Ei tietenkään Suomessa haluta kuulla telinvaihto-menetelmästä vaan kalliimman kautta
Kommentit (7)
Liikenneministerimme ollessa aivoton käsinukke, on turha kuvitella että mitään älykästä päätöstä on tulossa.
Tärkeintä toki on säilyttää venäläinen raideleveys läpi suomen rajalta lähtien t. serge.. siis seppo
Tuplaleveysrata Raahesta Haaparantaan olisi ihan järkevä hanke. Eli kahdet kiskot samaan ratapölkkyyn. Raahen terästehtaan liikenne kulkisi Ruotsin kautta etelään. Oulusta voisi olla suora yhteys Tukholmaan.
Vierailija kirjoitti:
Ratahommiin saa menemään helposti miljardikaupalla rahaa. Kyllä siitä hyvä siivu ja mukava eläkevirka lohkeaa hallitusasemaan ministereille.
Tuohan se on syy että kun on miljardeja pelissä ei haluta kuulla halvemmasta ratkaisusta.
Kiskojen kaventaminen on helposti muutaman vuosikymmenen projekti. Rautatieliikenne olisi aivan sekaisin sen muutaman kymmenen vuoden ajan.
Ja mitä hyötyä raideleveyden muuttamisesta olisi. mihin kaikkialle ne junat puksuttaisivat Venäjän lisäksi?
Ratahommiin saa menemään helposti miljardikaupalla rahaa. Kyllä siitä hyvä siivu ja mukava eläkevirka lohkeaa hallitusasemaan ministereille.