorttia, mutta voinhan silti olla väärässäkin. Ap

Vierailija
37/47 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kielii aina siitä, että mies on kiinnostunut. Silloinkin, jos mies alkaa puhua jostain naisesta negatiiviseen sävyyn, taustalla on ihastus. Kyllä se nainen pyörii silloinkin ajatuksissa kutkuttavasti.

Ei se nainen kyllä välttämättä piittaa siitä miehestä pätkääkään. Kiusallinen tilanne, kun mies josta ei ole edes kiinnostunut alkaa hehkuttamaan sinua muille. Varsinkin jos on kyse varatusta. Ja varsinkin kun on kiikarissa ihan joku muu. Oikeasti tekisi mieli vetää litsari, et hei joo, pidä suusi kiinni, et voisi vähempää kiinnostaa. 

Vierailija
38/47 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerropa, mitä se "vaistoihin luottaminen" tässä tapauksessa konkreettisesti tarkoittaa, ja miksi se kannattaa.

Vaisto on usein oikeassa, itsellä lähes aina. En anna Ap:lle ohjeita miten hänen tulee toimia. Se on hänen asiansa.

Päätit kuitenkin vastata tähän kysymykseen.

Vierailija
39/47 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan normaalilta ja mieskin on siis puhunut sekä nais- että miespuoleisista kavereistaan ihan samallailla. Nyt kuitenkin tapahtunut jokin hienoinen muutos yhden naisen kohdalla. En ole mustasukkaista sorttia, mutta voinhan silti olla väärässäkin. Ap

Muistan, kun oli joskus sellaista flirttiä ja kujeilua työkaverin kanssa. Ei ollut sellainen jonka kanssa haluaisin työpaikan ulkopuolella olla missään tekemisissä saati suhteessa, mutta koin häneltä saavani sellaista huomiota mitä en sillä hetkellä mieheltäni saanut.

Mutta joo, kiinnitin itsekin huomiota puhetapaani. Kun yleensä selitin työkaveristani sanalla työkaveri, niin tämä yksi alkoi kulkea puheissani ihan etunimellä, ja liittyä vähän kaikkeen mahdolliseen töissä tapahtuneeseen.

Hävettää itsekin miettiä miten läpinäkyvä sitä on. Kai jotenkin halusin miehellenikin ääneen nautiskella siitä ihastumisen tunteesta. 

Vierailija
40/47 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panee sitä naista päivittäin jokaiseen reikään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän